Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2010, 21:28 Kolej Bystrzycka i Kolejka Walimska
Tematem opracowania jest mapa realna traktująca o południowym fragmencie linii kolejowej D29-285 Wrocław Główny - Jedlina Zdrój, tzw. Kolej Bystrzycka lub Kolej Doliny Bystrzycy czyli odcinek Świdnica - Jedlina Zdrój.
Kolej Bystrzycka pokonuje ~22km dystans i 180m różnicy wysokości dzielący Świdnicę i Jedlinę spinając przy okazji jako jedna z 3 podobnych tras Magistralę Podsudecką z linią Kłodzko-Wałbrzych.
Przebieg trasy: Świdnica Kraszowice - Bystrzyca Dolna - Bystrzyca Górna - Lubachów - Zagórze Śląskie - Jugowice - Jedlina Dolna - Jedlina Zdrój.
Jugowice są stacją węzłową w której odbija licząca niespełna 5km długości kolejka Jugowice - Walim, ongiś prywatna pobudowana od początku jako zelektryfikowana. Przebieg trasy: Jugowice - Sędzimierz - Walim Dolny - Walim.
Cechą rozpoznawczą kolei Bystrzyckiej są znacznych rozmiarów wiadukty i mosty kolejowe występujące w niezwykle dużej kumulacji jak na tak krótki odcinek. Najprawdopodobniej jest to jedyny tego rodzaju układ w Polsce. Kolej Bystrzycka podobnie jak większość linii drugorzędnych padła ofiarą pogarszającej się sytuacji PKP w drugiej połowie lat 80ych i uległa zamknięciu w latach 1988-1992. Kolejka walimska była zamknięta jeszcze wcześniej, ruch osobowy w 1968r, ruch towarowy ~1974r. Rozbiórka torowisk nastąpiła po 1980r. Zachowano jedynie fragment do tartaku w Sędzimierzu jako bocznicę szlakową.
Obecnie (Listopad '2010) kolej Bystrzycka pozostaje nieczynna dla ruchu i w znacznym stopniu nieprzejezdna.
W latach 70/80 prowadzony był tu intensywny ruch, tak lokalny jak i regionalny. Szlakiem kursowały m.in. pociągi pospieszne rel. Wrocław - Kłodzko prowadzone lokomotywami spalinowymi SP45 i (co jest absolutnym ewenementem na Dolnym Śląsku) parowozami Ol49.
Obrazki z poszczególnych stacji i miejsc charakterystycznych:
Stan prac nad mapą: zakończone.
Odwzorowany okres: 1974-1976.
Długość szlaku: ~42km
Tabor występujący na linii: Ty2, TKt48, Ol49, Ty42, Pt47, SM30, ST43, SP45, SM41, SM42
Występujące pociągi: głównie pociągi osobowe w relacjach lokalnych. Złożone z 2-6 wagonów różnego typu. Obsługa relacji: Kłodzko - Wrocław, Jaworzyna Śląska - Jedlina Zdrój, Kłodzko - Jaworzyna Śląska, Jedlina - Świdnica itp. Drobne składy towarowe przeważnie pociągi przeznaczone do wywozu drewna, transportu węgla i drobnych ładunków w niewielkich ilościach. Niemal wyłączna obsługa parowozami Ty2. Brak ciężkiego ruchu towarowego.
Jak ktoś sobie chce porównać albo dowiedzieć się więcej,
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 01-11-2010, 21:33, w całości zmieniany 2 razy
mr s [Usunięty]
Wysłany: 01-11-2010, 21:33
To jest nokaut, znam b.dobrze te okolice i to jest po prostu szok, uderzające podobieństwo no i ten klimat Brawo !
Ostatnio zmieniony przez mr s 01-11-2010, 21:37, w całości zmieniany 1 raz
KGrid [Usunięty]
Wysłany: 01-11-2010, 21:38
Na mapach realnych się nie znam, na geodezji trainzowej już tak. To co widać od razu to większy detalizm niż w Sudetach. W obecnej dobie trzeba czasem się przyłożyć i wstawić na perony jakieś pierdoły które tak urealniają te stacje i przystanki. Cieszy mnie to bardzo że i w Twoich projektach tego detalu będzie więcej i więcej.
Zastanawia mnie jedno, gdzie na tej stacji ( http://img87.imageshack.u...ystrzycka17.jpg ) albo w innych miejscach są ludzie? :>
Ogólnie full perfekcja ;)
Powiem krótko. Mimo, że nie znam tych terenów i nie przepadam za górskim klimatem to projekt bardzo mi się podoba i chętnie bym na nim "pobrykał". Trochę się powtórzę za KGridem. Bardzo umiejętnie dobrane detale. Jednym słowem, piękna robota!
Nawet bez otwierania screenów przede wszystkim to co się rzuca w oczy już z daleka: perfekcyjna spójność otoczenia. Da się wyczuć że jesteś architektonicznie uporządkowany (jeśli mi wolno tak napisać).
To szczerze podziwiam i sam biorę za lekcję dla siebie.
Kolejna Twoja świetna mapa. Jestes naprawde bardzo dobry A tak na marginesie to szkoda ze w rzeczewistości nie wygląda to tak dobrze jak na Twojej mapie
Chciałbym też zwrócić uwagę, iż do mapy przygotowywana jest paczka wsporcza w której znajdą się dodatki potrzebne do jej działania.
Chciałbym także poprosić rodzimych twórców którzy przeczytają tego posta, o potwierdzenie swojego pozwolenia na dodanie dodatków swojego autorstwa do paczki wsporczej. Obecnie dysponuję takimi pozwoleniami jeszcze z poprzedniego projektu od części z Was. Bardzo proszę o pozwolenie, najlepiej tu w temacie resztę.
Zainstalowałem mapę do TRS 2009 i po "wstępnych" oględzinach jak na razie jest wszystko w porządku (nie zauważyłem jakichś błędów). Ściągnęło się to co potrzeba z DLS przez CMP. I teraz problem czy pisać to w dziale "szukam kuid" czy tutaj.
Chodzi o to że na mapie są użyte dodatki kuid2:283523:37124:1 (to coś z peronów Doktora) i kuid2:52:37386:1 (coś z FMA). Dodatki te umieszczone są na Twojej liści pod pozycjami 128 i 150. Z dodatku doktora to są z kuidami2 - 123, 125, a brakuje 124. Natomiast ten drugi z kuidem2: 52 to znalazłem ale tylko bez dwójki.
ma ktoś namiar na te dwa kuidy ?
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2010, 20:51
Na DLS opublikowałem wersję TC, innej jak wiemy Auran nie przyjmuje, ale dzięki wersji TC jest auto lista dodatków i spis dzięki któremu łatwo je znaleźć.
Poniżej link do wspomnianej paczki wsporczej, zawierającej też wersję mapy dla TRS2006+SP2:
W środku ~450mb dodatków z których zdecydowana większość została użyta na mapie. Tu szczególnie ciepłe podziękowania dla ludzi którzy od razu wsparli ideę, i pomogli w takim paczkowaniu: Jankvis, Sura & Vendel, Sony25, Grabash, drstrach, Qcyk85, Patrol, Jacek83218, chwerwick, Gfisher, maddy25, Mark Hodgkinson, Michael_h, Petelicki i Voytas.
W paczce jest duża większość dodatków potrzebnych do mapy. Nie ma tam jednak kompletu, dostępnego głównie na DLS. Tym którzy nie ściągną wszystkich dodatków przed pierwszym odpaleniem - serdeczny kij w oko.
Ewentualne braki dostępne na DLS, lub tam gdzie wskazywała lista mapy "Projekt Sudety / Jesień '1976" - tu szczególnie uczulam na ukraińskie konduktorki ze strony www.uzd-life.ucoz.ru
Kilanziom mapa cudowna i wiernie oddaje klimat tej linii. Jednak czepię się szczegółów co do daty zawieszenia ruchu pasażerskiego na kolejce walimskiej. Sieć trakcyjną zdemontowano w 1959 roku a ruch pasażerski rok później (pociągi były prowadzone już parowozami)
UWAGA! Po uzgodnieniu z Piotrem zrobiłem sesję startową do mapy Kolej Bystrzycka
Jednak z przyczyn technicznych mapa i sesja w moim wykonaniu stanowią nieodłączny komplet i figurują w tej wersji na moim nr kuid pod nazwą "Projekt Kolej Bystrzycka" , nazwa sesji - "Sesja Startowa"
wersja dla mapy i sesji to TRS2006 build 2.5
UWAGA! ta wersja mapy nie nadpisze oryginalnej mapy Kilana na jego kuidzie
Sesja posiada skonfigurowane wskaźniki w6a zwrotki,semki, tarcze ostrzegawcze w podstawowych zależnościach. Nie ma tu taboru, więc każdy stawia co chce i gdzie chce.
Zasady oraz polecenia maszynisty również należy sobie uzupełnić wg własnych potrzeb
Wysłany: 06-11-2010, 22:16 Re: Lista zastosowanych przy budowie #KUID.
kilanziom napisał/a:
Podaję do wiadomości publicznej za wczasu listę zastosowanych dodatków, żeby zainteresowani mogli już zacząć się wyposażać w odpowiednie dodatki,
Chciałbym też zwrócić uwagę, iż do mapy przygotowywana jest paczka wsporcza w której znajdą się dodatki potrzebne do jej działania.
Chciałbym także poprosić rodzimych twórców którzy przeczytają tego posta, o potwierdzenie swojego pozwolenia na dodanie dodatków swojego autorstwa do paczki wsporczej. Obecnie dysponuję takimi pozwoleniami jeszcze z poprzedniego projektu od części z Was. Bardzo proszę o pozwolenie, najlepiej tu w temacie resztę.
Witajcie - od dość dawna wyczuwałem sprawę ale Piotr się migał że niby nie to robi :) Tak czy inaczej sporo sie o tej linii pogadało wieczorami. Jest przefajna - jesli ktoś nie widział w realu to polecam. Niesamowite klimaty, miałem nawet okazję myknąć kawałek drezyną kiwajką z Jugowic w stronę Jedliny. Stan techniczny MAKABRA - stacji Jedlina Dolna szukałęm długo w krzakach a panowie z warsztatu samochodowego który jest w budynku stacji dość podejrzliwie patrzyli na mnie i mój samochód wyłaniający sie z polnej drogi. Na torach drzewa na 3-5 metrów. Piękny ciasny i stromy łuk w stronę Jedliny Zdrój ginie w krzakach i ledwo wypatrzyłem pod wiaduktem tory. Jest jakaś tam mglista nadzieja na ozywienie tego ale póki co delektujmy sie w TRSie. Rozkłądy jazdy z tej lini mam z kilku roczników - od 63 do 86/87 - generalnie w tym okresie zmieniało sie niewiele. Pośpieszny o któym wspomniał Kilan nie był pospiesznym choć relację miał dość krętą - z Wrocka p. Świdnice, Jedlinę, Kłodzko do Międzylesia. Zwali go "expresem poznaj swój kraj" bo krążył po regionie i jechał chyba blisko 5 godzin. Niemniej jednak poświęciłbym sie dla tej linii :)
Kolejka walimska osobny temat - teraz ponoć samorząd płacze bo by sobie ją odbudował - tylko teren sprzedali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach