FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przenosiny wózków, pantografów etc. między wagonami/lokami
Autor Wiadomość
Włókniarz 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-02-2018, 22:59   Przenosiny wózków, pantografów etc. między wagonami/lokami

Witam. Chciałbym się ze wszystkimi przywitać gdyż jest to mój pierwszy post. Użytkownikiem (biernym) forum jestem jednakże od czterech lat. Przechodząc od razu do sedna sprawy edytuję, repaintuję itp dodatki (oczywiście na własny użytek) i mam problem z transferem wózków czy pantografów pomiędzy dodatkami. Mam ich kilka rodzajów, podmieniam w configu numery kuid odpowiedniego np. wózka jaki mnie interesuje z innego wagonu, zapisuje i nie ma żadnej reakcji. Wózek jaki był taki dalej jest. Gra jest z wersji z 2004r. Tak wiem zabytek, lecz chciałbym dokończyć te dodatki, mapę i przenoszę się na nowszą wersję. Baaaardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-02-2018, 23:18   

na wyższej wersji też możesz dokończyć dodatki, dodatkowo będzie łatwiej bo jest CMP, i więcej dostępnego taboru i innych dodatków.

Do sedna sprawy, piszesz ze zamieniasz kuidy, pokaż w którym miejscu to robisz, którą część configu wymieniasz.
(oczywiście pokaż na screenie)
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 04-02-2018, 23:44   Re: Przenosiny wózków, pantografów etc. między wagonami/loka

Włókniarz napisał/a:
Gra jest z wersji z 2004r.


Ta wersja miała swoistą "bazę danych" w postaci plików *.CHUMP (tylko już nie pamiętam gdzie, chyba w głównym folderze gry). Po wszelkich tego typu grzebaninach trzeba te pliki skasować i pozwolić grze przy następnym uruchomieniu je odtworzyć. W tych plikach siedzi "bieżąca" konfiguracja wszystkiego, więc dopóki ich nie odświeżysz, to nie będzie zmian na mapie - gra się musi "kapnąć", że ktoś tam coś se pozmieniał :-)
Acha - przy odbudowie plików *.CHUMP gra odpala się dłużej, niż zwykle - tak ma być, trzeba odczekać swoje.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Włókniarz 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-02-2018, 23:52   

Powinien link ze screenem działać https://drive.google.com/file/d/1mMmV70Q8ikeyJioviqL9C9_Ih71adCHd/view?usp=sharing
_________________
Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 04-02-2018, 23:55   

Jeżeli config jest napisany prawidłowo to na samym dole powinieneś mieć jeszcze raz odniesienie do kuidu wózków tyle że już bez napisów bogey etc.
Zawsze w każdym configu jak zmieniasz jakiś kuid to zmieniasz go w dwóch miejscach w tym samym pliku. Inaczej nie zadziała. Procedura wspólna dla wszystkich wersji gry :)
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2018, 00:12   

Pawel_15 napisał/a:
Jeżeli config jest napisany prawidłowo to na samym dole powinieneś mieć jeszcze raz odniesienie do kuidu wózków tyle że już bez napisów bogey etc.
Zawsze w każdym configu jak zmieniasz jakiś kuid to zmieniasz go w dwóch miejscach w tym samym pliku. Inaczej nie zadziała. Procedura wspólna dla wszystkich wersji gry :)


Pawełek, Ty wiesz do czego jest ten spis KUIDów na dole?
On się nazywa kuid-table i to jest spis kuidów potrzebnych do działania dodatku. Spis, który jest tworzony automatycznie przy zatwierdzaniu ( jeśli jest pusty), a informacje w nim zawarte są potrzebne dla CMP i podobnych do wyświetlania zależności
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Włókniarz 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2018, 01:00   

Pawel_15 Tak to na pewno nie działa. Męczyłem się z tym 2 tygodnie na różne sposoby i w końcu założyłem tu konto zapytać się mądrzejszych :).
_________________
Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-02-2018, 07:30   

A w podmienianych elementach zmieniasz trainz-build na 2.0?
 
 
Włókniarz 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2018, 14:18   

Tak. Podmieniam trainz-build z 2.4 na 2.0 w wagonie do którego wstawiam nowe wózki i bez efektu.
_________________
Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2018, 14:19   

zastosowałeś sie do rady RBacha?

i proponuje przenieść się na nowsza wersje gry
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group