Wiek: 21 Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2019, 22:13
Skoro pierwsza wersja paczki dzwonów została ukończona to czas wziąć się za etap drugi tworzenia przejazdowej paczki. Drugim etapem są sygnalizatory
Ponieważ będzie to nasza pierwsza styczność z animacjami to podjęliśmy decyzję aby zacząć od czegoś łatwiejszego. Po dłuższych namysłach wywnioskowaliśmy, że najlepszym wyborem będzie sygnalizator EHZ-82 (LEDowy sygnalizator produkowany przez Bombardier)
Model sygnalizatora został już ukończony i czeka na oteksturowanie pozostałych części.
Tak oto prezentuje się model wraz z nałożonymi dotychczasowymi teksturami:
Sygnalizator będzie miał do wyboru w GUI:
- Krzyże
- Generatory akustyczne EDG
- Częstotliwość migania
- Sposób migania
oraz wiele więcej...
Oczywiście możemy pisać jakie to rozmaite wyposażenie będzie miał sygnalizator, a nie wiadomo czy wszystko się uda zaimplementować Czas pokaże
Co masz dokładnie na myśli? Nie sprecyzowałeś dokładnie więc odpowiem na wszystko.
Sygnalizatory EHZ-31 i EHZ-32 będą osobnymi modelami. Prawdopodobnie EHZ-32 będzie miał możliwość skrócenia długości konsol mocujących. To wszystko. Nic więcej się na razie nie planuje z tematem konsol.
Wiek: 21 Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2019, 16:37
W dniu dzisiejszym prezentujemy mały preview sygnalizatora EHZ-82 do paczki przejazdowej
Zamieniliśmy teksturę soczewki z tej od sygnalizatorów żarówkowych EHZ-75 na orginalną od EHZ-82. Dodaliśmy możliwość pracy sygnalizatora po wyłączeniu kontrolera (szczególnie przydatne przy SSP z rogatkami). Tak jak zapowiadaliśmy, sygnalizatory wydają dźwięk zależny od wybranego generatora oraz istnieje możliwość "założenia" krzyżów prosto z GUI
Wciąż pozostało nam poprawienie paru błędów oraz dodanie kilka innych opcji ale na to mamy czas
Wiek: 37 Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2019, 22:21
Pięknie się prezentuje :) Nie wiem jak inni geodeci, ale ja z chęcią przerobię mapkę na stworzone tu systemy przejazdowe - jak już powstaną ! :) Będzie to nowa jakość oraz wiele świeżości i różnorodności.
Dobra robota z tymi dzwonami. Już wykorzystałem w kilku miejscach. Ficzery do zabawy całkiem przydatne
Jest tylko mały problem ze sterowaniem czasowym. Domyślny nie bardzo pasuje przy KBB-6, bo dzwoni jak wściekły przez cały czas, a nie tylko w trakcie zamykania rogatek. Na czasowym po ustawieniu na zamykanie np. na 7s nie załącza się wcale. Tak samo jest przy zasterowaniu na krótko z szafy i przez przejazd pociągiem.
Jest tylko mały problem ze sterowaniem czasowym. Domyślny nie bardzo pasuje przy KBB-6, bo dzwoni jak wściekły przez cały czas, a nie tylko w trakcie zamykania rogatek. Na czasowym po ustawieniu na zamykanie np. na 7s nie załącza się wcale. Tak samo jest przy zasterowaniu na krótko z szafy i przez przejazd pociągiem.
Wiemy o tym błędzie i zostanie on naprawiony. Umknął on nam tak na prawdę tylko przez to, że buczek miał uzupełniany skrypt jako ostatni i nie przetestowaliśmy go w każdy możliwy sposób, bo chcieliśmy jeszcze w ten sam dzień wydać pierwszą wersję paczki - nasza wina.
Następnym razem będziemy sprawdzali wszystko dwa razy przed wydaniem.
Od ostatniego posta minęły niemal dwa miesiące, więc postanowiłem, że poinformuję w końcu co się aktualnie dzieje w naszej ekipie.
Mam wiadomość dobrą i złą.
Dobra jest taka, że paczka cały czas jest rozwijana, nie stoimy w miejscu. Zła natomiast, że idzie nam to bardzo powoli i zaraz wytłumaczę dlaczego
Rzeczy, które zrobiliśmy przez te dwa miesiące:
- poprawiliśmy proporcje tarczy kontrastowej sygnalizatora EHZ-82, bo była zbyt mocno spłaszczona (a w zasadzie prawie cały model tego urządzenia został zrobiony na nowo)
- zaczęliśmy prace nad pozostałymi modelami EHZ-7 i rozpoczęliśmy modelować typ EHZ-32:
- pozyskaliśmy wymiary kilku nowych oraz większości starych sygnalizatorów
Może postępy nie są zbyt oszałamiające, ale każdy sygnalizator jest robiony na wymiar, wszystko odwzorowujemy co do centymetra tak jak jest w rzeczywistości, aby nasze modele nie wyglądały karykaturalnie. Stąd też duże opóźnienia, bo nie każdy typ sygnalizatora znajduje się w naszych okolicach. Maszty, które dawniej już prezentowałem w tym temacie zostaną wykonane na nowo i będą posiadały lepsze textury.
Mile widziana jest pomoc dot. dostarczania nam wymiarów różnych sygnalizatorów. Jeśli ktoś byłby chętny to serdecznie zapraszam do zgłoszenia się priv
Jestem zmuszony poinformować, iż niestety projekt zostanie zakończony i prawdopodobnie nie będzie już dalej realizowany. Główny pomysłodawca projektu - MaciugMaq rozmyślił się i pomimo wielu rozmów nie chce kontynuować tworzenia tej paczki. Był to nasz jedyny znajomy, który ogarnia skryptowanie. U mnie niestety z takimi umiejętnościami dość cieńko, no chyba że znalazł by się jakiś dobry nauczyciel <- zapraszam pw.
Szkoda mi, w sumie jako jedynemu tak po prostu porzucać tego projektu, dlatego proszę jeszcze zostawić ten temat otwarty.
Inne dodatki niewymające skryptów raczej od czasu do czasu dalej będą tworzone/aktualizowane, ale nie będą one pokazywane na tym forum, tylko jak już to będą pojawiały się bezpośrednio na stronie KLK do pobrania.
Inne dodatki niewymające skryptów raczej od czasu do czasu dalej będą tworzone/aktualizowane, ale nie będą one pokazywane na tym forum, tylko jak już to będą pojawiały się bezpośrednio na stronie KLK do pobrania.
.
Inne dodatki niewymające skryptów raczej od czasu do czasu dalej będą tworzone/aktualizowane, ale nie będą one pokazywane na tym forum, tylko jak już to będą pojawiały się bezpośrednio na stronie KLK do pobrania.
.
To po co ten temat ma zostawać otwarty?
Bo miałem jeszcze przez chwilę jakąś nadzieję, że projekt nie upadnie. W takim razie zamknij jeśli chcesz.
Dobra, w takim razie postaram się wyciągnąć od znajomego co sie da - jeśli w ogóle to jeszcze ma gdzieś na kopiach zapasowych (mówił, że rzekomo takie zrobił). Chodzi mi tu głównie o skrypty, bo tekstury i zapisy blenderowskie w większości mam.
Wtedy się odezwę i wszystko podeślę.
Pierwsze info na dziś.
Udało mi się ostatnio wydobyć wszystkie niezaszyfrowane skrypty dzwonów od kolegi, który zrezygnował.
Drugie:
Na mojej stronie dziś zawisła pierwsza od chwili rozpoczęcia tworzenia tego projektu, jakakolwiek łatka w paczce dostępnych już dzwonów.
Poprawiłem tekstury KLD-40 i kilka błędów w skryptach buczka i dzwonu KLD-4103 v2, które miały źle działające, lub wcale nie funkcjonujące opcje.
Wiek: 37 Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-09-2019, 18:43
Mam takie pytanie, ponieważ wszystko dobrze ustawione w geodecie działa, natomiast po przejściu na tryb maszynisty dzwonów nie słychać. Coś robię źle ? Czy mam zły build ? (TS 10 wersja 44653, CMP v. 3.3)
Wiek: 37 Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2019, 21:13
Dzięki, Panie Ryszardzie :) Rzeczywiście, problem tkwił w wersji gry, patch rozwiązał sprawę. No nie mogę się nacieszyć tymi dzwonkami i ich realizmem :)
Mu chodzi o wszystkie latarnie, które mają oznaczenie, że są pod zarządem PLK. Mają wtedy namalowany taki biały prostokącik na słupie z napisem "PLK", jej numerem identyfikacyjnym i rokiem wkopania.
Takie latarnie (tylko te nowe, bo stare PRLowskie już ktoś inny zrobił) były w planie, co z tego będzie - zobaczymy. Jeśli już, to będą to zwykłe obiekty, które po prostu zaczną świecić w nocy, bez żadnych systemów.
Faktycznie ich brak jest dosyć mocno odczuwany przy budowie trasy z dzisiejszych czasów. Wtedy zazwyczaj wstawiam przy peronach zagraniczne latarnie
Aha, no i to nie było by w paczce przejazdowej, tylko osobno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach