Dzisiaj przedstawiam szybką fuchę na boku - oto znana z MaSzyny kabina Skody. Autorem modelu jest @Patrykos.
Szybka instrukcja:
1) Instalacja:
- zainstalować dodatki z pliku cdp (kabina, enginespec (ten sam co w SU45) i enginesound)
- otworzyć do edycji wybraną lokomotywę
- podpiąć kabinę, enginespec i enginesound
- skopiować do folderu lokomotywy dźwięki i skrypt z folderu "do loka"
- wstawić zawartość pliku "do configu.txt" tam gdzie nazwa wskazuje (stare wpisy skryptu z configu wykasować)
Uwagi co do jazdy:
- po wejściu na pozycje bezoporowe (zgaśnie pomarańczowa lampka) można załączać bocznikowanie - myszą lub klawiszami I (do góry) oraz O (w dół)
- światła zapalamy którymkolwiek z trzech przełączników - a przełączniki ustawią się zależnie od priotytetu - dla 1 i 2 wszystkie, a dla 3 (manewry) tylko prawy. Działa również przełącznik przyciemnienia reflektorów
- jeżeli wywali nam przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych, to odblokowujemy go poprzez menu właściwości lokomotywy - 181 w przeciwieństwie do polskich elektrowozów nie ma stosownego hebelka na pulpicie
Wersję tu zamieszczoną, traktujemy jako wstępną - na pewno będą jeszcze poprawki/dodatki, ale ponieważ kabina jest już zdatna do jazdy, nie chcę jej kisić na dysku.
PS Kabina ma wpisany build 2.9, ale ponieważ na razie nie wrzuciłem funkcji bujania, powinna po zmianie tego wpisu działać także w TC.
PS2 Koniecznie trzeba wgrać skrypt do lokomotywy, w przeciwnym razie kabina nie będzie działać!
Screeny:
Ostatnio zmieniony przez adamstan 20-12-2012, 22:23, w całości zmieniany 5 razy
Pomógł: 34 razy Wiek: 30 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 826 Skąd: Brzozów
Wysłany: 20-12-2012, 22:47
To dlatego taka cisza w temacie o su i ganza :D
Świetna robota, jestem pełen podziwu dla Ciebie! Od czasów sir_M nikt takich bajerów nie robił a to świetnie urozmaica trainzowanie!
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5267 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2012, 22:51
Fajna zabawka. Aż by się chciało trochę bajerów wpakować w te modele skód, ale niestety jestem tylko jeden a robię wszystko na raz. Jak będe coś w nich majstrował, to nie będę tykał pointów interioru.
Fajna zabawka. Aż by się chciało trochę bajerów wpakować w te modele skód, ale niestety jestem tylko jeden a robię wszystko na raz. Jak będe coś w nich majstrował, to nie będę tykał pointów interioru.
P.
Jak już będziesz w nich dłubał, to jak najbardziej możesz tknąć te pointy, a konkretniej ustawić je w środku układu współrzędnych i oba obrócone w tą samą stronę, czyli współrzędne [0,0,0] i obrót [0,0,0]. Pozwoli to na wykonanie wersji z dwoma kabinami bez konieczności stosowania siatek-przejściówek.
Jeszcze nie. Ale postaram się wrzucić stosowną poprawkę - dodam opcję włączenia lokomotywy z menu właściwości w geodecie. Po podniesieniu pantografów i zaznaczeniu tej opcji lokomotywa w sesji zgłosi się w stanie gotowym do jazdy - z włączonym WS, przetwornicą i sprężarką. Wstawię też (przyszłościowo) reakcję na komunikat "AI", "start" - którego odebranie powinno mieć ten sam skutek. Ta funkcja będzie we wszystkich wydawanych przeze mnie skryptach lokomotyw - wtedy jak powstanie polecenie maszynisty wysyłające taki komunikat, to będziemy w domu
Dzięki za przypomnienie. Ta lokomotywa w ogóle służy mi jako poligon doświadczalny do opracowania "platformy skryptowej" dla elektrowozów.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 21-12-2012, 10:59, w całości zmieniany 1 raz
No to pozostaje poczekać na powstanie polecenia. Ewentualnie można przyjąć za domyślny stan włączony, a przy wstawianiu ręcznym do jazdy kabinowej sobie wyłączać z menu.
Prawdę mówiąc ja w TS bawię się praktycznie wyłącznie w jazdę kabinową (dlatego zacząłem produkcję kabin), stąd takie kwestie mi umykają.
<EDIT>
P3t3r, gdzie zeżarło Twój post na który odpowiadam?
Ostatnio zmieniony przez adamstan 21-12-2012, 11:05, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 163 Skąd: Bronisławów
Wysłany: 21-12-2012, 11:23
Przepraszam, usunąłem go, bo zauważyłem twój dopisek w poprzednim poście o komendach, a nie zauważyłem, że post był edytowany Dla potomnych: chodziło o generowanie pociągów w portalach.
Na szybko co mi się jeszcze nasunęło: stara bolączka trainza: zanikanie dźwięków. Mógłbyś przenieść chociażby dźwięk bzyczka do lokomotywy? Zauważyłem, że dźwięki kabin są obcinane, za to te odtwarzane z lokomotywy - nie. O ile bez pss i hebelków można jechać, o tyle bez bzyczka jest trudno
Mogę. Przeniosę. Aczkolwiek, są sytuacje, kiedy znika wszystko oprócz enginesoundu - np. gdy na mapie Lublin-Dorohusk wjeżdżamy na grupę postojową zastawioną kiblami, a każdy z nich wyje przetwornicą podpiętą jako enginesound, to przetwornica, sprężarka, a nawet wózki mi zanikają. Nawiasem mówiąc - ma to miejsce właśnie w nocnej misji towarowej ze Skodą
Pomógł: 336 razy Wiek: 55 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2012, 13:34
Ale to znikanie dźwięków ma związek z onboardową kartą dźwiękową, wystarczy zakup dodatkowego urządzenia z własnym procesorem dźwięku i wszystko powinno wrócić do normy.
Pomógł: 98 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-12-2012, 13:38
U mnie na SoundBlasterze nic nie znika. Jedynie czasem takie skomplikowane soundscripty jakie są w SU45 (albo w Ganzie) mogą się trochę przyciąć. Ale naprawdę warto mieć w miarę dobrą kartę dźwiękową.
Ale to znikanie dźwięków ma związek z onboardową kartą dźwiękową, wystarczy zakup dodatkowego urządzenia z własnym procesorem dźwięku i wszystko powinno wrócić do normy.
Mam w kompie Emu 0404PCI do prac muzycznych, ale nie próbowałem na niej jeszcze odpalać TS - jako domyślną systemową mam zdefiniowaną integrę, bo na Emu niektóre gry - np. Gothic - nie chciały niestety chodzić Ale przełączę na chwilę i sprawdzę.
Pomógł: 336 razy Wiek: 55 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2012, 14:02
Ja mam SB Xi-Fi Titanium i po instalacji nie miałem już problemów z dźwiękami, choć nie sprawdzałem tego na wersjach poniżej TS2010. BTW w TS12 poprawili obsługę dźwięków, więc może i na integrze jest lepiej.
Dzięki za ożywienie tej kabiny. Przyznam, że robiąc ją nie miałem doświadczenia w modelowaniu i teraz zrobiłbym ją lepiej. W każdym razie, dobrze, że jakiś pożytek z niej jest.
Jedna sprawa mnie trapi.Jak chce wgrać wszystkie elementy to jest ok do ostatniego etapu
"- wstawić zawartość pliku "do configu.txt" tam gdzie nazwa wskazuje ;-) (stare wpisy skryptu z configu wykasować)
"
Nie do końca to rozumiem,bo nie wszystko w configu lokomotywy pokrywa mi się z tym co należy wkleić do configu.
Czy moglibyście mi rozjaśnić ta część? Zazwyczaj sam potrafię wszystko zrobić,ale teraz nie byłem w stanie.Ewentualnie na PW,żeby nie zaśmiecać wątku.
Ostatnio zmieniony przez detlaw 21-12-2012, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
Tak. Sekcja soundscript nie występuje w oryginalnym configu, więc ją po prostu wstawiamy. Ona definiuje dźwięki przetwornicy i sprężarki. Natomiast "class" i "script" to definicje skryptu, i je trzeba zastąpić.
Linijka 761 to rzeczywiście odwolanie do coron, i tu mogla wyjść niezgodność nazw. A linijka 452 to wczytywanie tabelki właściwości. Na pierwszy problem, tak jak napisał p3t3r powinna pomóc zmiana nazw coron (wg schematu pb0,pb1,pb1,pc0,pc1...itp p -przód, t - tył, b - białe, c-czerwone, 0 - lewe, 1 - prawe, 2 - górne), a na drugi skopiowanie sekcji "string-table" z jakiejś maszyny opartej na LSC.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 163 Skąd: Bronisławów
Wysłany: 22-12-2012, 16:56
Ale co to znaczy źle dobrana skoda? Zły kolor czy niefajne erpe1?
Otwierasz config lokomotywy, jeśli światła nazywają się pc1, pc0, pb0 itp itd (tekst po lewo na skrinie z mojego poprzedniego postu) robisz to, co w instrukcji Adamstana. Jeśli nazywają się 0, 1, 2 itp itd (tekst po prawo) zmieniasz nazwy na te, które są po lewo i tyle. Sprawdziłem, działa:
Ostatnio zmieniony przez P3t3r 22-12-2012, 16:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach