FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ustawienia karty graficznej do TRS
Autor Wiadomość
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2010, 00:12   Ustawienia karty graficznej do TRS

Dzisiaj na SB wyniknął temat optymalizacji ustawień karty graficznej w celu uzyskania jak najlepszej jakości wyświetlanych obrazów w Trainz.
Postanowiłem zobaczyć jak to może wyglądać u mnie, nie będę też ukrywał że miałem ustawienia standardowe (cóż lenistwo :-) ).
Wersja gry: TC
Karta graficzna: NVidia 9800GT
Ustawienia ekranu (gra) - DirectX
Rozdzielczość ekranu - 1680x1050

Ustawienia:

Filtrowanie anizotropowe - 16x
Filtrowanie tekstur (jakość) - Jakość
Filtrowanie tekstur (optymalizacja anizotropowa) - Włącz
Filtrowanie tekstur (optymalizacja trójliniowa) - Włącz
Limit rozszerzania - Wyłącz
Maksymalna liczba wstępnie renderowanych klatek - 3
Optymalizacja wątkowa - Wyłącz
Potrójne buforowanie - Włącz
Prawidłowe ujęcie tekstur - Użyj tego urządzenia
Przyspieszenie wieloekranowe/różne proc... - Tryb jednoekranowy
Synchronizacja pionowa - wymuś włączenie
Ujemna kompensacja poziomu szczegółów - Zezwól
Wygładzanie krawędzi - 8xQ
Wygładzanie krawędzi (korekcja gamma) - Włącz
Zgłaszanie błędów - Wyłącz

Efekt wygląda tak:


Niestety, nie udało mi się uruchomić gierki w trybie OpenGL (choć z lenistwa nie próbowałem za wiele), efekt uruchomienia wygląda tak:


Obydwa screen-y zostały zmniejszone i skompresowane do jakości 8. Nie używałem opcji wyostrzania.
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2010, 00:42   

Alana zadała mi jeszcze pytanie, jak to jest z wydajnością, więc może coś napiszę.
Sprzęt:
Intel Core 2 Duo E8400
4GB pamięci (w zasadzie to 3 bo XP 32 bitowy)
NVidia 9800GT 512MB
Mapa testowa: Hołopole
Ilość pociągów: 2 (ja naprawdę ostatnio mało gram w TRS)
Zauważyłem niewielki spadek wydajności w stosunku do ustawień standardowych, więc nie widzę problemów z takimi ustawieniami. Można ew. zmniejszyć ustawienia filtrowania anizotropowego i wygładzania krawędzi, w celu poprawienia wydajności.
 
 
 
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 01-04-2010, 10:05   

Idąc za drstrachem również bawiłem się ustawieniami :)


Komputer:
Intel Dual Core E2180 (2x2ghz)
2GB pamięci
ATI Radeon HD2600Pro 512MB
Na razie wiem, że wszystko zwolniło, zaraz odpale mape i zobacze jak działa "na czysto"
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2010, 10:10   

Pysi napisałbyś jeszcze co włączyłeś, jak to się nazywa, rozdzielczość w jakiej ustawiona jest gra i tryb w którym ją odpalasz (OpenGl, DirectX).
Co do jakości wygląda super, na początku myślałem że masz nawet lepszego sprzęta od mojego, ale ty masz po prostu lepszą mapkę :-)
 
 
 
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 01-04-2010, 10:18   

Wersja gry: TRS2006
Karta graficzna: Radeon HD2600Pro
Ustawienia ekranu (gra) - DirectX
Rozdzielczość ekranu - 1024x768

Odpaliłem ge na czysto, różnica pomiędzy zbajerowanym a czysytm wynosi ok 50%, tam gdzie na czysto mam 70 na tuningowanym mam 35, tam gdzie na czysto mam 40, tuningowany pokazuje marne 20pfs. Czas na optymalizacje :)
Optymalizacja ukończona:
Smoothvision HD: Anti-Aliasing: Use aplication settings
Smoothvision HD: Anisotropic filtering - 8x
Catalyst AI: Standard
Mipmap detail level: Performance
Wait for vertical refresh: Off, unless application specifies
Adaptive Anti-Aliasing: Enable, Performance
Ostatnio zmieniony przez pysi 01-04-2010, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2010, 12:26   

pysi napisał/a:
(...)
Smoothvision HD: Anti-Aliasing: Use aplication settings

TRS2006 (chyba dopiero TS2009) nie ma wsparcia dla AA, więc włączenie Use aplication settings mija się z celem, lepiej wyłącz w ogóle albo sprawdź jak działa na 2x.
I jeszcze jedna uwaga a'propos trybu w jakim się odpala gierka, zauważyłem że TRS chodzi lepiej na OpenGL, niestety na kartach NVidii ustawienie tego to jakiś koszmar (patrz mój screen) za to na ATI działa miodzio (np. 4850, którą kiedyś miałem przez miesiąc). Polecam więc na kartach ATI odpalać gierkę w trybie OpenGL.
BTW: chyba w ogóle trainz chodzi lepiej na ATI niż na NVidii, np. TS2009/2010 jest szybsze na 5770 niż na moim 9800GT, więc jeśli komp służy do grania tylko w TRS to lepiej wsadzić kartę czerwonych, niż zielonych.
 
 
 
Patrol
zaawansowany


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 759
Skąd: PL
Wysłany: 01-04-2010, 14:39   

U mnie niestety takie ustawienia jak ma Drstrach nie działają:
Ustawienia tylko dla aplikacji TRS2004:
Anizotropowa optymalizacja próbki: Włącz
Filtrowanie Anizotropowe: 8x
Filtrowanie faktury: włącz
Granica Rozszerzenia: włącz
OPTYMALIZACJA TRÓJLINOWA: Włącz
Optymalizacja anizotropowa filtra mip: Włącz
Potrójne buforowanie: włącz
Prawidłowe ujęcie faktury: włacz
Przyspieszenie wielu kart graficznych: tryb ekranu pojedyńczego
Synchronizacja pionowa: Siła Włączona
Ujemna kompensacja szczegółów: Zezwól
Wygładzenie obrazu: 2xQ
Przezroczyste wygł. krawędzi: wyłącz
Wygładzenie krawędzi gamma: wyłącz
Wymuś mipmapy: Stosuj ust. globalne (brak)
Efektu nie ma:

Czy ktoś wie jak to wymusić? Wiem, że mój sprzęt jest dupny, nie wymagam efektu takiego jak drstrach ale trochę zbliżonego.
Sprzęt:
Intel Pentium 4 3.0 ghz
3 gb RAMu
Palit FX5500 256 mb 128 bit.
TRS2004 (choć na TRS2006 też nie mogę wymusić ustawien)
TRS2004 na rodzialce: 1024 x 768 / Directx
 
 
 
jamie78
zaawansowany



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 737
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-04-2010, 21:13   

Na początek konfiguracja:
AMD Athlon x2 5200 2.6Ghz
Asus M2N32 SLI DeLuxe
GeForce 8600GT x2 (SLI) razem 1Gb RAM DDR3 128bit
4Gb RAM DDR2 DC 800Mhz

Ustawienia
filtrowanie anizotropowe- 4x
filtrowanie tekstur -jakość
filtrowanie tekstur -optymalizacja trójliniowa
limit rozszerzenia -wyłącz
maksymalna liczba wstępnie renderowanych klatek-3
wygładzanie krawędzi -SLI 16xQ
Takie same ustawienia mam w ustawieniach globalnych.
Wszystkie ustawienia regulowane w nTune.
Game ver. TC :-) na OpenGL.
_________________
Nil satis nisi optimum.
Ostatnio zmieniony przez jamie78 01-04-2010, 21:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2010, 21:17   

Jamie jeszcze tylko tryb (OpenGL/DirectX) i wersja trs i już jest super :-)
 
 
 
Vidget.PL
świeżak


Wiek: 14
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 7
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 24-04-2018, 16:37   

witam

być może i temat padł ale mam pytanie.
jakie skrypty wpisać w trainzoptions.txt by uzyskać
antyallising 16x i takie tam bajery?

z góry dziękuję ;)
_________________
twórca polskich fikcyjnych map
posiadam:
TS2012 i ED250 [ETR610]
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Człowiek Bąk


Pomógł: 59 razy
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 1791
Skąd: Bąk, Bk1
Wysłany: 24-04-2018, 18:02   

Najlepiej nie wpisuj tam żadnych skryptów bo zepsujesz grę.
Antyalliasing ustawisz w panelu zarządzania karta graficzną.
Pozostałe bajery również.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group