Ja bym prosił o stosowanie się do regulaminu i wstawianie miniaturek screenów zamiast linków.
Z miłą chęcią, tylko proszę mi pokazać jak, bo nie da się... gdy wstawiam [IMG] to obrazek się nie wyświetla, mimo że próbowałem już chyba wszystkich możliwych hostingów, w tym TrainzImage... Koledze też nie działa, dlatego podajemy bezpośrednie linki
Dla przykładu wstawiam zrzut ekranu z naszych najnowyszch, jeszcze nie wydanych dodatków:
Widzisz go? Bo ja nie...
EDIT: Dziękuję za pomoc maszyniście82. Od teraz będziemy wstawiać miniatury
W "kodach do pobrania" wybierasz ten odpowiadający "Miniaturka + Kody do osadzania grafiki" i wklejasz ten kod do postu. Pamiętać trzeba jeszcze o tym, że pod okienkiem gdzie piszesz post ODZNACZYĆ "Wyłącz HTML w tym poście" lub "Wyłącz BBCode w tym poście" zależy jaki kod pobrałeś ze strony
Wiek: 21 Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2018, 23:00
Ostatnie poprawki TEL-KLD jak i KLD-4101 już za nami W tej chwili piszę skrypt pod sygnalizator akustyczny EHL-S10. EHL będzie miał trochę więcej ustawień przez co dłużej potrwa jego oskryptowanie.
Jako chwilowy preview przesylam screena:
Kolejno od lewej: TEL-KLD, EHL-S10, KLD-4101. Mam nadzieję że się podobają
Ostatnie poprawki TEL-KLD jak i KLD-4101 już za nami W tej chwili piszę skrypt pod sygnalizator akustyczny EHL-S10. EHL będzie miał trochę więcej ustawień przez co dłużej potrwa jego oskryptowanie.
Jako chwilowy preview przesylam screena:
Obrazek
Kolejno od lewej: TEL-KLD, EHL-S10, KLD-4101. Mam nadzieję że się podobają
Wiek: 21 Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2018, 23:24
Super Po zakończeniu EHL-S10 zostanie nam tylko kilka innych dzwonów.
Zostaną:
DEPK-08
KBB-6
KLD-40
KLD-4103
SC-15AH
Co do SC-15AH (nazwany w paczce SSP UAZa i Traxxa "CLS B S&B 1") to nie wiadomo czy będzie to oddzielny dzwon czy możliwy do zaptaszenia w sygnalizatorach SYG/RYB/SBP ponieważ występują tylko na tych sygnalizatorach.
Co do SC-15AH (nazwany w paczce SSP UAZa i Traxxa "CLS B S&B 1") to nie wiadomo czy będzie to oddzielny dzwon czy możliwy do zaptaszenia w sygnalizatorach SYG/RYB/SBP ponieważ występują tylko na tych sygnalizatorach.
Jestem w pełni za, by był to obiekt zaptaszany i stoi za tym kilka powodów:
- tak samo jak w Bombardierze, występują one tylko na sygnalizatorach używanych przez S&B, o czym już wspomniałeś
- nie znamy dokładnie nazwy tego dzwonu (urządzenia w Trainzie z reguły nazywamy po typie), znamy natomiast tylko typ głośnika, więc nie widzi mi się nazywanie tego "SC-15AH" w Trainzie. Ten typ zresztą też nie jest w stu procentach pewny
- zbędne mnożenie dodatków
Wiem, że to ze względu na możliwe problemy techniczne z nakładaniem textur przy dwóch obiektach jako jeden, o których nie wspomniałeś, ale DEPK-08 ma dokładnie taki sam problem, więc tak czy siak będzie trzeba ten błąd wyeliminować.
Pewnie się spytasz co z fantem różniących się dlugości wspornika do krzyżów, które mają też te problematyczne dzwony. Ja bym to załatwił tak, że wymodelował bym wpierw samą puszkę dzwonu z krótką nóżką (ta nóżka by przedłużała wspornik dla krzyża wielotorowego) wtopioną w krótszy wspornik dla krzyża jednotorowego. W momencie, gdy we właściwościach zaznaczony został by krzyż wielotorowy, to puszka dzwonu z tą krótką nóżką by zmieniała swoją wysokość na styk wierzchołka wspornika krótszego z tą nóżką. Wspornik wizualnie robił by się dłuższy, a problem z dzwonem został by rozwiązany (przynajmniej tak myślę)
Wiek: 37 Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2018, 19:04
Czy w nowej sygnalizacji będą takie smaczki jak np. różne rodzaje daszków w spotykanych niegdyś na polskich przejazdach ? Zamieszczam zdjęcie poglądowe :)
Czy w nowej sygnalizacji będą takie smaczki jak np. różne rodzaje daszków w spotykanych niegdyś na polskich przejazdach ? Zamieszczam zdjęcie poglądowe :)
Tak. Docelowo mają być dostępne wszystkie typy daszków we właściwościach sygnalizatora do zaptaszania (oczywiście ilość dostępnych daszków do wybrania będzie zależała od typu sygnalizatora i każdy sygnalizator będzie się pojawiał z daszkiem najczęściej występującym), lecz niczego niestety na tym etapie prac nie możemy obiecywać. Plan jest taki jak napisałem, ale co z tego wyjdzie - nie wiadomo.
Było jeszcze wiele różnych pomysłów np. możliwość dostosowywania kątu nachylenia konsoli mocujących z komorami (w pionie) w sygnalizatorach EHZ-3, ale ostatecznie wyrzuciliśmy sobie to z głowy żeby nie przesadzać z realizmem, bo i tak oprócz nas, nikt by tego nie używał
Obecnie co wiadomo, że na 100% będzie:
- obrót komór w poziomie
- wersje sygnalizatorów z soczewkami 200 i 300mm
- kilka wersji wsporników na krzyż i/lub dzwon
- ukrywanie meshu domyślnego masztu w celu podstawienia innego z paczki
- wybór generatorów dźwięku w sygnalizatorach EHZ-7 i EHZ-8 (Bombardier)
Wiek: 37 Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2018, 19:54
Projekt jest bardzo ambitny i wygląda obiecująco - kibicuje mu. Mapotwórcy, pewnie już zacierają ręce, ale wiadomo to jeszcze dużo pracy przed autorami :)
Ogólnie doceniam waszą pracę. Czy w EHZ-7/8 będzie możliwość wyłączenia głośnika EDE-1? Np. U Ciebie w Grudziądzu na Południowej jest podłączony DEPK-08 EHF zamiast EDE-1.
Ogólnie doceniam waszą pracę. Czy w EHZ-7/8 będzie możliwość wyłączenia głośnika EDE-1? Np. U Ciebie w Grudziądzu na Południowej jest podłączony DEPK-08 EHF zamiast EDE-1.
Oczywiście, że będzie taka możliwość, bo nie każdy sygnalizator ma głośnik
Wiek: 21 Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2019, 00:37
Po przerwie świątecznej prace dalej idą naprzód Skrypt do sygnalizatora akustycznego EHL-S10 jest już ukończony. EHL posiada możliwość zmiany tonu, modulacji oraz tempa (tylko przy tonie niskim).
Po przerwie świątecznej prace dalej idą naprzód Skrypt do sygnalizatora akustycznego EHL-S10 jest już ukończony. EHL posiada możliwość zmiany tonu, modulacji oraz tempa (tylko przy tonie niskim).
Nie wiem o co chodzi wam z tym paintem. Mapy textur owszem, są robione za pomocą paina oraz gimpa, ale same obrazki do owych map są wycinane z normalnych zdjęć, a nie rysowane na komputerku...
Dodatkowo na niektóre z obrazów dodaję efekt szumu, gdy wydają się zbyt sztuczne. Niebawem wypuścimy paczkę samych dzwonów, jako przedsmak całej paczki przejazdowej. Wtedy będziecie mogli ocenić z bliska, czy to paint czy nie.
Jest w trakcie tworzenia. Aby nie było kolejnych, zbędnych tego typu pytań poraz kolejny informuję, że w naszej paczce będą wszystkie dzwony, które są już obecne w paczce UAZa i Traxxa oraz takie, których w niej nie ma, czyli np. buczek KBB-6 (pokazany na zrzucie ekranu kilka postów wyżej), dzwon KLD-4103 starszego modelu (czarny, okrągły) itd
W dniu dzisiejszym prezentuję kolejne dwa dzwony, o które wcześniej zadał pytanie użytkownik wikto6889.
1. Widok ogólny:
2. Spód dzwonów:
3. Dzwony na sygnalizatorach UAZa i Traxxa:
Dzwony zostały wykonane w dwóch modelach produkcyjnych - starszego i nowszego typu. Nowszy model ma do wyboru dwa generatory dźwięku, są to EDG-2005 oraz EDG-4. Domyślnie po wstawieniu tego dzwonu będzie automatycznie zaznaczany jeden z nich.
Model starszy posiada tylko podstawowe funkcje, czyli możliwość desynchronizacji i efektu dostarczania przerywanego zasilania. Myślę, że zostanie mu jeszcze dopracowana tekstura ścianek, bo za bardzo widać łączenia.
Tym samym wszystkie możliwe dzwony elektroniczne zostały już wykonane. Przed nami zostaje do zrobienia jeszcze dzwon wolnobijący KLD-40, czyli elektromechaniczny klasyk. Dopiero wtedy wydamy samą paczkę dzwonów, a następnym naszym krokiem, na pewno o wiele cięższym, będą sygnalizatory.
PS zgodnie z zaleceniami, wszystkie "okrągłe" dzwony potraktowaliśmy opcją Smooth i rzeczywiście efekty tego zabiegu są zadowalające
Wiek: 21 Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2019, 21:00
Po zmaganiach z teksturami oraz modelami wkońcu udało nam się ukończyć dzwon KLD-40 Skrypt został napisany tak, że w GUI dzwonu można wybrać Ton, Tempo, Osłonę przeciwśniegową oraz Osłonę przeciwptakową. Oszczędzi to niepotrzebne tworzenie osobnych obiektów
Tak prezentuje się dzwon KLD-40 w każdej możliwej kombinacji:
Tekstury wszystkich dzwonów z paczki zostaną w przyszłości poprawione. Jest to dopiero paczka w wersji v1, a więc w następnych wydaniach tekstury, błędy będą poprawiane oraz nowe opcje będą dodawane
W dniu dzisiejszym oficjalnie ogłaszam ukończenie pierwszego etapu tworzenia naszej nowej paczki przejazdowej - dzwony zostały zrobione!
Działają i można ich już używać.
Na zrzucie ekranu są przedstawione wszystkie dodatki z paczki, w wersji takiej, w jakiej się pojawiają po dodaniu na mapę. W ich GUI są rozmaite opcje zmieniające wygląd i sposób działania. Można się więc nimi bawić, lub nie.
Oczywiście jak to w pierwszej wersji - nie wszystko jest idealne. Wiem o tym, że dzwonu DEPK-08 zbyt mocno świeci się góra i wiem, że tekstury KLD-40 nie prezentują się zbyt dobrze. Zostanie to poprawione w przyszłych łatkach, tymczasem daję możliwość cieszenia się tym co już powstało, a myślę, że nie wygląda/działa to najgorzej
Proszę o przetestowanie wszystkich opcji dzwonów na swoich Trainzach i ewentualnie wymienić błędy w działaniu, lub jakieś niedopatrzenia.
Polecam też jako smaczek pobrać sobie czujniki torowe EFM i ELS-6: https://link.do/pGqWm
Etap drugi to sygnalizatory Czyli dla nas coś nowego (animacje)
PS uprzedzę zapytanie, gdzie jest dzwon S&B. Zapomnieliśmy o nim? Otóż nie. Zostanie on dodany jako dodatkowy mesh sygnalizatora SYG/RYB/SBP możliwy do zaptaszenia.
Zauważyłem błąd. W sterowaniu czasowym w KBB-6 nie działa funkcja przerywania.
Dzięki za informację.
Błędy zostaną poprawione w łatkach, lub kolejnych wersjach paczki, które będą wydawane wtedy, gdy skumuluje się większa ilość wniesionych poprawek. Z góry informuję też, że przetestowałem jeszcze raz wszystkie dzwony dokładniej, wybierając wszystkie możliwe kombinacje ich opcji i problemy z buczkiem również u mnie występują. Zauważyłem też błąd w skrypcie białego dzwonu KLD-4103 - mówię o tym, żeby już ktoś nie musiał tutaj tego pisać.
W każdym razie jeszcze raz dzięki za zwrócenie uwagi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach