Grę mogłem już uruchomić wczoraj ok 20tej, więc wiadomym już było, że wcześniej jak o 4 nad ranem spać nie pójdę :D
Oprócz odświeżonego interfejsu i kilku nowych funkcji gra do złudzenia przypomina TRS06, chociaż porównując pod względem grafiki
zdaje się być lepsza, a do TRS04 o wiele lepsza. W opcjach wydajności możemy precyzyjniej ustawić odległość rysowania, ale żeby ustawić to wszystko na max, to już nie taka prosta sprawa, przynajmniej na moim kompie ;)
Są te nieszczęsne tory 3D (w tej wersji gry - 1sztuka), ale o ich używaniu można zapomnieć, chyba, że ktoś
będzie miał kompa "nie z tej ziemi" :D (po ułożeniu kilkuset metrów tego toru na pustej sekcji kamera odmawiała płynnego przelotu wzdłuż niego :/ )
Poza tym zwrotnica (podkłady) ułożona z tych torów wygląda - moim zdaniem - beznadziejnie :/ a propos torów, to w dalszym ciągu mamy do czynienia z "przezroczystą dziurą" między podłożem a torami, zdaje mi się nawet,
że efekt jest gorszy niż w poprzednich TRSach. (fotki niżej) Przy okazji dłubania w geodecie zwróciłem uwagę na funkcię "cofnij" - działa błyskawicznie :)
Jeśli chodzi o dodatki, to jest ich dużo, ale niestety - sama lipa, może z wyjątkiem kilku :/ Spodziewałem się czegoś chociaż zbliżonego poziomem do dodatków np. Kilana, a tu nic takiego się nie wydarzyło.
Pomijam fakt, że większość to niemieckie dodatki, ale może to akurat ta wersja tak ma, a na rynek wyjdzie zupełnie inny zestaw.
Szkoda tylko, że nie znalazł się ani jeden nasz rodzimy dodatek :/
CMP chodzi dużo lepiej niż w TRS06, nic się nie wiesza, nie zacina, ale co z tego jak ściągnięte w mig kilkanaście przypadkowych dodatków (kilka loków i kilka wagonów) Kilana
nie można zatwierdzić, bo pojawia się komunikat o błędzie (fotka niżej). Nie próbowałem jeszcze ściągać i instalować innych dodatków, innych naszych autorów, w każdym razie loki i wagony Kilana wydają się być niekompatybilne
z tą wersją gry.
Osobiście podoba mi się efekt "połysku" i refleksów światła na blachach lokomotyw, ale takich loków jest niewiele (poniżej fotki loka USA, który zrobił na mnie dobre wrażenie), oraz funkcja w topografii pozwalająca jednym kliknięciem
ukształtować rzeźbę terenu (kilka do wyboru - fotka niżej). Siatka jest 5X5 ale nie mam pojęcia jak to w tej wersji gry uruchomić :/
Beta posiada szczątkowy język polski, więc w podstawowych kwestiach ci, którzy nic nie kumają z angielskiego powinni sobie poradzić.
To tyle na początek, sorki, że tak chaotycznie, ale w tym krótkim czasie chciałem chociaż pobieżnie popróbować wszystkiego :)
Aaa i jeszcze drobnostka - ktoś kiedyś pytał o niemieckie piętrusy z wagonem sterującym (z kabiną) - są tu takie, ale jakość tych wagonów nie chce mi się nawet komentować ;D
Światła w ruchu drogowym nadal nie działają, ale to może tylko w tej wersji Beta tak jest - miejmy nadzieję ;)
Silnik gry, jak podają twórcy, niby jest inny, ale po załadowaniu tych samych map co w TRS06 nie widzę żadnej różnicy w płynności, więc sam nie wiem co o tym myśleć :)
Pozdrawiam wszystkich
Ps. Do admina: może by wydzielić ten temat i niech inni wpisują tu swoje uwagi i spostrzeżenia?
No i sorki jeśli wielkość miniatur przekroczy dopuszczalne wymiary na forum, ale zależało mi żeby miało to jakąś wiarygodną jakość ;)
Eh, typowo wg. schematu Aurana. Najpierw super screeny i co to ma nie być, a w rzeczywistości ten sam odgrzewany kotlet. Albo czegoś nie ma, albo jest niedopracowane.
http://www.fotosik.pl/sho...fc935f4f2c424d8
A ponoć miała być nowa siatka 5x5. Na moje oko teksturowanie nadal jest wg. siatki 10x10.
I jeszcze ten nieszczęsny silnik graficzny...
Ale mam jeszcze cichą nadzieję, że to na razie choroba wieku dziecięcego i finalna wersja rzeczywiście nas olśni (choć coraz bardziej w to wątpię)
Ha, tak jak myślałem... Niby nowa gra, a w rzeczywistości lekkie podrasowanie. Kilka bajerów graficznych, zmieniony interface, więcej taboru i małe poprawki to o wiele za mało jak na nową grę. Wyciąganie pieniędzy moim zdaniem, niewarto. To powinno się nazywać TRS2006 expansion pack czy coś takiego.
Po pierwszym uruchomieniu wyskakuje okno z opcjami, tam jest okienko z językami do wyboru :)
Słuchajcie, na razie nie ma co się denerwować, bo to w końcu wersja Beta do testów dla użytkowników TrainzDev ;), pewnie ma powyłączanych kilka rzeczy. Siatka jest na 5X5 ale tu jest to chyba wyłączone, albo ja nie wiem jak to uaktywnić, może to nie jest istotą testów ;)
W tej postaci gra ma tyle błędów, że masakra, z resztą nie bez powodu jest uruchomione połączenie online bezpośrednio z gry, można od razu "meldować" o napotkanych błędach.
Na moje oko, w porównaniu nawet z TRS06 jest lepiej z grafiką, z TRS04 tym bardziej będzie, żeby nie było - mam obie wersje i zdecydowanie wolę TRS06, ale gdybym jej nie znał, a używał tylko TRS04, to pewnie przerzuciłbym się na TS09 bez zastanowienia o ile nasze dodatki będą na niej chodziły. Poza tym fajnie by było, żebyście też spróbowali zassać tą Betę i potestowali ją. Co kilka głów, to nie jedna ;)
Pomógł: 31 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 808 Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 01-11-2008, 19:22
Mi sie beta sciaga dopiero, wiec sie wypowiem potem. Na zawarty content nie mam w zwyczaju zwracac uwagi wiec akurat brak tego czy tamtego mi lata, a to ze jest brak polskiego - mozna bylo na TrainzDev sie zglaszac ze swoim contentem. A o reszcie jak juz sie nagram :D
Pawel_15 [Usunięty]
Wysłany: 01-11-2008, 19:28
Tak, dzisiaj prawie nikt nie korzysta z wgranych dodatków. Chodzi o to że utarło się iż wgrane dodatki ukazują możliwości danej wersji. W przypadku TS2009 przy tym co jest na screenach wygląda to naprawde słabo. Chyba że znów zrobią badziewne dodatki a ratować będą ich zwykli twórcy. Tak czy siak czekam na CD Keya ale podejrzewam że dużo osób nie przerzuci się pod 2009...
Pomógł: 31 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 808 Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 01-11-2008, 20:06
Ale Auran od wersji 2006 nie robi wlasnych dodatkow - to wszystko sa dodatki roznych autorow z calego swiata. Poza tym 2006 zawiera o wiele wiecej dodatkow niz 2004 a jakos nie widzialem gremialnego przesiadania sie na ta wersje.
Pawel_15 [Usunięty]
Wysłany: 01-11-2008, 20:37
Tak bo TRS2006 to coś w rodzaju SP5 do TRS2004, taki lepszy SP... Generalnie to widzę słabo dalszą przyszłość symulatorów kolejowych. TS2009 nawet jak będzie miał mega możliwości to i tak ich nikt w 100% nie wykorzysta, TRS2004 jest już wykorzystany w 120%. MSTS2 też nie jest taki bajeczny choć ma się ukazać dopiero za rok...
No, ja już zdążyłem popsuć :D właśnie przeinstalowuję, a jedynym dodatkiem jaki udało mi się wgrać, to EP09 v.3 Sir_M :) wpisałem też do konfigu wolną kamerę, ale nie wiem czy zadziała, być może to mi popsuło grę :D ...nic, bawimy się dalej ;)
Pomógł: 31 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 808 Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 01-11-2008, 23:26
Ja tam wiem ze mojej sygnalizacji nie ma co instalowac - problem jest namierzony ale szkoda zachodu na babranie sie z nim - wiec jesli mi ta wersja podejdzie, to sobie napisze nowa sygnalize i tyle :D
Eeh, też próbowałem Twojej sygnalizacji, ale wywaliło mi grę :/ w zasadzie to oprócz tej epoki nic się chyba nie da polskiego wrzucić :[ ..ten stukot kół na rozjazdach doprowadza do łez, ale tak zawsze jest - jedno poprawią, a drugie zepsują :/ No i coś zmienione jest w interpretacji enginespeków, bo w trybie bezpośrednim loki jakieś takie przymulone są i jechać nie chcą. Oby ta beta nie miała nic wspólnego z tym co wejdzie na rynek, chociaż co by nie było, to i tak pewnie sobie ją kupię ;)
Kurcze trochę jestem zawiedziony tym, co jest obecnie w becie.
W zapowiedziach TS2009 pokazywali tą genialną stację z megagigantyczną tex, tła etc., sygnalizację (corony), tory super realistik fantastik beton i plastik ;]...
Poza tym autorzy zapewniali, że dodatki do starszych wersji gry będą chodziły wszystkie, a nie jak w TRS2006 tylko wybrane.
Ale to tak zawsze jest, że w zapowiedziach wszystko pięknie cacy, wypucowane... a jak przychodzi co do czego jakiś gniot.
Podejrzewam, że gdyby firma Auran poszła po rozum do głowy i poprzestała na TRS2004 i poprostu dostarczałaby patche do niej (dzięki nim może doszlibyśmy do TC, może i dalej), to wszyscy byliby zadowoleni, cena gry oczywiście nie musiałaby tak spadać do 14 zł... bo byłaby jedna i niepowtarzalna z tej serii... ale widać każdy chce napchać sobie kieszenie ;]
Mam nadzieję, że jak gra TS2009 wejdzie na rynek sprzedaży, to przedtem błędy zostaną poprawione i wszystko będzie stało na bardzo wysokim poziomie.
Każdemu chyba bardziej zależy na jeszcze lepszej jakości gry - większe możliowści fizyczne. Gra powinna być jak najbardziej oszczędna dla kompów. Auran powinien podnosić standard.
Pozdrawiam!
mbocian_94 [Usunięty]
Wysłany: 02-11-2008, 09:25
Szczerze, to ja też spodziewałem się czegoś extra... rewelacja to to nie jest, powinni się bardziej postarać skoro za 2 miechy ma wyjść wersja RTM.
Mógłby mi któryś z userów podesłać cdkey'a ;p Jeśli oczywiście istnieje taka możliwość. Pisałem już do adminów trainzdev o niego ale jakoś cisza... a na skrzynce pusto. Chciałem obczaić co to za bubel zrobili ... .
Pozdrawiam
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
mbocian_94 [Usunięty]
Wysłany: 02-11-2008, 18:24
Mam takie pytanko ;) Tam jak jest ten widoczek z góry na amerykańskiego loka to widzę jakby odbicie że jedna część jest jaśniejsza - jakby od słońca. Czy to takie tekstury, czy rzeczywiście jest to 'względne do położenia słońca' ;D ??
Mam takie pytanko ;) Tam jak jest ten widoczek z góry na amerykańskiego loka to widzę jakby odbicie że jedna część jest jaśniejsza - jakby od słońca. Czy to takie tekstury, czy rzeczywiście jest to 'względne do położenia słońca' ;D ??
Przeczytaj dokładnie post makarona1970 (ten ze screenami) a znajdziesz odpowiedź. Swoją drogą wprowadzenie tego efektu połysku to rzecz niewarta uwagi, gdyż już dziadek MSTS taki efekt "fabrycznie" posidał, a było to ładnych parę lat temu...
Trochę dziś w niego pograłem no i muszę powiedzieć że ekscesów to tam nie ma, a szkoda. Myślę jednak że i tak się na niego przesiądę... może z początku będzie ciężko, ale czy przypadkiem nie tak samo było na początku ery trs2004? Co by tu dużo nie mówić, myślę że to będzie jednak dobry produkt, czas pokaże, a jeśli chodzi o dodatki jakie są wbudowane w grę to moim zdaniem nie ma co na tym rozprawiać i rozpaczać czego to tam nie ma bo spójrzmy wprawdzie w oczy, kto tak naprawdę takowych używał, patrząc na poprzednie wersje.
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Eeh, też próbowałem Twojej sygnalizacji, ale wywaliło mi grę :/ w zasadzie to oprócz tej epoki nic się chyba nie da polskiego wrzucić :[ ..ten stukot kół na rozjazdach doprowadza do łez, ale tak zawsze jest - jedno poprawią, a drugie zepsują :/ No i coś zmienione jest w interpretacji enginespeków, bo w trybie bezpośrednim loki jakieś takie przymulone są i jechać nie chcą. Oby ta beta nie miała nic wspólnego z tym co wejdzie na rynek, chociaż co by nie było, to i tak pewnie sobie ją kupię ;)
Mnie się udało pare polskich rzeczy dodać do TS09. Oto dowody:
A co do samego TS2009 to dużo zmian nie ma bardzo podobny do trs2006
Ostatnio zmieniony przez Tata Muminka 02-11-2008, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 03-11-2008, 23:19 A deszczyk dalej pada...
Deszczyk pada w Geodecie, przy próbie podnoszenia dodatku scenery wraz z shiftem czyli z opcją pracyzyjnego podnoszenia (opuszczania). Wiem, że to tylko beta, ale ta kwestia jest znana już od trs 2006 poprzez TC i jak widać nie ominęła TS2009.
Powyższe występuje przy wyborze naszego ojczystego języka, przy ingliszu jest OK.
Uff! Zdążyłem z edycją ;-)
Ostatnio zmieniony przez Voytek 03-11-2008, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
Deszczyk pada w Geodecie, przy próbie podnoszenia dodatku scenery wraz z shiftem
Czyli nie mamy do czynienia z żadnym całkowicie nowym TRS-em ale z kolejną mutacją TRS 2004. Skoro ciągle powtarza się ten sam błąd to znaczy, że jądro gry pozostało bez większych zmian. Auran chce po raz piąty sprzedać nam tę samą grę. Niezła metoda, zamiast promować pięć różnych gier lepiej sprzedać pięć razy jeden produkt (sam już dałem się nabrać cztery razy).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 04-11-2008, 22:36, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach