Wysłany: 05-09-2009, 17:41 Wytwórnia modeli HD-Rafal
Witajcie!
Od pewnego czasu pracuje w 3d studio max nad modelem EU07-301 do Trainz'a 2009.
Tak wiem,że nie ma czym się na razie chwalić ale chciałem pokazać by móc zebrać waszą opinie co jest źle itp.
Przy okazji zwracam się do was z prośbą,czy ktoś by mógł mi zrobić zdjęcia całego wnętrza, boków itp.
Powiem krótko. Jesli nie masz materiałów to nawet się za to nie zabieraj. To nawet nie przypomina bryły EU07. Jak masz robić coś takiego to lepiej pomóż innym twórcom np. w budowie domków. Jest dobra EU07 od Zgreda.
TRS2006- Możesz i masz rację, że nie przypomina bryły EU07 ale to jest dopiero w fazie modelki. Materiały takowe posiadam ale przydały by się lepsze...
Hindus, oczywiście ze tak. Jedynie piszę co na chwilę obecną jest bardziej potrzebne.
Rafał, i tak to wykasujesz bo to nie jest realne. Zdobądź plany tego loka i dopiero zabierz się za niego. To akurat nie ma żadnego sensu. Na miniaturce bardziej przypomina to SP45 aniżeli EU07. W necie jest masa planów. Ustaw sobie plane o dokładnych wymiarach, nadaj mu tex planu i do niego rób loka.
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Może nie jest tak doświadczony w modelowaniu jak wy?
No narazie super nie jest trzeba sporo poprawić,musisz jeszcze dużo pracować a może coś z tego będzie ;).
To twój pierwszy model?
Marrio, jak nie znasz tematu to się nie odzywaj. Z EU07 to ma tyle wspólnego co Ferrari z ST44. Są plany w sieci, bardzo dobre. Jak widać nie jest to dobrze odwzorowane. To nie przypomina EU07. A skoro nie znam czegoś to robię dokłądnie z planem, czyli stawiam sobie plane, teksturuję go dwustronnie i DO NIEGO ROBIĘ MODEL a nie na oko bo potem są takie kwiatki.
nikt nie mowi ze jest doswiadczony jak inni... ale jak ktos pyta o cos ty wypadlo by odpowiadac zgodnie z prawda ... i moze na poczatek lepiej zabierac sie za cos mniejszego i prostrzego niz loki
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2009, 21:59
Powiem jak ja to robię.
1. Na początek zbiórka materiałów, rozumiem że to już masz za sobą.
2. Następnie z zebranych materiałów tworzę rysunek techniczny w skali 1:100 (przy dużych obiektach), 1:50 (mniejszych), bądź 1:10 (przy jakiś pierdółkach). Podziałkę wybieram z lenistwa bo po prostu nie chce mi się za bardzo liczyć. Do tej pory rysunki tworzyłem w Corelu, ale że mam jakąś starą wersję przerzucam się na darmowego InkScape-a.
3. Przy złożonych obiektach (np. jak Twoja EU07) eksportuję rzuty modelu do bitmapy w celu stworzenia szablonu. Przy mniejszych obiektach nie tworzę szablonów, lecz korzystam z planu otwartego w programie, w którym go stworzyłem i na jego bazie tworzę model (stąd biorę wymiary). Tak przy okazji, możesz wyeksportować z planu bitmapy na tekstury, potem łatwiej będzie Ci taki model zmapować.
4. Modelka, to widzę masz już za sobą.
5. Teksturownie. W zasadzie model mam oteksturowany w trakcie tworzenia, w ostatecznej fazie wystarczy, że odpowiednio dopasuję materiały na teksturę do siatki stworzonej na bazie planów z programu wektorowego.
Na koniec jedna uwaga: Samo stworzenie dobrych planów jest już dużym wyzwaniem i przy złożonych obiektach musisz się uzbroić w cierpliwość.
Z calym szacunkiem do autora, ale zastanawiam sie, po co robic 4 EU07, a 3 301e... autor co prawda robi co chce, ale skoro Sir Zgred zrobil porzadne 'siódmaki' to po co robić kolejne? nikt sie do tej pory nie pokusil na np SP32...
co do samego modelu: musisz go solidnie poprawic, faktycznie SU45 przypomina. I pamietaj o oszczenosci poly, to co mozna to zastap textura. nie rob niepotrzebnych siatek, zwlaszcza w oknach
Aleście ciepło przywitali kolegę. Ważne że ma motywację, chęci i umiejętności. Faktem jest, że ta siódemka która przypomina trójszybową SU45 nei jest nam do szczęścia potrzebna, ale trochę zachęty dla kolegi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach