FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez:
25-11-2013, 09:29
KilanZiom & Ska.
Autor Wiadomość
makaron1970
super trainz


Pomógł: 17 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 524
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 24-06-2009, 15:46   

Piotr, z jakiej paczki jest ten zardzewiały tor na drugim screenie? :)
_________________
makaron TANE&TRS2019 http://makaron.krb.com.pl/
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-06-2009, 16:40   

To paczka torów FMA.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-06-2009, 17:51   

Za późno na edytę. Paczka kominów poleciała do Mnicha i na DLS.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
chester1988
nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Bukowno
Wysłany: 24-06-2009, 18:10   

Piękne ten komin z sierszy ;] widzę go codziennie z Bukowna ;]
 
 
Bojar
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 622
Skąd: GoP
Wysłany: 24-06-2009, 19:21   

TRS2006 ciekawe te kominy ;), jednak taka pogoda na coś się przydała wtedy :P.
_________________
www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-06-2009, 00:13   

Kolejny komin. Tym razem rodem z Lubania Śląskiego. Ma wysokość 80m. Wykorzystany został skrypt oświetlenia StelleraP. Autorem fotek jest Kamil86.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 00:25   

Czy jesteś zainteresowany fotami na tekstury przy niesłonecznej pogodzie na 40-50 metrowy komin blaszany?
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
Ostatnio zmieniony przez SP45-166 25-06-2009, 00:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-06-2009, 00:25   

Oczywiście, przyjmę go chętnie :) Zapraszam na GG, 353594
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 00:27   

na GG wpadnę chętnie, ale nie dziś (skuty nieco browarem)....
Napisz mejla na PW a fotki lądują jutro u ciebie oki?
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 09:46   

Re-edycja starszych wozów typu 104Ac i 111A.



W tych 2 wypadkach jest mniej zmian niż w przypadku poprzednio prezentowanych modeli, gdyż kolorystyka i tonacja tekstur jest poprawna. Zmiany dotyczą ścian czołowych wyposażonych w więcej detalu i opisów, cieni rzuconych, cieni od wywiewek na dachu (standardowo wprowadzanych do wszystkich wagonów po re-edycji), ciemniejszej alphy okien, zwężenia przejść międzywagonowych i drobnych korekt liternictwa. Wagon 111A w wersji późniejszej bez aluminiowych ramek okien w drzwiach bocznych - bez tablicy rejsowej i wagon 104Ac z pierwotnymi alumioniowymi ramkami z tablicą rejsową dla relacji Wałbrzych Główny - Lubawka.

Oba wagony wyposażone w kable ogrzewania elektrycznego i węże ogrzewania parowego.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
makaron1970
super trainz


Pomógł: 17 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 524
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 25-06-2009, 10:58   

Na DLS pojawiły się kolejne nowości dźwiękowe mojego pomysłu:

SU/SM/SP42 Enginesound...............KUID:353138:1158
TEM2/SM48 Enginesound.................KUID:353138:1159
ET21 Enginesound..........................KUID:353138:1160

oraz dżwięki uzupełniające jako bogeysoundy, każdy w dwóch wersjach do wyboru:

ET21 01 bog sound........................KUID:353138:1161
ET21 02 bog sound........................KUID:353138:1162
SM42 01 bog sound.......................KUID:353138:1163
SM42 02 bog sound.......................KUID:353138:1164
TEM2/SM48 01 bog sound..............KUID:353138:1165
TEM2/SM48 02 bog sound............... KUID:353138:1166

poniewaz nie ma jeszcze nowych modeli w/w loków bogeysoundy trzeba podlinkować sobie samemu do już istniejących wózków.
Miłej zabawy życzę i pozdrawiam :)
_________________
makaron TANE&TRS2019 http://makaron.krb.com.pl/
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 17:42   

Dziełem następnych paru re-edycji już skierowanych na DLS/PTT jest para wagonów standardu 'Y':



Wagon osobowy typu 112A, jedna z pierwszych odmian produkcyjnych z aluminiowymi ramami drzwi wejściowych - atrybut starszych igreków polskiej budowy, zarzucony w późniejszej produkcji, dziś w ruchu planowym nie spotykany. Wagon z przydziałem st.mac. Warszawa Grochów, drobne korekty jak wszędzie.



Poważniejsze przeróbki dotyczą wagonu sypialnego typu Görlitz 75, rzecz jasna błekitny WARSowski 'WLABwxz' w schemacie 1977-1990r. Wagon otrzymał bogatsze w detal tekstury - zwłaszcza ściana czołowa, troche okablowania, poprawki dot. okna WC i całkowicie nową teksturę dachu - z której jestem szczególnie zadowolony jako że idealnie prezentuje 'lekko zużyty' stan dachu z rozpaćkaną smugą wydechu pieca węglowego - notabene efekt jaki sfotografowałem na tekstury przedwczoraj w wagonowni Grochów na tego typu wagonie powracającym z Moskwy.

I pare ujęć tegoż G75 w tym schemacie w latach minionych:

http://www.gerdboehmer-be...73-PKP-WLAB.jpg
http://www.gerdboehmer-be...-DR-Lrz-394.jpg
http://www.railfaneurope....Bd/PKP_WL_5.jpg

Szczególnie polecam przyjrzeć się drugiemu linkowi, gdzie w kadr wszedł wagon typu 111A z ładnie widocznym opisywanym powyżej aluminiowym oknem w drzwiach, oraz trzeci link, gdzie wagon sypialny G75 wciąż nosi żółto-błękitny schemat malowania, a po sąsiedzku w składzie widoczna już wielokroć nowocześniejsza kuszeta polskiej budowy typu 134Ab w pierwotnym schemacie.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Lukasy
user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 89
Skąd: Police
Wysłany: 25-06-2009, 20:38   

http://img140.imageshack....81/98527785.jpg

Nie za wysoko ten dolny sygnał końca?

PS. Wyczarujesz nam ładne G67? :->
 
 
 
makaron1970
super trainz


Pomógł: 17 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 524
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 25-06-2009, 21:35   

Cytat:
poniewaz nie ma jeszcze nowych modeli w/w loków bogeysoundy trzeba podlinkować sobie samemu do już istniejących wózków.


Z racji tego, ze nie każdy wie, jakich zmian dokonać w konfigach wózków aby te odtwarzały wybrany dźwięk, przedstawiam PRZYKŁADOWY config wózka SM42:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

animdist............................................5
kuid..................................................<kuid:173943:600019>
category-class.........................................."ZB"
category-region-0....................................."PL"
category-era-0........................................."1960s"
category-era-1........................................."1970s"
category-era-2........................................."1980s"
category-era-3........................................."1990s"
category-era-4........................................."2000s"
category-era-5........................................."2010s"
asset-filename.........................................."SM42_bog1_bogey"
trainz-build................................................1.5
kind........................................................."bogey"
username.............................................."SM42_car_bogie1"
author......................................................"KilanZiom"
organisation.............................................."GWT"
contact-email............................................"kilanxxxx"
contact-website........................................."www.gwtteam.eu"
license......................................................"GWT License"
track-sound {
.......default {
..........track-sound...............................<kuid:353138:1164>
..........bogey.......................................<kuid:173943:600019>
..........priority......................................10
........}
}

kuid-table {
............0..................................................<kuid:353138:1164>
}

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ten config dotyczy wózka o nr kuid:173943:600019 do którego linkujemy bog sound o nr kuid:353138:1164
Wpisujemy te linijki, które tutaj są pogrubione, no i tylko przypomnę na koniec, że dotyczy to tylko TRS2006. Oczywiście podczas wpisywania nie używamy kropek, tylko spacji :)
Druga rzecz, to taka, że jeśli lok lub wagon wyposażony jest w dwa odrębne wózki, to dźwięk linkujemy tylko do jednego z nich, obojętne którego :)
Pozdrawiam.

Kilan - jeśli coś pominąłem, to mnie popraw ;)

Jeśli ten post napisałem w niewłaściwym dziale, to proszę moderatorów o jego przeniesienie w odpowiednie miejsce na forum
_________________
makaron TANE&TRS2019 http://makaron.krb.com.pl/
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 09:49   

Cytat:
Kilan - jeśli coś pominąłem, to mnie popraw ;)


Marku, wszystko jest tak jak opisałeś.

Cytat:

http://img140.imageshack....81/98527785.jpg

Nie za wysoko ten dolny sygnał końca?

PS. Wyczarujesz nam ładne G67? :->


Celnie zauważone. Trzecia końcówka trochę mi się podniosła. Ehh... można to poprawiać całe życie.

A 67 był już wydany, ale na chwile obecną wymagał poprawek. I rzecz jasna był następny w kolejce, co jak widzę Kluczu dobrze wyczuł.



Wagon sypialny typu 'Görlitz 67', pierwsza nowoczesna konstrukcja tego typu standardu 'Y' zastosowana w Polsce. W roku 1967 PKP zakupiło 50 sztuk tych wagonów, będących sypialnym rozwinięciem tzw. "Reisezugwagen Typ Y", czyli poprzedniej względem Y/B70 odmiany bautzena. Dziesięć trafiło do wagonowni Kraków, czterdzieści do Warszawy. Na przełomie lat 80ych i 90ych zostały wycofane z ruchu i bardzo trudno je dziś uświadczyć w jakiejkolwiek formie. Po za pojedynczymi egzemplarzami zostały pocięte na złom.

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5321
http://www.wgk.cal.pl/det...522&mode=search

Od nowszego 'Görlitz 75' odróżnić je można po następujących detalach:

-Schemat malowania, 'Görlitz 67' były z początku ciemno czarne/oliwkowe, G75 błękitne.
-Dwa mleczne okna skrajne od strony przedziałów - 'Görlitz 75' ma tylko jedno.
-Układ wywiewek dachowych, kompletnie inny niż w 'Görlitz 75'
-Układ końcówek, w 'Görlitz 67' dwie dużę, dwie małe, w 'Görlitz 75' 3 duże asymetrycznie.

Model prezentuje wagon z krakowskiej wagonowni w stanie w jakim znajdował się w połowie lat 70ych - kiedy trwała już dostawa nowszych 'Görlitz 75'. Z powodów praktycznych w wagonie zastosowałem jasny dach. TRS kiepsko oświetla czarne dachy i czyni wagony cholernie ciemnymi - w oryginale wagon powinien mieć dach w kolorze burt.

Skoro więc zaprezentowałem najstarszego 'igreka' sypialnego, zaprezentuję także najnowszego:



Re-edycja wagonu sypialnego typu 'Görlitz 81' (Görlitz 75) po modernizacji w PESA Bydgoszcz - seria 'WLABouz'. Schemat malowania PKP IC, numer boczny 034, st.mac.Gdynia. Wagon ten sfotografowałem latem 2008 na st. Gdynia Główna Osobowa:

http://www.wgk.cal.pl/det...649&mode=search

Re-edycja poprawia większość błędów pierwowzoru. Także jest to mój pierwszy model sypialnego PKP IC w którym zlikwidowano piec węglowy. Wagony tej serii już ich nie mają.

Jest jeszcze jedno małe gówienko, ale nie mam go oskrinowanego. Krzysztofowi pod D29-34 zrobiłem wczoraj w nocy budę która robi za Nastawnię Podnieśno. Polecam też oglądać DLS, wyszły już niektóre mechpomy, 4 zwężąki, 4 ryflaki i pare eilzugów.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 26-06-2009, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 15:10   

mam teraz wieczorami chwilę, także praktycznie codziennie jest jakaś re-edycja lub nowy produkt. Kontynuując temat rodziny wagonów standardu Y, czyli 24,5 metrowych:



Znane z poprzednich opracowań wagony typu 'Gosa76', odmiana sypialna i restauracyjna. Wagony te stanowiły osobliwość techniczną w polskiej flocie wykorzystując ogrzewanie naftowe zamiast węglowego.

W służbie utrzymały się dość krótko, głównie z przyczyn kryzysu i cen ropy oraz znacznej ilości opalanych węglem 'Goerlitzów' - później także wojna w Jugosławii utrudniła dostęp do części zamiennych dla tych wagonów. Wagon restauracyjny 'Gosa76' można było jeszcze spotkać na początku lat 90ych w pociągu "Kaszub" z Gdyni do Krakowa, jednakże został on z niego wyeliminowany około 1992r.

Ani jeden wagon z żadnego z tych podtypów nie znajduje się dziś w planowym ruchu. jedyny znany mi uchowany do dziś restauracyjny robi za restaurację na torach w miejscowości Krzeszowice. Wespół z nim stoi podobny sypialny. Sypialne 'Gosa76' można znaleźć też w Węglińcu (wrak), w Wolsztynie (sypialnia parowoziarzy), w Lublinie (socjalny) w Warszawie (socjalny) i w Krakowie (pomiarowy).

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5760
http://www.wgk.cal.pl/det...204&mode=search
http://www.wgk.cal.pl/det...411&mode=search

O wiele bardziej zagadkowa jest nie ruszana dotąd przeze mnie pocztowa odmiana wagonów "Gosa76' używana w Polsce. Odmiana po której pozostało ledwie pare fotografii i żadnych śladów.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Lukasy
user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 89
Skąd: Police
Wysłany: 26-06-2009, 17:17   

Ziutek, w Kamieniu Pomorskim jedna Gosa ponoć stoi. Jak znajdę chwilę czasu i chęci, to się tam wybiorę i przywiozę jakiś foromateriał.
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-06-2009, 17:41   

Tak, stoi tam GOSA. http://www.kolej.one.pl/i...1&photoid=42959
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
Lukasy
user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 89
Skąd: Police
Wysłany: 26-06-2009, 18:05   

No to trza jechać.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2009, 20:06   

Mogło by się wydawać że prezentowane tu wagony były nawet całkiem niedawno pokazywane. Czasem to prawda. Część taboru nader często przechodzi kolejne przeróbki by lepiej i realniej wyglądała. Aktualna re-edycja jest już jednak finalną i ostatnią, nie przewiduję więcej przy tym grzebać.

Temat na dziś wieczór:



Prezentują się niemieckie i po-niemieckie wagony 4-osiowe przeznaczone do ruchu ekspresowego. Tematem reedycji jest wagon ogrzewczy typu 'Bauart 42' i trzy wagony restauracyjne typu 'Bauart 39', znane potocznie jako 'Schürzenwagen'.

Są to nowoczesne nadwozia budowy niemieckiej z lat 30ych, oparte o ten sam typ podwozia - 'Goerlitz II' Schwer o rozstawie 3500mm. Tak wagony ogrzewcze jak i restauracyjne tych typów trafiły po 1945r na PKP i były u nas użytkowane przez wiele lat. Model wagonu ogrzewczego 'Zhx' ze st.mac.Hajnówka prezentuje ostatni okres życia tych nadwozi czyli pierwszą połowę lat 80ych. Model wagonu restauracyjnego 'Jhx' WARS ze st.mac.Gdynia prezentuje malaturę 1956-1968. Pozostałe 2 wagony to wschodnioniemiecka i czechosłowacka odmiana. ĆSD odziedziczyło po 1945r co najmniej 3 takie wozy, tak samo jak PKP. Zarówno DR jak i DB także długo po wojnie ich używało, a po wycofaniu były stałym elementem pociągów specjalnych.

Luksusowe wagony restauracyjne 'Bauart 39' mogące się bujać z prędkością do 160km/h były w chwili przejęcia przez PKP bez wątpienia najnowocześniejszym i najlepszym taborem jaki mieliśmy. W ogóle należy dodać że poziom techniczny i jakościowy taboru po-niemieckiego znacznie wyprzedzał nasze ówczesne możliwości teczhniczne. Nic więc dziwnego, że utrzymał się w służbie długo. Same 'Jhx' wycięte z ruchu planowego zostały w latach 70ych. Można je podziwiać na fotografiach:

http://www.gerdboehmer-be...-2065-E-315.jpg
http://www.gerdboehmer-be...k1-xxxx-(S).jpg
http://www.parostroj.net/...e/Ara_1939a.jpg
http://www.bahnbilder.de/...sche-306420.jpg

Będą to na razie ostatnie modele z mojej strony, udaję się na długi wyjazd w sprawach nie cierpiących zwłoki. Życzę miłej zabawy.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-06-2009, 02:10   

Kominy z Sierszy i Lubania wkrótce pojawią się na PTT i DLS. W międzyczasie zrobiłem 40m chłodnię kominową z Koksowni Dębieńsko.

Od razu mówię że w żaden dodatkowy detal nie będą się bawił. Chłodnia jest idealna jako drugi plan.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
matik112
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 127
Skąd: Świecie
Wysłany: 28-06-2009, 12:02   

To jest temat o tym co zrobił KilanZiom a nie co ty zrobiłeś.
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 28-06-2009, 12:04   

matik112 napisał/a:
To jest temat o tym co zrobił KilanZiom a nie co ty zrobiłeś.


:D Hahaha, jaki rotfl

Tutaj pokazywane są również dodatki teamu EET :]
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-06-2009, 12:22   

matik, idź się pobaw na plac a nie wypisujesz jakieś głupoty. Zobacz nazwę tematu a następnie przeglądnij go całego, wtedy dowiesz się o czym on jest.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
Damiaan3
super trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 511
Skąd: GŁOGÓW
Wysłany: 28-06-2009, 14:54   

Matko to już nawet dzieciakom przeszkadza fakt że Dawid pokazuje jakie dodatki wykonał ;O.I co z tego ze tu pokazał? Tu nie chodzi o to gdzie( w jakim dziale) pokazuje lecz CO pokazuje jeżeli chcesz wiedzieć ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group