Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 05-03-2018, 00:00 Problemy z tunelami
Witam!
Aktualnie zajmuję się taką mapką gdzie z uwagi na górski teren zastosowałem sporo tuneli. I tu pojawia się taki bug, że w pewnym momencie tory wychodzą poza tunel. Czasem jak wstawię punkt na tym odcinku to tory wskakują z powrotem do tunelu, ale czasami to za diabla nie chcą się połączyć. Próbowałem różnych tuneli jakie mam i nie ma to wpływu na ten efekt. Oczywiście nie pojawia się to na każdym tunelu ale raczej na tych dłuższych i wyłącznie na zakrętach. Choć staram się robić łuki o możliwie największym promieniu to i tak nie wiem jak się tego pozbyć.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 10-05-2018, 12:12
No i jak zwykle przyszło mi odpowiedzieć na swój post. Nie dawało mi to spokoju bo kiedyś czy to w poprzednich wersjach Trainza czy nawet i we wcześniejszych buildach T:ANE nie pojawiało sie to. Korzystając z okazji i możliwości wysyłania do QA Team N3V raportów o znalezionych błędach tak też zrobiłem. Wykazałem co i jak aż w końcu dostałem odpowiedź:
Hi Peeet2005 - Dziękujemy za zapoznanie się z dodatkowymi informacjami. Ponieważ są to zasoby innych firm, rozwiązaniem w tym przypadku jest, aby twórca treści rozwiązał problem z jego zasobem lub wykonał to, co zrobiłeś, i skorzystał z alternatywnego rozwiązania.
No i wszystko jasne Pozostaje mi tylko zwrócić się do autora tuneli z serii PL_Tunnel_xxxxxx czy byłby w stanie coś poradzić w tej materii. Jego nick to Remik ale bliższych danych brak.
A w kwestii zasadniczej to na ten czas używam tuneli 2-torowych bo te jakby mniej poddają się rozszczepianiu - właściwie są OK. Próbowałem na 1-torowych dawać torpunkty bardzo blisko siebie co oczywiście pomagało, ale za to nie dawało się stworzyć prostego odcinka czy łagodnego łuku. Zupełnie jakby pijany geodeta to wyznaczał
Problem pewnie wynika z powodu dość długiej pojedynczej sekcji, która jest powtarzana przy obiektach typu track, spline itp. Ma ona około 20-25 m dla pojedynczego elementu, więc na ostrych łukach dochodzi do takich sytuacji. Prosiłbym o jakiś obrazek z zaistniałym problemem, dla potwierdzenia, że o tym samym problemie mówimy.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2018, 17:48
Witam!
Jak widzę autor sam się zgłosił do tablicy choć podejrzewam, że to nie jest żadna wina autorów dodatków. Przy którejś poprawce do T:ANE coś nie zadziałało tak do końca i stąd problem. Zamieszczam kilka obrazków na których widać co się dzieje. Sądzę, że to rozszczepianie się tuneli nie zależy od tego czy to jest na łuku czy na prostej. Na drugim obrazku widać właśnie długi odcinek prosty, który też się rozchodzi. Akurat na tych obrazkach jest inny tunel - nie z serii PL_ ale na tamtych efekty są identyczne.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2018, 18:07
Dołączam jeszcze jeden obrazek - ten sam co na poprzednim zestawie ale tutaj był wstawiony dodatkowy torpunkt. Było OK ale po jego usunięciu od razu tunel się rozjechał
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2018, 19:39
No to załączam inne obrazki a tym razem już widać dokładnie, że jest to seria PL_Tunnel_
Skoro piszę, że na innych tunelach tak samo się deformuje to nie dlatego że chcę komuś dokuczyć i wymyślam sobie. Tym razem dla odmiany wstawiłem 2-torowy choć myślałem, że dotyczy to jedynie 1-torowych. Będę próbował jeszcze innych bo ostatnio pościągałem trochę różności a o wynikach niewątpliwie poinformuję
Używam TANE i nie mam z tego typu dodatkami takich problemów. Ponieważ pierwszy z Twoich screenów pokazuje, że problem jest ogólnie z dodatkiem typu tunel (to jest dodatek chyba wbudowany w grę), więc może przyczyna jest gdzieś indziej. Pamiętam, że zaczynałem mieć tego typu jazdy na mapie (ale w dużo starszej wersji TRS-a) jak mój sprzęt zaczął mówić dość ilości dodatków i wielkości mapy.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 12-05-2018, 17:34
Być może że jest w tym jakaś część prawdy bo moje mapki z reguły do najmniejszych nie należą. Ale ta ostatnia na której demonstrowałem problemy, choć nie jest jakaś wielka, za to rozpiętość poziomów jest spora - praktycznie od zera do prawie 1000 m. I własnie te pętle tunelowe umożliwiały pokonywanie takich dużych różnic poziomów bez wydłużania odcinków i utrzymując nachylenia torów nie więcej niż 35 promili. Ostatnio spróbowałem użyć tuneli Bald i póki co wygląda, że jest OK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 150 Skąd: Sanok
Wysłany: 14-05-2018, 17:07
Sam korzystam z tych tunelów PL w TANE i żadnych problemów jeszcze nie miałem.
Nie da się tych tunelów tak zrobić by miały łagodniejszą możliwość ustawiania łuków?
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 15-05-2018, 06:44
Ale rzecz w tym, że to nie tylko na łukach się dzieje, Jak widać na jednym z obrazków na prostej też tak bywa. Tzn żeby być ścisłym to na idealnie prostym to nie, ale wystarczy minimalne skrzywienie. Oczywiście też staram się żeby promienie były maksymalnie duże. Ja sądzę, że to musi mieć związek z "objętością" terenu, tzn powierzchnia mapy i jej rozpiętość wysokości bo na innych mapkach - bardziej płaskich, raczej nie występowało. Z ciekawości sprawdzę.
Jako, że jestem z Krakowa, a więc bardziej górzystych okolic, to te płaskie mapy mniej mnie interesują Idealne to są dla mnie Sudety czy Kolej SKG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach