FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Widok nocny
Autor Wiadomość
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2017, 18:50   Widok nocny

Jako, że moje dotychczasowe produkcje mocno odstawały od 'standardu sceny' postanowiłem zmierzyć się z demonami przeszłości i nauczyć się robić ładny widok nocny. :) Rzecz tyczy się tego samego tramwaju, który ostatnio nie jeździł. Skrypt napisany przez Radka przewiduje widok nocny, mam nawet stworzony odpowiedni mesh (zgodny ze sztuką widoku nocnego). I tu pojawia się problem.

Mój widok nocny, mimo, ze poprawnie się pojawia wskutek "zaptaszkowania" we właściwościach, nie świeci. Poniżej linijki configu:

Kod:
  pas-noc
  {
    mesh                                "jazz-int-night.im"
    auto-create                         0
  }


Próbowałem coś kombinować:
Kod:

  pas-noc
  {
    mesh                                "jazz-int-night.im"
    night-mesh-base                     "default"
    auto-create                         1
  }

I teraz się zaświeca, ale za chwilę całkowicie znika, włącznie z meshem dziennym tworząc puste wnętrze (widać grunt).

Jak zrobić to poprawnie?
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
Ostatnio zmieniony przez Thalys 14-10-2017, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 14-10-2017, 19:22   

Jeżeli jest zapalany skryptowo, to robisz tak jak na początku. Natomiast skonsultuj się z Radkiem, bo nie wiem jak u niego, ale w moich skryptach, jeżeli jest świecące wnętrze, to wnętrze dzienne też musi być wydzielone i odpowiednio nazwane, a skrypt pokazuje albo jedno albo drugie.

No i oczywiście wnętrze nocne musi mieć nadane świecenie w materiałach (Self Illumination). Domyślnie eksporter z gmaxa to ignoruje, trzeba potem dopisać np w IMEditorze (tam to figuruje jako "Emissive Color").

Nieświecące mogą być tylko widoki nocne w domkach, które są traktowane tymi wbudowanymi funckjami Trainza, bo wtedy on sam je zaświeca.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2017, 20:23   

adamstan napisał/a:
jeżeli jest świecące wnętrze, to wnętrze dzienne też musi być wydzielone i odpowiednio nazwane, a skrypt pokazuje albo jedno albo drugie.

Wg configu tak samo musi być i u mnie.

Adam, podrzucisz namiary na ten IMEditor? TrainzUP milczy już na jego temat, a google nic nie podpowiada.
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 14-10-2017, 20:30   

Faktycznie zniknął ze strony trainzup - na forum jest link, ale prowadzi do 404.

Coś nie mogę znaleźć instalki, ale jak znajdę, to Ci podrzucę. Tylko tam był taki myk jeszcze, że on przy instalacji się wywalał, ze niby nie może znaleźć pliku, bo tworzył sobie ścieżkę z rosyjskimi znakami w nazwie, a potem nie umiał się do niej dobrać na nierosyjskim systemie.

Także po uruchomieniu instalatora *.exe, w momencie jak rzygnie błędem podczas instalacji, trzeba wejść do tego folderu tymczasowego o którym on mówi, skopiować jego zawartość gdzieś w bezpieczne miejsce (bo po zamknięciu instalatora zostanie skasowany z tempa), i potem stamtąd odpalić instalator *.msi
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2017, 20:46   

Jakby komu było trzeba to znalazłem go tu -> http://forum.trainzdevtea...1-0-1-IM-editor

Spróbuję powalczyć. :)
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2017, 21:19   

Bajka. :) Adam, muszę się zapisać do Ciebie na korepetycje. :D



Dzięki!

Edyta podpowiada:





Jest mega <3
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
Ostatnio zmieniony przez Thalys 14-10-2017, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group