FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dodatki by Zwinny
Autor Wiadomość
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20-12-2014, 00:02   

A może by tak dwie wersje? To przecież idealny kandydat na dom dróżnika, tylko wstawić lepsze okna.
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-03-2016, 19:47   

Czas najwyższy odkurzyć troszkę tutaj :).

Dziś do zaprezentowania mam repaint lokomotywy ET21-430 wykonany na fotkach Podlesky'ego.

Nie będę się wiele rozpisywał tylko przejdę od razu do rzeczy.

Sputnik prezentuje się następująco:



Tymczasowy link do pobrania:

http://www19.zippyshare.com/v/PRkiZcL8/file.html

Serdecznie dziękuję autorowi modelu Qń'owi za wprowadzenie niezbędnych modyfikacji w modelu oraz za wskazanie jeszcze małych detali do poprawy.

Model oczywiście spakowany w dwóch wersjach - zwykłej i ADHD.

Miłego użytkowania :).

Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony przez Zwinny 22-03-2016, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pafawag 
user



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 51
Skąd: Polska
Wysłany: 22-03-2016, 20:10   

Dwie małe uwagi:
- nieostre oznaczenia na czole
- pantograf powinien mieć grafitowe nakładki

Poza tym piękny sputnik! Oby tak dalej! :-)
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-03-2016, 13:34   

Tak więc dziś oddaję w Wasze ręce wersje ET21-430 po poprawkach, myślę że to już były ostatnie i teraz wszystko jest w jak najlepszym porządku.
W tym miejscu pragnę jeszcze dodatkowo podziękować Adamstan'owi dzięki któremu rozwiązał się mój problem z teksturami w trainzie.

Dorzucam screena z modelem po poprawkach oraz link z aktualną paczką.



http://www85.zippyshare.com/v/WecGh5e7/file.html

Miłego użytkowania :).

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-08-2016, 18:58   

Cześć :)!

Tym razem dla odmiany nie sputnik :). Budowa mapy zmusiła mnie do wykonania marketu Kaufland, model bez żadnych bajerów i zbędnych pierdół ważne żeby zastąpił wolne miejsce na mapie i jakoś wyglądał.



Tex : 1,28mb
Poly: 80

Link do pobrania: https://www.dropbox.com/s...Chorzow.7z?dl=0

Czekam na ewentualne uwagi. Miłego użytkowania ;).

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4000
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 18-08-2016, 19:16   

Rampa - tego brakuje :)
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-08-2016, 19:20   

U Nas nie ma rampy w tym Kaufie, są tylko dwa stanowiska do rozładunku ;). https://www.google.pl/map...!7i13312!8i6656
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4000
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 18-08-2016, 19:23   

Ale masz coś tam po prawej - jakies wejście. Przełamie to monotonię tekstury.

Czy obiekt nie jest za wąski?
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-08-2016, 19:25   

Po prawej jest barierka aż do parkingu bo jest tam wąski chodnik i nasyp. Wymiary ma prawidłowe, wprost z geoportalu.
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4000
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 18-08-2016, 19:29   

Czyli jest 2x dłuższy od szerokości.
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-08-2016, 19:45   

Dokładnie mniej więcej tak to wychodzi :). A co do detali to szło by porobić jeszcze jakieś drzwi inne pierdoły ale szkoda w to pakować kolejnych poly i mb , pociągiem do kaufa wjeżdżać nie będę :D. Postawić jakieś kontenery obok, jak ktoś chce to rampe sobie sam dostawi jakąś i będzie git :).
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3924
Skąd: Opole
Wysłany: 18-08-2016, 20:27   

Ależ bezpłciowa ohyda. To nie o wykonanym modelu ino o budynku, no ale niestety teraz taka moda. Na współczesne mapy jak znalazł zapchajdziura.
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2016, 21:10   

Jest paskudny, jak prawdziwy. :D Mam już dla niego miejsce na mapie. Dzięki za to!
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-07-2020, 12:22   

Witam!

Czas znów trochę odkurzyć temat także dzisiaj w Wasze ręce oddaję moje wskaźniki We po kilku poprawkach.

Wprowadzone zmiany:

-zmiana tekstury słupków i tyłu wskaźników
-rezygnacja z wskaźników na słupkach jako trackside, teraz są jako scenery więc można je dowolnie ustawiać jak komu pasuje
-dodana możliwość pochylenia zarówno wskaźników na słupkach jak i wiszących
-nieco przerobiony model

WAŻNE! Z uwagi na wprowadzone zmiany, wskaźniki dotychczas postawione na mapach będą znajdowały się w nieco innych pozycjach, więc będzie konieczność dopasowania ich na nowo!



Póki co udostępniam link tymczasowy, jeśli nie będzie zgłoszonych żadnych błędów w najbliższym czasie aktualizacja zostanie wysłana na TrainzArt.

https://www.dropbox.com/s...iki_we.rar?dl=0

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 912
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-01-2024, 19:59   

Witam po kolejnej długiej przerwie :).

Tym razem wracam z aktualizacją repaintu ET21-430.

Po przesiadce na TRS19 nowe oświetlenie świata gry ujawniło w moim repaincie kilka baboli, głownie to były dosłownie 1 pixele na teksturze ale jednak w grze już było widać że coś jest nie tak, przy poprawkach tych baboli jeszcze raz przyjrzałem się całemu modelowi i znalazłem kilka innych rzeczy które stwierdziłem że jestem w stanie jeszcze lepiej zrobić i tak w sumie rozgrzebałem cały repaint na części pierwsze i od dłuższego czasu starałem się wyciągnąć z niego maksymalnie co potrafię.

Lista poprawek/modyfikacji zrobiła się dość długa, są to między innymi:
-poprawione białe ramki reflektorów
-poprawiona tekstura dachu
-poprawione/zmienione tekstury reflektorów białych i światła czerwonego oraz odbłyśników reflektorów
-poręcze pod zderzakami pomalowane na właściwy (biały) kolor dla tego numeru
-wyeliminowany biały pasek na pochwie zderzaków
-poprawione ramki (uszczelki) w oknach
-poprawione umiejscowienie na teksturze mocowania wycieraczek
-poprawione białe pasy na pudle i zacieki na nich
-przemalowane sprzęgi śrubowe i powietrze aby bardziej pasowały do tekstury na pudle
-poprawione klapki na dachu
-dodana opcja "reflect" do szyb co powoduje odbijanie w nich słońca pod danym kątem
-dodana opcja "reflect" do odbłyśników oraz zwiększenie prześwitu szybki reflektorów dzięki czemu w pewnej części zniknęły nierówne i kanciaste cienie na odbłyśnikach
-dodana opcja "reflect" również do przyciemnionych i pełnych świateł co również wyeliminowało wewnątrz nich jakiekolwiek cienie gdy są zapalone.
-oraz wiele innych drobnych poprawek tekstur jak dokładniejsze spasowanie, dodanie kontrastu, wyostrzenie itp.

Tak się prezentuje teraz 430stka:

Wspomniane wcześniej odbicie słońca w szybach


Niestety dalej słabym punktem pozostają wózki w tej lokomotywie, próbowałem kilkoma "sztuczkami" polepszyć ich odbiór ale efekt nie był zadowalający i podejrzewam że przydał by się po prostu ich nowy model - bardziej szczegółowy co obecnie przerasta moje umiejętności modelarskie.

Na koniec jeszcze mała niespodzianka - ostatnimi czasy bardzo mnie irytowało w TRS19 słońce i cienie rzucane przez elementy świata walące po całej kabinie. Posiedziałem, pokombinowałem trochę i proszę oto jest w pełni cieniowana kabina:


Trochę mojej zabawy w plikach kabiny + wpis aktywujący cienie w kabinie - dzięki Sebek07 , dały według mnie świetny efekt. Dodatkowo dodałem wpis który umożliwia w ustawieniach sterowania trainza dopisać przyciski np pod czuwaka w ADHD.
Dzięki zgodzie Adamstana mogę się z Wami tą kabiną również podzielić :).

Kabina sama w sobie nie jest żadnym nowym modelem, nie ma nowych skryptów, jest to co było tylko z dodaniem pełnego cieniowania także (nie)działać będzie jak dotychczas ADHD w TRS19+ ale można też w niej jeździć na trybie DCC i cieszyć oko bardziej niż tą wbudowaną dołączoną do wersji nieADHD.


Na ten moment udostępniam ET21-430 w wersji ADHD oraz DCC tylko pod wersję TRS19+! Wersje dla TANE i TS10 wymagają kilku zmian w teksturach świateł, postaram się jak najszybciej to zrobić i udostępnić aktualizację repaintu również pod te wersje.

ET21-430 TRS19+
https://www.dropbox.com/s...brw3vtapwb&dl=0

ET21 kabina TRS19+
https://www.dropbox.com/s...hsdyc6e37k&dl=0
UWAGA: W celu dopisania sobie klawiszy w ustawieniach trainza pod ADHD należy grę odpalić w języku angielskim ponieważ w naszym rodzimym nie są widoczne opisy i nie wiadomo do czego dany klawisz przypisujemy. Po ustawieniu klawiszy pod siebie można z powrotem wrócić do polskiej wersji językowej. Kabinę trzeba nadpisać gdyż celowo nie zmieniałem numeru kuid żeby nie robić syfu z przyszłą wersją ADHD.

Po uporaniu się z wersjami pod TANE i TS10 wyślę zbiorczą aktualizację również na TrainzArt.

Pozdrawiam
Adam
 
 
 
piotr60
super user


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 174
Skąd: opole
Wysłany: 18-04-2024, 18:30   

Witam Kiedy planujesz wydac ET21-430 pod trs 2010 z kabina DDC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group