Pomógł: 56 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 852 Skąd: Kraków
Wysłany: 09-05-2008, 22:48
Panowie, trochę szacunku dla siebie samych, wdawanie się w kłótnie do niczego konstruktywnego jeszcze nie doprowadziło, a wiele złego się przez to dzieje. Zakończcie tą wyjątkową wymianę poglądów w tym wątku. Nie staję po niczyjej stronie.
Pozdrawiam.
Gryszaq chcial zachwycić wszystkich swojom wielkom zajomościom o dżimaksie ;] (Do gryszaqa): czy ty w ogole wiesz jak sie robi taki model lokomotywy... czy wiesz, ze nawet jak robisz wdg planu konstrukcyjnego... to po nalozaniu tekstury na plane wzorujacy gmax nigdy nie pokazuje idealnej tekstury, aby moznabylo wpasowac sie z kazda najmniejsza pierdołą? Najwyraźniej nie.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2008, 00:00
Tym skrinem z mojej strony kończę tematykę serii 301Db. (kolego gryszaq, 303D o której piszesz to SU46 a nie SP45 tak btw).
3 lokomotywy ogólnodostępne i 3 niepubliczne "dla swoich i na specjalne okazje" :) Zainteresowani nimi wiedzą gdzie mnie znaleść jakby co.
Krótki opisik.
Zdecydowałem sie stworzyć 6 lokomotyw możliwie najróżniejszych i najciekawszych z tej wcale licznej serii nieomal 270 diesli. Moje modele są raczej pechowe, większośc z nich przestała istnieć w mniej lub bardziej smutny sposób już sporo czasu temu. Tylko 2 śmigają do dziś :)
SP45-014, najstarsza. Męczyła się w Bydgoszczy do 1993r, skąd poszła w celu przebudowy na SU45 do Gdyni. Przebudowa nigdy nie nastąpiła i spalinowóz w koszmarnym stanie czekał na złomowanie aż do końca 2005r.
SP45-031, indywidualne malowanie PRL, lokomotywownia Ostrołęka w której od 12.09.1978 lokomotywa ta służyła. Niezbyt długo bo już 4.10.1981 uległa pożarowi. Na złomowanie czekała do 1984r.
SP45-104, chyba jedyny egzemplarz utrzymany w 1 tonie. Bywalec linii Nasielsk - Sierpc, ostatnie lata życia spędził w MD Kutno (pozdro jesion) skąd w celu niedoczekanej modernizacji poszedł do Torunia. Skreślony 9.12.1998, pocięty 2 lata później.
SP45-160, Od nowości w MD Toruń Kluczyki. Dnia 19.08.1980 z prędkością rzędu 90km/h zaliczyła czołówkę z ST44-607, znana katastrofa w Otłoczynie. Nie było co zbierać.
SP45-206, ryflowaniec służący dziś w Białymstoku, zrobiony na modłę czasów kiedy służył w MD Nowy Sącz (1.03.1978-15.05.1978).
SP45-220, jedna z 2 lokomotyw tej serii służących w Żaganiu, co natychmiast daje sie rozpoznać po mega dziwacznym schemacie malowania. Dziś w Poznaniu, wciąż na chodzie.
Kamienna Góra i Lubawka, zanim prace na tym odcinku ruszą, minie jeszcze sporo czasu, ale do innych aktualnie budowanych dodatki te równierz są przydatne. Lekko i ekonomicznie, żaden nie przekracza 60 poly. Najlżejszy ma 18.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2008, 00:43
Ryś, w którym miejscu dokładnie?
Ja teraz głównie Sudecki zestaw dodatków uzupełniam, ale nie tylko.
Ceglana fabryka z Jeleniej Góry, wieża wodna Kamienna Góra oraz mniejszy z dwu budynków dworca Mezimesti. Jakośc i ekonomia taka jak zwykle u mnie.
Sypialne Gorlitz 75 to moja ulubiona seria. W tym wypadku powróciłem do opublikowanego już na łamach wielkiej paczki wozu WLABd WARS schemat '1975. Pojazd uległ poprawiającemu jego odbiór liftingowi. Pomniejszone do realnych zostały okna drzwi frontowych, stonowany został oczojebny jaskrawy niebieski, poprawione zostały układy świateł, doszła nowa lepsza tekstura ściany czołowej, wstawiona animacja drzwi i wygaszacz piecyka ogrzewczego, doszło też potrójne oświetlenie. Wóz pójdzie na DLS bez podmiany w wielkiej pace i tylko tam chwilowo będzie dostępny.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2008, 23:22
No, ale idealnie nadaje sie na fabryke :]. Kiedyś pewnie nią była.
Eksperymentuje z róznymi cudami w wagonach. Jednym z pojazdów których w wielkiej paczce pasażerskiej nie było był wóz 4A.
Rozwojowa wersja 3A. Rózniąca się drzwiami frontowymi i drzwiami do przedziałów. Postanowiłem model przebudować. Dostał nowy profil dachu (pierwotny był wciąż zbyt szeroki i tempy, powinien być ostry jak tu. Dostał drzwi ruchome, nowy skrypt, oświetlenie i pare innych bajerek. Idąc o krok dalej wymyśliłem że podczas postoju na stacji otwierać się będą też niektóre okna, co udało sie osiągnąć. Wagon też schudł. Pierwotnie szczupaki tego typu miały 1800 poly, teraz razem z drzwiami mają 1700.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2008, 21:58
Duży gmach dworca w Mezimesti, końcowego terminalu Linii 291: Wałbrzych Szczawienko - Mezimesti. Graniczna stacja więc i ogromny dworzec, dziś w większości nieużywany lub robiący za kino, i tak lepiej niż podobny skalą zdemolowany i spalony dworzec w Lubawce.
Na tapecie jest też wagon 6A Ahuxzt oraz inne szczupaki z wmontowaną animacją.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2008, 23:28
Przecież jest napisane co doszło.
Teraz modernizowane i poszerzane są paczki szczupaków polskiej produkcji.
Po wagonie 4A przyszedł czas na uzupełnienie całkowite floty tych lepszych szczupaków. Kolejno na skrinach wagony 5A, 3A i 6A. Poprawki geometryczne dotyczą animowanych drzwi i okien, poprawionej do prawidłowej geometrii dachu, nowym skrypcie, poprawionym i nowym teksturowaniu i detalu, zróżnicowane epokowo malowania oraz różne spotykane w tych seriach sposoby oświetlania końca składu. Słowem pełna relacja z placu boju. Będa publikowane póki co tylko na DLS, do wielkiej paczki trafią po skończeniu modernizowania i poszerzania całości.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2008, 20:58
Ostatnio sporo osób widziałem ze stosowało wbudowane pudła i skrzynie, postanowiłem wyjśc im z pomocną dłonią i stworzyłem bardzo prosty lekko polygonalny zestaw skrzyń i pudeł. Ogółem 10 różnych rodzaji.
Opublikowaliśmy też drugą połowę dworca w Mezimesti.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2008, 02:07
Do kolekcji od wczoraj doszedł wagon 7A Awuxzt, odróżniajacy się od reszty szczupaków ciekawą instalacją kaftanu z gumowym wałkiem na miejsce usuniętej harmonii.
Leci wraz z innymi na DLS, może następny upload i będzie Wasz.
Oraz zdemolowana fabryka Rózy Luksemburg w Warszawie.
Ostatnio sporo osób widziałem ze stosowało wbudowane pudła i skrzynie, postanowiłem wyjśc im z pomocną dłonią i stworzyłem bardzo prosty lekko polygonalny zestaw skrzyń i pudeł. Ogółem 10 różnych rodzaji.
Obrazek
No i wyszedłeś z pomocną dłonią! ;) Dziś popodmieniam sobie skrzynki na mapce :)
Taki istotny szczegół dla SU45. Gniazda ogrzewania elektrycznego na czołownicy powinny być większe. Z takiego profilu jak na zdjęciu widać, że powinno ono prawie całkowicie zapełniać lukę, która bije z profilu, no i gniazdo sterowania wielokrotnego powinno być ciut węższe. Obydwie wejściówki powinny prawie się stykać
http://stud.pam.szczecin....697&mode=search
No i dobrze by było gdyby mapowania pozwoliło na pomaleowanie całego gniazda na czarno, bo bocznych ścianek się nie da, bo i boki reflektorów będą czarne, a Takie gniazda się dość często spotyka w SU45
http://stud.pam.szczecin....549&mode=search
...i nad mapą. Efektem ubocznym jest poprawiona i poszerzona paczka spalinowozów T478.
Wszędzie weszły nowe skrypty i corony. W starszych spalinowozach serii T478.3 także kotły parowe do grzania składów pasażerskich. Dodałem kamery na bazowym modelu, przemodelowałem i przeteksturowałem wiele elementów. Zbyt małe tekstury zastąpiłem lepszymi, ostrzejszymi. Wszystkie pługi zostały przemodelowane, są nieco cięższe ale lepiej wyglądają. Podobnie z czujkami na przedzie nowszych jednostek T478.4. Doszły dwie nowe jednostki poszerzając paczkę do 6 sztuk. Waga każdego nadal oscyluje w rejonie 3500 poly z LOD obcinającym do ok 1600.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2008, 00:21
Wariat, 2 lokomotywy z paczki posiadają kotły parowe, możesz je wyłączać i włączać kiedy chcesz klawiszem Erniego. Podziękowania dla Romka tak BTW, ten system jest boski.
btw: już od 3 dni sa w download podmienione. Teraz 3 dodatki stałe.
Po lewej mała kamienica kolejowa o pruskim rodowodzie. Oryginał stoi obok dworca KAMIENICA KRÓLEWSKA na Linii 229, odcinek Kartuzy - Lębork. Bardzo przydatny dodatek wg. mnie bo bardzo podobne obiekty walają się wzdłuż torów w Sudetach, na poznańszczyźnie i na Mazurach. Warmia też pozdro. W środku malutka kamieniczka wiejskiego typu której kawałki elewacji sprezentował mi Jacek a ja zrobiłem z niej hybrydę pierzejową. (w oryginale jest wolnostojąca). Domek znajduje się w Jedwabnem gdzieś opodal Szczytna, więc znowu pruskie rejony. Po prawej mamy dziwaczną bunkrowatą kamienice która znajduje się tuż obok torów do fabryki mebli w Lubawce. Wszystko niemieckopochodne obiekty, więc pewnie większość z Was sie ucieszy.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5164 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2008, 10:45
Z przerwami na różne inne opracowania, trwa budowa Linii 291, której proces powstawania aktualnie zahacza o Mieroszów. W międzyczasie kolejne jednostki serii 303D opuszczają fabrykę a na drugim planie trwa przebudowa wszystkich wozów pasażerskich i ich uzupełnienie.
W ostatnim czasie modernizacji uległy wozy 11A WLABhxz i 13A WLAhxz, nowa geometria dachu, animowane drzwi, wyłączalne piecyki, super ekonomiczny LOD scinający do 840 poly i pare innych bajerów. Dodatkową atrakcją jest nowy wagon sypialny 10A widoczny na skrinie, będący ostatnim nie zrobionym szczupakiem sypialnym produkowanym w Polsce w latach 40ych i 50ych. Otrzymał on wyjątkowo malarski schemat kolorystyczny stosowany na sypialnych tej serii prosto z fabrki. PRZEDSIĘBIORSTWO WAGONÓW SYPIALNYCH i RESTAURACYJNYCH "ORBIS" czyli instytucja poprzedzająca wejście WARSu. Poprawki geometryczne i nowe tekstury oraz jakże wdzięczne białe obręcze kół.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach