Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1342 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2017, 18:50 Widok nocny
Jako, że moje dotychczasowe produkcje mocno odstawały od 'standardu sceny' postanowiłem zmierzyć się z demonami przeszłości i nauczyć się robić ładny widok nocny. :) Rzecz tyczy się tego samego tramwaju, który ostatnio nie jeździł. Skrypt napisany przez Radka przewiduje widok nocny, mam nawet stworzony odpowiedni mesh (zgodny ze sztuką widoku nocnego). I tu pojawia się problem.
Mój widok nocny, mimo, ze poprawnie się pojawia wskutek "zaptaszkowania" we właściwościach, nie świeci. Poniżej linijki configu:
Jeżeli jest zapalany skryptowo, to robisz tak jak na początku. Natomiast skonsultuj się z Radkiem, bo nie wiem jak u niego, ale w moich skryptach, jeżeli jest świecące wnętrze, to wnętrze dzienne też musi być wydzielone i odpowiednio nazwane, a skrypt pokazuje albo jedno albo drugie.
No i oczywiście wnętrze nocne musi mieć nadane świecenie w materiałach (Self Illumination). Domyślnie eksporter z gmaxa to ignoruje, trzeba potem dopisać np w IMEditorze (tam to figuruje jako "Emissive Color").
Nieświecące mogą być tylko widoki nocne w domkach, które są traktowane tymi wbudowanymi funckjami Trainza, bo wtedy on sam je zaświeca.
Faktycznie zniknął ze strony trainzup - na forum jest link, ale prowadzi do 404.
Coś nie mogę znaleźć instalki, ale jak znajdę, to Ci podrzucę. Tylko tam był taki myk jeszcze, że on przy instalacji się wywalał, ze niby nie może znaleźć pliku, bo tworzył sobie ścieżkę z rosyjskimi znakami w nazwie, a potem nie umiał się do niej dobrać na nierosyjskim systemie.
Także po uruchomieniu instalatora *.exe, w momencie jak rzygnie błędem podczas instalacji, trzeba wejść do tego folderu tymczasowego o którym on mówi, skopiować jego zawartość gdzieś w bezpieczne miejsce (bo po zamknięciu instalatora zostanie skasowany z tempa), i potem stamtąd odpalić instalator *.msi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach