FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Brak Tekstur w Dodatkach
Autor Wiadomość
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-05-2009, 14:24   Brak Tekstur w Dodatkach

Witam, wiem, że ten temat był poruszany już na forum kilka razy, jednak przeszukując tamte tematy nie znalazłem odpowiedzi na soje pytania. Mianowicie na ostatnio pobranej przeze mnie mapce parę dodatków jest biała, nie ma tekstur.

Podejrzewałem, że jest to wina polskich znaków w configu i nazwach tekstur tych dodatków, lecz po zainstalowaniu tych dodatków w TRS2004, i tam z poziomu:
TRAINZ2004\World\Dispatcher\Downloads
zmieniłem polskie znaki w nazwach tekstur, w nazwach i w zawartości plików z rozszerzeniem teksture.txt, lecz przez to nic się nie zmieniło, dodatki, które w TRS04 miały teksture pod wpływem tego zabiegu utraciły je, nie mówiąc o TRS2006.

Jeśli ktoś z was wie coś o tym problemie to proszę o kontakt,niech wypowiedzą się tu wszyscy, którzy mają TRS06 i podobny problem, może wspólnymi siłami jakoś pozbędziemy się tego problemu.

Z Pozdrowieniami Szymon
_________________
Kto pyta nie błądzi..
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 10-05-2009, 19:38   

Ja miałem taki problem i pomagała zmiana w ustawieniach trybu OpenGL na Directx, ewentualnie odwrotnie.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 14:25   

Dobra, widzę, że nikt ni odpowiadał na ten temat, a ja swojego problemu (problemów) dalej nie rozwiązałem, pobrałem ostatnio mapę autorstwa Jamala Polskie Koleje Piaskowe, i kwestia dodatków, które nie posiadają tekstur staje się dla mnie uciążliwa, mapka wykonana na wysokim poziomie, a u nie wciąż te same dodatki nie mają tekstur

Ale do rzeczy na początku zamieszczę tu screen z configiem dodatku bez tekstur (stodoła 3), dość często używana w polskich mapkach. Screen pochodzi z dodatku rozpakowanego w TRS04.




tutaj link do screena
http://img44.imageshack.u...beztytuuosf.png

Problem jest następujący, ten dodatek w TRS06 nie ma tekstur, sam próbowałem na różne sposoby, z usunięciem polskich znaków, ale nic nie pomogło.

Czekam na wasze rady i propozycje, może ktoś z was drodzy użytkownicy ma ten sam problem w TRS06.

Z Pozdrowieniami Szymon
_________________
Kto pyta nie błądzi..
Ostatnio zmieniony przez szymon9263 16-06-2009, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 14:32   

no przecież tu jak wół są polskie litery, nie obsługiwane przez TRS2006.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 14:37   

wiem, ale jeśli czytałeś dokładnie, to sprawa jest następująca, ja robię to tak, jeśli się mylę poprawcie :)

1. Instaluję dodatek z polskimi znakami do TRS04
2. Tam w nazwie tekstury .tga zmieniam znaki np. z ł na l,
3. w pliku stodoła.texture.txt zmieniam nazwę tak jak wyżej w nazwie pliku i w pliku ( w dokumencie txt
4. Importuję plik do CMP i instaluję w TRS06

* O dziwo dodatek dalej nie ma tekstur, a w 04 na skutek tego zabiegu tez je utracił :)
_________________
Kto pyta nie błądzi..
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 14:42   

No i nic dziwnego. Plik *im. ma zapisane w eksporcie 'ł' a nie 'l' więc nic Ci nie pomoże zmiana nazwy tga i txt. Trzeba rozbebeszyć *im, czego jeszcze zdaje się nikt nie robił.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 14:46   

czekaj, nie za bardzo rozumiem :)

plik z rozszerzeniem *im nie ma polskich znaków w nazwie

Jeśli możesz, to powiedz, co trzeba zrobić, żeby ten i inne podobne dodatki miały tekstury
_________________
Kto pyta nie błądzi..
Ostatnio zmieniony przez szymon9263 16-06-2009, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 15:02   

Plik im ma w sobie zapisane dane dot. mapowania, teksur itp. Nie dobierzesz się do tego bez odpowiedniego oprogramowania.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 15:03   

mów jaśniej, jakiego oprogramowania, i co należy zrobić, oczywiście we własnym zakresie, bez publikacji :)

żeby ten dodatek działał w TRS06
_________________
Kto pyta nie błądzi..
Ostatnio zmieniony przez szymon9263 16-06-2009, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3996
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 16-06-2009, 23:49   

Nie.
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2009, 09:45   

Sony25, o co dokładnie ci chodzi z tym lakonicznym "nie" to znaczy, że nie ma takiego sposobu, czy musisz mieć zgodę autora na wykonanie tej operacji w pliku *im.
A jak tak to jakiego oprogramowanie potrzebuję
_________________
Kto pyta nie błądzi..
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3996
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 17-06-2009, 11:13   

kilanziom napisał/a:
Plik im ma w sobie zapisane dane dot. mapowania, teksur itp. Nie dobierzesz się do tego bez odpowiedniego oprogramowania.


O to mi chodziło - NIE.
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
bazler71
zaawansowany


Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 951
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 17-06-2009, 11:53   

Zmianę w pliku .im w zasadzie może wprowadzić autor dodatku lub ktoś komu on na to pozwoli (w zasadzie - bo pewnie można to obejśc ale ja się nie znam az tak) W każdym razie o ile pamiętam ta stodoła została poprawiona przez Jacka więc odsyłałbym do niego na PW. Jeśli chodzi o inne dodatki to warto byłoby żebys podał konkretną listę i sie zobaczy.
_________________
Żeby mi się chciało chcieć...
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 17-06-2009, 12:01   

Można to poprawić w edytorze szesnastkowym. Polecam PsPad
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
szymon9263
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-06-2009, 15:31   

A więc tak, po otworzeniu pliku *im, programem poleconym prze SM50, wyświetla się coś takiego :

http://img199.imageshack....89/18392178.png

Czy ktoś z was wie, czy to tak ma być, oraz, co zrobić, aby przez ten program naprawić tan dodatek, czyli przywrócić mu tekstury w TRS06.

Znalazłem jeszcze jeden dodatek cierpiący na tą samą przypadłość, co wspomniany przeze mnie wyżej, jest to dodatek autorstwa Jesiona , jest to pack kominów :
http://www.trainz.org/ptt...oto_kominy.html

Czy ktoś z was wie co zrobić, żeby te dodatki miały tekstury w TRS06, lub jak to zrobić za pomocą programu wymienionego przez SM50 : PSPad .
_________________
Kto pyta nie błądzi..
Ostatnio zmieniony przez szymon9263 20-06-2009, 15:39, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2009, 18:09   

szymon9263 napisał/a:
(...)Czy ktoś z was wie co zrobić, żeby te dodatki miały tekstury w TRS06, lub jak to zrobić za pomocą programu wymienionego przez SM50 : PSPad .

Nie znam programu pspad, ale w programie HxD (edytor szesnastkowy) po otwarciu pliku wyszukujesz interesującego cię wpisu np.: stodoła (u mnie: 211bügel) i zmieniasz funkcją Zamień na np.: stodola (u mnie: 211bugel). Jeśli wszystko zrobisz poprawnie po zapisaniu pliku i przerobieniu nazwy plików docelowych (tekstury i pliku texture.txt) wszystko powinno działać.
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2009, 16:21   

Jak zamienić wpis z polskimi znakami w pliku .im/.pm w programie HxD.
Na wstępie obrazek:

Opis obrazka
1. Zapis szesnastkowy - w tym przypadku absolutnie nie interesuje nas ten wpis, a więc pomijam jego opis, szczególnie że nie należę to tej wąskiej grupy wariatów znających kody oznaczeń szesnastkowych.
2. Interesujący nas wpis - to jest to czego szukamy w tym pliku, aby działał poprawnie w TRS2006. Zaznaczamy wpis i robimy kopiuj (Ctrl+C).
3. Funkcja zamień - w Search (Szukaj - mam polską wersję HxD) wybieramy funkcję Zamień (Ctrl+R) w oknie wyboru wklejamy interesujący nas tekst (Ctrl+V) oraz tekst na jaki chcemy wymienić wpis (drugie okno). W twoim przypadku stodoła.texture na stodola.texture i wciskamy Zamień Wszystko. Pewnie zastanawiasz się dlaczego wpisałem stodoła.texture - to w celu łatwiejszej identyfikacji wpisu przez program.
4. Po zamianie wszystkich wpisów zostaje tylko zapisać plik (Aha, na początku polecam zrobić sobie kopie obrabianego pliku)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group