PKP Cargo ogłosiło dziś dwa przetargi na modernizację lokomotyw spalinowych. Przedmiotem pierwszego z nich jest modernizacja 100 sztuk lokomotyw spalinowych serii SM42 do pracy manewrowej i obsługi lekkich pociągów towarowych, a drugiego modernizacja 26 sztuk lokomotyw spalinowych serii ST44 do obsługi ciężkiego, krajowego ruchu towarowego.
Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna
W przetargu na modernizacje 100 lokomotyw SM42 wymagany termin wykonania zamówienia wynosi 105 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Wymagane wadium przetargowe to 3 mln zł. Oferty w zabezpieczonych kopertach należy składać siedzibie PKP Cargo w terminie do dnia 3 listopada do godz. 12.00.
Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trzech etapach, tj.:
* I etap zostanie przeprowadzony w trybie przetargu nieograniczonego,
* II etap zostanie przeprowadzony w trybie negocjacji z Wykonawcami zakwalifikowanymi na krótką listę i polegać będzie na równoległym (w tym samym dniu i o tej samej godzinie) złożeniu przez Wykonawców nowych formularzy ofertowych,
* III etap - udzielenie wyłączności do dalszych negocjacji Wykonawcy, który w II etapie złożył najkorzystniejszą ofertę.
W przetargu na modernizację 26 sztuk lokomotyw spalinowych serii ST44 wymagany termin wykonania zamówienia wynosi 78 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Wymagane wadium przetargowe to 800 tys. zł. Oferty w zabezpieczonych kopertach należy składać siedzibie PKP Cargo w terminie do dnia 3 listopada do godz. 11.00.
Przebieg tego postępowania także będzie prowadzony w trzech etapach podobnie
Oznacza to znowu nasilenie niebieskiego na polskich torach. :)
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5161 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2010, 18:11
Ja bym powiedział raczej, że skoro wygłaszają takie informacje to oznacza, że nie będą kontynuowane modernizacje SU45 i najwidoczniej zarzucono myśl o modernizacji SU46.
Chyba, że przewidują na to osobne ogłoszenia/przetargi, a mało prawdopodobne, bo wszystko robi jedna i ta sama firma.
Leżę i kwiczę. Tam sa chyba tfu napewno ludzie, którzy mają gówniane pojecie o swojej pracy. Babraja się w szambie i widocznie im się podoba. Po jakiego modernizowali SU45 na ST45? Kasa poszła w błoto - nasza kasa.
Teraz znowu bezsensowne zmiany. SM na ST42? ST43 na MegaST44?
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 11-10-2010, 23:25
Jutro albo pojutrze powinienem mieć niusy co do SU46. Czy PESA zdecydowała się na serię ST46.
To jest kompletna klapa i klops. Ja pierdziele, zaczynają modernizację serii ST45, kończy się na kilku sztukach, a pogłoski mówiły o 20 sztukach ( chodź co źródło to inne dane- załóżmy że 20 ). Sytuacja jak z serią mega ET22-20XX, gdzie Cargo przerzuca się nagle na modernę EU07, gdzie wiadomo że ta moderna to jak wymiana oleju w maluchu.
Dlaczego nie ma ciągłości jak w przypadku ST44? Po co bawić się w kolejne nowości, elektronikę i nowe technologie. Dla mnie to szczyt głupoty. Zamiast dalej babrać się ST45 i doskonalić tą modernizację poprzez eliminowanie błędów i defektów to zabawa zaczyna się od nowa.
Ostatnio zmieniony przez Lutek 11-10-2010, 23:30, w całości zmieniany 1 raz
A jak wygląda sprawa malowania IC? Porobili kilka różnych schematów i jebud powrót do zieleni. Osoba odpowiedzialna za to powinna wylecieć na zbity pysk. Tak samo bedzie w Cargo.
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 11-10-2010, 23:50
Z tego co wiem to teraz ma być tak że jaki lok taki ma mieć kolor. Tylko zastanawia mnie jeden ex. budyń, dlaczego ten został przemalowany na barwy IC. Ciekawość?
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5161 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2010, 23:51
Ja nic nie wiem o powrocie do zieleni.
Natomiast obserwuję PKP Cargo z paru stron i paru źródeł od początku istnienia i zanotowałem parę spraw.
Oprócz tego że firma boryka się z nie zawsze dobrym zarządzaniem, boryka się także z niskim poziomem finansowania ze strony państwa (kluczowa różnica przy porównywaniu np. PKP Cargo i ĆD Cargo) - a co za tym idzie modernizacje i tego typu sprawy robione są ze zrozumiałych przyczyn po najmniejszej linii oporu.
Niskie finansowanie i niski budżet na tego typu projekty sprawiają, że firmy wolnorynkowe w rodzaju PESA puszczają do sracza klienta o wysokich wymogach a małym portfelu. Robią na odwal się albo wcale (przykład, SU45 i rewizje serii, których PESA oficjalnie odmówiła robić o ile o tym wiecie - nie to że spółki PKP nie chcą, to pesa odmawia, nie chce za mały $ robić pseudo-przeglądów).
I co? Pozostaje najprostsza, najbardziej niezawodna, najliczniejsza i tak naprawdę najbardziej optymalna seria. SM42 i ST44, taka prawda. I takie są obecnie fundamenty zmian na polskiej kolei - cena, optymalność i prostota.
ST44 i SM42 w tym względzie prześcigają wszystko... + jeśli kosztowna modernizacja SU45 daje lokomotywę nie specjalnie lepszą od tandetnego ST44... to co? Co tu więcej rozmyślać...
Bajeczki którymi smarkają mikole po galeriach o tym która seria jest lepsza, srepsza... a kogo to obchodzi. Wygra tańsza, prostsza i bardziej niezawodna. Taka jest smutna prawda o tym dlaczego ST44 są tematem przeróbek a nie inne.
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1347 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2010, 23:52
Lutek napisał/a:
Z tego co wiem to teraz ma być tak że jaki lok taki ma mieć kolor. Tylko zastanawia mnie jeden ex. budyń, dlaczego ten został przemalowany na barwy IC. Ciekawość?
Mnie zastanawia jaki jest cel tego działania. Czyżby budynie miały wracać "do macierzy"?
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 11-10-2010, 23:52
Spoookojnie, za kilka lat ktoś nawącha się za dużo mazutu ze spalinówki i każe malować lokomotywy w taki sposób żeby miały żółte czoło :) A tak serio, to ktoś powinien za to solidnie beknąć. Powinien...
Piotrek - ale zauważ. Kupując nowe auto biorę pod uwagę mozliwości danej naprawy, cześci serwisowania itp. Przykładowo - nie kupię auta z zasilaniem CNG, gdzie u mnie i w poblizu nie ma owej stacji.
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 11-10-2010, 23:58
Łukasz napisał/a:
Piotrek - ale zauważ. Kupując nowe auto biorę pod uwagę mozliwości danej naprawy, cześci serwisowania itp. Przykładowo - nie kupię auta z zasilaniem CNG, gdzie u mnie i w poblizu nie ma owej stacji.
Niestety w PKP myslenie sie nie liczy.
Łukasz ale to robisz Ty :) A moloch robi co innego.
Michał to, ale następne budynie wychodzą już w budyniowych barwach.
Kilan, zielone siódemki należące do IC po rewizjach wychodzą zielone.
IC nie ma pieniędzy na obecny schemat. Tak jak lok trafia do zakładu, tak z niego wyjeżdża.
Dobra, pomalowanie loka w schemat niebieski kosztuje, a pomalowanie go w stary schemat nie?
Dokładnie. Samo zrobienie tych tandetnych kropek w schemacie IC, kosztuje ok. 15 tyś. zł :) Także lepiej i taniej jest machnąć loka na zielona za 10 tys. niż w barwy IC za za ok. 40-50 tyś zł. ;)
Zresztą o czym my tu rozmawiamy, skoro za sterami prestiżowej spółeczki stoją idioci, którzy nie wiadomo skąd się tam wzięli i teraz myślą, że ją uratują np. poprzez całkowitą likwidację serii EP08. Oczywiście nie jest to pierwsza próba usunięcia ósemek, ale mam nadzieję, że nie ostatnia.
Apropo idiotyzmy pan Nędzy-Mędzy :
Cytat:
PKP Intercity posiada obecnie 3133 wagony. Wiele z nich jest w stanie technicznym uniemożliwiającym eksploatację, a ich remont jest nieopłacalny. – To jest stary tabor, w ilościach, które dwukrotnie przekraczają nasze potrzeby i to nawet w sezonie. Dlatego trzeba zrobić z tym porządek – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Grzegorz Mędza, prezes PKP Intercity
Aby nie ponosić kosztów postoju nieużywanych wagonów PKP Intercity, będzie starało się pozbyć 1000 wagonów. Na początek spółka zamierza poszukać chętnych na nie. Jeżeli tacy się nie znajdą, wagony trafią na złom. Szacowana cena ze sprzedaży jednego wagonu na złom to 25 tys. zł.
– To na pewno będzie dość długo trwało, bo chłonność rynku, jeśli chodzi o złom, nie jest taka, żeby można było w szybkim tempie zezłomować 1000 wagonów. Ale będziemy to konsekwentnie robić. To oczywiście też będzie miało wpływ na całość naszych wyników w przyszłości, bo nie chodzi tylko o to, żeby sprzedać złom i zarobić, ale wiąże się to także z utrzymywaniem torów postojowych dla tych wagonów – zaznacza prezes PKP Intercity.
PKP Intercity posiada też nadwyżkę lokomotyw. W tej chwili jest w posiadaniu 472 lokomotyw. Dominują wśród nich elektrowozy z serii EP/EU07, których jest 325. Tymczasem zgodnie z szacunkami, potrzeby eksploatacyjne przewoźnika wynoszą 185 lokomotyw serii EP/EU07 plus rezerwa 37 lokomotyw. Razem spółka potrzebuje 222 lokomotyw serii EP/EU07.
W najbliższym czasie spółka przewiduje oddanie na złom 9 lokomotyw SU45 oraz rozważa możliwość sprzedaży 20 lokomotyw manewrowych SM42. Nadmiarowe lokomotywy pociągowe przewoźnik zamierza pozostawić
No proszę Was. Banda idiotów i nic więcej. Co tak Mędza może widzieć ?
Dobra jest fajnie mamy za dużo taboru i najlepiej opchnijmy go do Żyda albo zezłomujmy.
No przecież to jest śmiech na sali.
To kiego odebrano PR lokomotywy serii EP07-10XX ??? Na kiego zabrano im OPMowskie wagony i pociągi pośpieszne. Kiego dawano IC lokomotywy SU45 skoro Ci idioci i tak posłali je w krzaki ? Krety odpowiedzialny za relokację lokomotyw i wagonów powinien zostać powieszony na jakimś pręgierzu !
Najśmieszniejsze jest to z SM42. Sprzedać, a dopiero chcieli kupić 401Da ;) Ale poszła wieść w kraj i właściciele 401Da popodnosili ceny :P I pIC został zrobiony w konia bo wywindowano ceny ;) A teraz nagle chcą sprzedawać ;) Ciekawe, ciekawe
Ogólnie Pan Nędza nie ma chyba pojęcia co się będzie działo np. zimą, albo gdy część lokomotyw pójdzie na rewizje. Czym będzie ciągał pociągi ? EP09 na pośpiechach, oj przepraszam TLKach ? A może Hujasze, które sprawiają, że jesteśmy najbardziej zajebistym przewoźnikiem na świecie bo kupiliśmy 10 sztuk, z czego przeważnie minimum pięć stoi na awarie ?
To jest tragikomedia, która z dnia na dzień robi się coraz śmieszniejsza. Szkoda, że dzieje się to naprawdę i tracą pasażerowie ...
Cytat:
Tymczasem zgodnie z szacunkami, potrzeby eksploatacyjne przewoźnika wynoszą 185 lokomotyw serii EP/EU07 plus rezerwa 37 lokomotyw. Razem spółka potrzebuje 222 lokomotyw serii EP/EU07.
Widać, że pIC wie już ile poc. obsługiwanych lokomotywami elektrycznymi będzie w rozkładach 2012,2013. Na pewno skalkulowali,że w ciągu przyszłego roku 10 siódemek itp. losowe wydarzenia. Gdzie są pociągi dodatkowe na EURO ? Czym chcą wozić kibiców ? Siódemką i dwoma wagonami ? to przechodzi ludzkie pojęcie ...
A największym jest planowana likwidacja serii EP08. Co za idiota siedzi tam w tfu. "zarządzie" i podejmuje takie decyzje ...
@Errata :
Apropo największej tajemnicy Inter Gówna - EP07 po ZNTK Oleśnica
Ostatnio gdzieś się tam chwalili, że lokomotywa jest na ukończeniu. Gówno prawda !! Nawet samego pudła nie skończyli, i z tego co mówią pracownicy ZNTK : z tego będzie a nie lokomotywa. No ale to jest pIC tfu tfu tfu
Ostatnio zmieniony przez Tata Muminka 12-10-2010, 01:01, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2672 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 12-10-2010, 09:54
Po prostu żenada i tyle. I dokładnie, będą jaja w zimie, kiedy będą padać jednostki jak to było w przypadku chociażby samego Poznania- EN57 gdzie całą zimę kible stały na zimno na torach odstawczych, a momentami brakowało SU45. Śmiech na sali. Szkoda tylko że tracimy na tym my, pasażerowie.
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1347 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2010, 10:54
Powtórzę się po raz setny, ale ktoś odpowiedni (cokolwiek, prokuratura, Komisja Europejska) powinien się zająć sprawą przejęcia budyni oraz ED74 przez IC. Sprawe wagonów pomijam, bo na ich brak PRy nie cierpią (mimo, że bardzo dużo oddali do IC, też nie wiem z jakiej paki). Nie bez kozery ogłosili przetarg na wynajem lokomotyw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach