FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: RBach
01-10-2018, 22:23
Export FBX
Autor Wiadomość
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 853
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-09-2018, 11:20   Export FBX

Nowy standard, nowe problemy :-P
Przy eksporcie przez fbx, Trainz melduje zbyt wiele składników zawartych w animacji.
Animacja w TS2019 pracuje, jednak w sobie tylko znanych koordynatach przestrzeni (składniki rozrzucone są w różnych odległościach i położeniu od czajnika).
Rozwiązaniem jest stworzenie jednej animacji wielu elementów.
I tu mam problem:
Czy da się, a jeżeli tak to w jaki sposób, podłączyć środkowego bonesa do dummy?
Próbowałem wiele razy i zawsze po bezpośrednim zlinkowaniu bones'a z dummy, dochodziło do rozłączenia bones'ów.
Da się to jakoś rozwiązać?
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 853
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-10-2018, 22:19   

Brak odpowiedzi, znaczy nikt nie zna rozwiązania.
Da się.
1/ Zmieniłem sposób animacji korbowodów z bonesów na modyfikator LookAt Constraint.
2/ Animację dalszych wihajstrów parograta (tych przy silniku) opartą o dwa zestawy kości połączyłem w jeden ciąg, bo i tak wykorzystywany modyfikator IK Limb Solver dzieli dowolny ich ciąg na dwuczłony (obrazowo ramię i przedramię), co umożliwia połączenie tej sekcji do dummy animacji (tego nie wiedziałem).
To jest rozwiązanie problemu, piszę bo może się komuś przyda do czegoś.

PS.
Problem występuje w eksporcie bo wersja 2012 nie daje rady z fbx. Najmniej problemów stwarza 2018, ale tu jest jakiś problem z kompatybilnością wsteczną. To rodzi problemy z rożnymi koordynatami. Najlepiej wykonać animację od zera

PS2.
Może Moderator przerzuci ten wątek do TRS2019, bo tej wersji Trainz'a to dotyczy.
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 76 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3081
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 25-12-2018, 18:56   

Nie napisałeś o jaki program chodzi. Rozumiem z drugiego postu, ze 3DS max? Może zadaj to pytanie na forum auranu?
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 853
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-12-2018, 20:27   

Tak Wojtek, 3ds. Problemem (dla mnie) jest bariera językowa... :-/
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 76 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3081
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 26-12-2018, 03:23   

Może PM do drstracha?
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group