Nie ma problemu Maniek. Masz swoją kopię mojej mapy. Masz tryb geodety. Pewnie umiesz się tym posługiwać, więc sobie taką trawę umieść.
W momencie, kiedy powstawała moja mapa, nie było traw spline dostosowanych do TS2010 (wyglądały jak sitodruk). Ostatecznie nie żałuję. Generalnie na mojej mapie są mega przestrzenie i jedzie się płynnie. Jeżeli ktoś chciałby mieć coś więcej, to niech sobie zrobi. Nie bronię :)
A teraz coś z zupełnie innej beczki:
BARDZO PROSZĘ WSZYSTKICH, KTÓRZY MAJĄ TAKĄ MOŻLIWOŚĆ O UDOSTĘPNIENIE MI WSZYSTKICH PLANÓW SCHEMATYCZNYCH, LUB CHOCIAŻ POJEDYNCZYCH Z LINII KORSZE - EŁK.
Filmy już mam.
Mnie interesują już naprawdę szczegółowe, specjalistyczne dane. Prosiłbym również modelarzy o tworzenie dedyków z tej linii. Na pewno zostaną użyte :)
Niektóre dedyki, zanim zostały użyte na linii Lublin - Dorohusk, czekały na publikację kilka lat, gdy jeszcze nie było pomysłu budowy tejże linii :) Tym razem jest pewność, że linia powstanie. Proszę o 2 lata wyrozumiałości, a będzie warto czekać na efekt końcowy ;)
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 4923 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2012, 17:32
Cytat:
Prosiłbym również modelarzy o tworzenie dedyków z tej linii. Na pewno zostaną użyte :)
Ziom, chętnie, ale tylko, jeżeli będzie to jakiś ciekawy okres, bo nie gniewaj się ale 1995+ to szkoda czasu. A 2008+ to już w ogóle. Odtwarzanie stanu aktualnego to straszliwe marnowanie potencjału Twojej pracy, który przy nie wielkim naddatku można by przetworzyć na prawdziwy rarytas i odtworzenie czegoś, o czym w Polsce nawet nie ma porządnego artykułu czy książki.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 30-09-2012, 18:37
A ja dołączam się do postulatu Kilana. Mazury pre 1990 to jest coś, co mi się marzy, odkąd je pierwszy raz zobaczyłem. W zamian za wysłuchanie prośby też dorzucę się z jakimiś dodatkami (mam swoje zdjęcia akurat z tej linii) :)
Generalnie przed postem Kilana rozmawiałem na PW z Gryszaqiem i przedstawiłem mu dwie możliwości, których chcę się podjąć:
Mazury 2013 - schematy i stan na dziś, bo chociażby sam Gryszaq mieszka tam, jeździ tam fiatami, etc. Bardzo mi pomoże. Uwielbiam rzeczywistość!
Mazury 1980 - przerobiłbym w ciągu zaledwie 1 tygodnia ciężkiej pracy tak mapkę ze stanu 2013 roku, że idealnie mielibyśmy odzwierciedlenie złotego okresu polskiej kolei lat 80-tych. Dla mnie to pikuś ;)
Już teraz są budynki i inne detale z okresu lat 80-tych. Budynki oczywiście da się tak przerobić, że przedstawią obraz lat 80-tych.
Co Wy na to?
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 4923 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2012, 20:11
Cytat:
Generalnie przed postem Kilana rozmawiałem na PW z Gryszaqiem i przedstawiłem mu dwie możliwości, których chcę się podjąć:
Mazury 2013 - schematy i stan na dziś, bo chociażby sam Gryszaq mieszka tam, jeździ tam fiatami, etc. Bardzo mi pomoże. Uwielbiam rzeczywistość!
Mazury 1980 - przerobiłbym w ciągu zaledwie 1 tygodnia ciężkiej pracy tak mapkę ze stanu 2013 roku, że idealnie mielibyśmy odzwierciedlenie złotego okresu polskiej kolei lat 80-tych. Dla mnie to pikuś ;)
Już teraz są budynki i inne detale z okresu lat 80-tych. Budynki oczywiście da się tak przerobić, że przedstawią obraz lat 80-tych.
Co Wy na to?
Wezmę to pod uwagę przy wszelkich modelach historycznych (numery taborowe, przydziały, daty rewizji).
Pomógł: 336 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2012, 21:39
Jamal a czy dalej mapa będzie robiona na 10m siatce?
Na 5 metrowej siatce możesz zrobić dużo lepiej wyglądające tekstury podłoża i całkiem niezłe nasypy (pracochłonne ale efekty ostateczne są niezłe).
Neri, IMO to niezły pomysł.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 30-09-2012, 21:39, w całości zmieniany 1 raz
Czy to jest wygenerowane w HOG-u, czy jakoś inaczej (TransDEM?)?
Na HOGu. Próbowałem na TransDEM, ale nie potrafię załapać programu, a HOG i Microdem mam w jednym paluszku :)
drstrach napisał/a:
Jamal a czy dalej mapa będzie robiona na 10m siatce?
Na 5 metrowej siatce możesz zrobić dużo lepiej wyglądające tekstury podłoża i całkiem niezłe nasypy
No ja widzę takie coś po odkryciu siatki:
Ale wygląda mi to na siatkę 10m, bo łamie się tylko na białych liniach. Można to jakoś ustawić?
Pomógł: 12 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 538 Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2012, 21:57
No jak na 99 kilometrową trasę "bez druta", brzmi imponującą. . Heh sam miałem przyjemność jechał calutką trasą w 2006 roku. Ciągnęła wtedy SU46-015..W Kętrzynie mijał nas z żółtą mordą ST43 z poc. towarowym na Korsze. Ale wspomnienia mi się przypomniały... Jamalu drogi, w czasopismach Koleje Małe i Duże są pod tematem "Ilostany" są opisane lokomotywownie Olsztyn i Ełk,a w nich wykaz taboru, przykłady relacji pociągów towarowych,krótka historia itd,itd.... W wolnej chwili podeśle Tobie te materiały.
w czasopismach Koleje Małe i Duże są pod tematem "Ilostany" są opisane lokomotywownie Olsztyn i Ełk,a w nich wykaz taboru, przykłady relacji pociągów towarowych,krótka historia itd,itd.... W wolnej chwili podeśle Tobie te materiały.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 4923 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2012, 22:09
Jamal, ale skoro robisz już taki projekt to nie pomiń tych linii bocznych, chociaż do pierwszej większej stacji (np. Olecko albo Węgorzewo), cały urok zabawy w TRS polega na daniu możliwości 'zeskoczenia' gdzieś i jeżdżenia wariantowo. Jazda 'tam i spowrotem po linii' to niestety nie jest strzał w dychę. Mówię o tym zwłaszcza, że nie są to stacje położone bardzo daleko od głównej linii.
Moja mapke na hogu przed oteksturowaniem zmieniam kwadrat po kwadracie na 5m.
Prawy klik na "dodaj nowy segment", zmien siatke i potem "dodaj nowy segment" na istniejacym fragmencie.
WAZNE - robic przed jakimkolwiek teksturowaniem bo taka zmiana rozwala kompletnie wyglad.
kilan - a moze od razu zaproponowac temat Kraina Jezior Mazurskich
na poczatek tylko wyhogowac pasujacy teren i dobrze schowac, tak ze pozniej jak juz sie zrobi podstawowy odcinek to mozna by dorobic troche toru. Niemcy porobili tam calkiem sporo lokalek...
Ale to tak na przyszlosc...
Jamal, ale skoro robisz już taki projekt to nie pomiń tych linii bocznych, chociaż do pierwszej większej stacji (np. Olecko albo Węgorzewo)
No właśnie wszystko byłoby super, tylko wydłużanie trasy wyglądałoby następująco:
Korsze - Bartoszyce - 23km
Kętrzyn - Węgorzewo - 33km
Ełk - Olecko - 25km
Giżycko - Kruklanki - 12km
Wychodzi kolejne 100km torowisk... Razem 200km do roboty to mi się nie uśmiecha... Dlatego zdecyduję się tylko na wariant z Korsz do Ełku.
Neri napisał/a:
Moja mapke na hogu przed oteksturowaniem zmieniam kwadrat po kwadracie na 5m.
Prawy klik na "dodaj nowy segment", zmien siatke i potem "dodaj nowy segment" na istniejacym fragmencie.
WAZNE - robic przed jakimkolwiek teksturowaniem bo taka zmiana rozwala kompletnie wyglad.
Już doszedłem do tego. Dzięki za rady;) Zmieniałem, gdy była już mapa topograficzna naniesiona i nie rozkrzaczyła się ;) Ale do prawdziwych tekstur chociażby drstracha, to jeszcze kaaaaawał drogi
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 4923 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2012, 22:26
Cytat:
No właśnie wszystko byłoby super, tylko wydłużanie trasy wyglądałoby następująco:
Korsze - Bartoszyce - 23km
Kętrzyn - Węgorzewo - 33km
Ełk - Olecko - 25km
Giżycko - Kruklanki - 12km
Wychodzi kolejne 100km torowisk... Razem 200km do roboty to mi się nie uśmiecha... Dlatego zdecyduję się tylko na wariant z Korsz do Ełku.
Wystarczy Ełk - Olecko, żeby nie była nudna prosta linia, nie trzeba robić 'wszystkiego na około'. Dla przykładu Ełk-Olecko, bo jest do tej pory czynna.
Pomógł: 336 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2012, 22:29
Jamal będziesz stosował nasz przemysł (ten Zolwikowy), czy dalej wszystko na ładowniach ogólnych?
Druga sprawa, ruch drogowy, czy nieruchome pojazdy na drogach?
Wystarczy Ełk - Olecko, bo jest do tej pory czynna.
Pooglądam jakieś materiały i zastanowię się. Warunek to plany schematyczne stacji. Może Gryszaq coś ma? Mamy czas. Jeszcze nie ruszam z budową, więc mógłbym znów wygenerować mapkę. Dajcie mi trochę czasu na przemyślenia, ale jak macie jakieś materiały to kuście mnie na zrobienie tego odcinka do Olecka
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 932 Skąd: E Ł K
Wysłany: 30-09-2012, 22:34
Jeśli jest możliwość zrobienia "pajęczyny", proponowałbym dorzucić Orzysz. Jeszcze do roku 2008 jeździła tam masa eszelonów, naturalnie przez Ełk.
Jeśli robić wersję 1980, to warto byłoby przemyśleć także wspomniany odcinek do Olecka. Krótki, ale istotny. Z kolei z Olecka jest całkiem niedaleko, bo około 40km do Suwałk. A tamtejszy szlak jest naprawdę efektowny. Chyba najbardziej kręta linia w całym regionie.
Z resztą nie wspominając o samych Suwałkach i słynnych "suwalskich fiatach". A i nie tylko. Do Lasu Suwalskiego i dalej Kuźnicy Białostockiej/Białorusi oraz Sestokai/Litwy leci dość pokaźny tranzyt. W pracowite dni potrafiło tamtędy przejechać z Ełku po 10 pociągów towarowych. A jeśli rok 1980, to kilka par pociągów Ełk-Suwałki. Naturalnie na SU45. Byłby to bardzo miły akcent, a dodatkowo pole popisu do scenariuszy. Bo byłaby możliwość przejechania 100% prawdziwej służby spalinowej np na pociągu Mamry (Wrocław Suwałki), gdzie suwalski maszynista rozpoczynał pracę w Suwałkach i tam wieczorem kończył, zaliczając Korsze.
Moja pradawna, baaaaaaardzo nieekonomiczna i niepubliczna mapka ma w sobie te szlaki. Korsze-Ełk-Białystok + Ełk-Olecko-Suwałki + Suwałki-Augustów + Białystok-Wasilków + Białystok-Bielsk Podlaski (kierunek Czeremcha). Skoro mi się minimalnym wysiłkiem udało to osiągnąć, to może warto o tym pomyśleć i tu. Ale to pieśń dalekiej przyszłości. Widzę pospolite ruszenie w sprawie obiektów :p W sumie jak będę w "matczyźnie" w któryś weekend, to również postaram się coś sfotografować. W archiwum mam trochę zdjęć z wnętrza szopy. Może uda się coś wykorzystać, jeśli ta będzie tworzona na nowo. A szczerze, przydało by się, bo to dość nietypowa konstrukcja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach