FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kabina 181/182
Autor Wiadomość
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 20-12-2012, 21:54   Kabina 181/182

Dzień dobry cześć i czołem!

Dzisiaj przedstawiam szybką fuchę na boku - oto znana z MaSzyny kabina Skody. Autorem modelu jest @Patrykos.

Szybka instrukcja:
1) Instalacja:
- zainstalować dodatki z pliku cdp (kabina, enginespec (ten sam co w SU45) i enginesound)
- otworzyć do edycji wybraną lokomotywę
- podpiąć kabinę, enginespec i enginesound
- skopiować do folderu lokomotywy dźwięki i skrypt z folderu "do loka"
- wstawić zawartość pliku "do configu.txt" tam gdzie nazwa wskazuje ;-) (stare wpisy skryptu z configu wykasować)

2) Jazda:
- podnieść pantograf(y)
- załączyć sterowanie
- załączyć WS
- załączyć wentylatory (przetwornice)
- załączyć sprężarki
- ustawić nawrotnik na żądany kierunek
- wyluzować hamulce
- jedziemy :D

Czuwak?SHP zbijamy spacją.

Skrypty współpracować powinny z SHP SirM-a.

Uwagi co do jazdy:
- po wejściu na pozycje bezoporowe (zgaśnie pomarańczowa lampka) można załączać bocznikowanie - myszą lub klawiszami I (do góry) oraz O (w dół)
- światła zapalamy którymkolwiek z trzech przełączników - a przełączniki ustawią się zależnie od priotytetu - dla 1 i 2 wszystkie, a dla 3 (manewry) tylko prawy. Działa również przełącznik przyciemnienia reflektorów
- jeżeli wywali nam przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych, to odblokowujemy go poprzez menu właściwości lokomotywy - 181 w przeciwieństwie do polskich elektrowozów nie ma stosownego hebelka na pulpicie

Filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=qATRHRvDpMI

Link do pobrania:
https://www.dropbox.com/s...0kabina%20TS.7z

Wersję tu zamieszczoną, traktujemy jako wstępną - na pewno będą jeszcze poprawki/dodatki, ale ponieważ kabina jest już zdatna do jazdy, nie chcę jej kisić na dysku.

PS Kabina ma wpisany build 2.9, ale ponieważ na razie nie wrzuciłem funkcji bujania, powinna po zmianie tego wpisu działać także w TC.

PS2 Koniecznie trzeba wgrać skrypt do lokomotywy, w przeciwnym razie kabina nie będzie działać!

Screeny:
Ostatnio zmieniony przez adamstan 20-12-2012, 22:23, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Shaggy 
zaawansowany
Ave faur



Pomógł: 34 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 826
Skąd: Brzozów
Wysłany: 20-12-2012, 22:47   

To dlatego taka cisza w temacie o su i ganza :D
Świetna robota, jestem pełen podziwu dla Ciebie! Od czasów sir_M nikt takich bajerów nie robił a to świetnie urozmaica trainzowanie!
_________________
A polski hip hop wszedł i wyszedł...
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 4923
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2012, 22:51   

Fajna zabawka. Aż by się chciało trochę bajerów wpakować w te modele skód, ale niestety jestem tylko jeden a robię wszystko na raz. Jak będe coś w nich majstrował, to nie będę tykał pointów interioru.

P.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 20-12-2012, 22:52   

Dzięki, że ktoś wziął ode mnie tą kabinę, którą od Patryka trzymam od stu lat :P

Wyszło fajnie.
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-12-2012, 07:16   

kilanziom napisał/a:
Fajna zabawka. Aż by się chciało trochę bajerów wpakować w te modele skód, ale niestety jestem tylko jeden a robię wszystko na raz. Jak będe coś w nich majstrował, to nie będę tykał pointów interioru.

P.


Jak już będziesz w nich dłubał, to jak najbardziej możesz tknąć te pointy, a konkretniej ustawić je w środku układu współrzędnych i oba obrócone w tą samą stronę, czyli współrzędne [0,0,0] i obrót [0,0,0]. Pozwoli to na wykonanie wersji z dwoma kabinami bez konieczności stosowania siatek-przejściówek.
 
 
 
P3t3r
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 163
Skąd: Bronisławów
Wysłany: 21-12-2012, 10:49   

Ślicznie, pięknie ;-) Każda nowa kabina w Trainz cieszy.

Mam tylko jedno pytanie. Czy da się nakazać AI włączenie wentylatorów lub nawet sprężarki np. przy ruszaniu bądź poleceniem?
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-12-2012, 10:56   

Jeszcze nie. Ale postaram się wrzucić stosowną poprawkę - dodam opcję włączenia lokomotywy z menu właściwości w geodecie. Po podniesieniu pantografów i zaznaczeniu tej opcji lokomotywa w sesji zgłosi się w stanie gotowym do jazdy - z włączonym WS, przetwornicą i sprężarką. Wstawię też (przyszłościowo) reakcję na komunikat "AI", "start" - którego odebranie powinno mieć ten sam skutek. Ta funkcja będzie we wszystkich wydawanych przeze mnie skryptach lokomotyw - wtedy jak powstanie polecenie maszynisty wysyłające taki komunikat, to będziemy w domu :-)

Dzięki za przypomnienie. Ta lokomotywa w ogóle służy mi jako poligon doświadczalny do opracowania "platformy skryptowej" dla elektrowozów.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 21-12-2012, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-12-2012, 11:04   

hmm... portale...

No to pozostaje poczekać na powstanie polecenia. Ewentualnie można przyjąć za domyślny stan włączony, a przy wstawianiu ręcznym do jazdy kabinowej sobie wyłączać z menu.

Prawdę mówiąc ja w TS bawię się praktycznie wyłącznie w jazdę kabinową (dlatego zacząłem produkcję kabin), stąd takie kwestie mi umykają.

<EDIT>

P3t3r, gdzie zeżarło Twój post na który odpowiadam?
Ostatnio zmieniony przez adamstan 21-12-2012, 11:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
P3t3r
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 163
Skąd: Bronisławów
Wysłany: 21-12-2012, 11:23   

Przepraszam, usunąłem go, bo zauważyłem twój dopisek w poprzednim poście o komendach, a nie zauważyłem, że post był edytowany ;-) Dla potomnych: chodziło o generowanie pociągów w portalach.

Na szybko co mi się jeszcze nasunęło: stara bolączka trainza: zanikanie dźwięków. Mógłbyś przenieść chociażby dźwięk bzyczka do lokomotywy? Zauważyłem, że dźwięki kabin są obcinane, za to te odtwarzane z lokomotywy - nie. O ile bez pss i hebelków można jechać, o tyle bez bzyczka jest trudno ;-)
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-12-2012, 11:39   

Mogę. Przeniosę. Aczkolwiek, są sytuacje, kiedy znika wszystko oprócz enginesoundu - np. gdy na mapie Lublin-Dorohusk wjeżdżamy na grupę postojową zastawioną kiblami, a każdy z nich wyje przetwornicą podpiętą jako enginesound, to przetwornica, sprężarka, a nawet wózki mi zanikają. Nawiasem mówiąc - ma to miejsce właśnie w nocnej misji towarowej ze Skodą ;-)
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2012, 13:34   

Ale to znikanie dźwięków ma związek z onboardową kartą dźwiękową, wystarczy zakup dodatkowego urządzenia z własnym procesorem dźwięku i wszystko powinno wrócić do normy.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-12-2012, 13:38   

U mnie na SoundBlasterze nic nie znika. Jedynie czasem takie skomplikowane soundscripty jakie są w SU45 (albo w Ganzie) mogą się trochę przyciąć. Ale naprawdę warto mieć w miarę dobrą kartę dźwiękową.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
P3t3r
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 163
Skąd: Bronisławów
Wysłany: 21-12-2012, 13:39   

U mnie problem występuje na obu Soundblasterach. Przestały znikać jedynie dźwięki track- i enginesoundy, dźwięki z kabiny dalej giną.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-12-2012, 13:45   

drstrach napisał/a:
Ale to znikanie dźwięków ma związek z onboardową kartą dźwiękową, wystarczy zakup dodatkowego urządzenia z własnym procesorem dźwięku i wszystko powinno wrócić do normy.


Mam w kompie Emu 0404PCI do prac muzycznych, ale nie próbowałem na niej jeszcze odpalać TS - jako domyślną systemową mam zdefiniowaną integrę, bo na Emu niektóre gry - np. Gothic - nie chciały niestety chodzić :-( Ale przełączę na chwilę i sprawdzę.
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2012, 14:02   

Ja mam SB Xi-Fi Titanium i po instalacji nie miałem już problemów z dźwiękami, choć nie sprawdzałem tego na wersjach poniżej TS2010. BTW w TS12 poprawili obsługę dźwięków, więc może i na integrze jest lepiej.
 
 
 
Patrykos
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 815
Skąd: Imielin
Wysłany: 21-12-2012, 14:43   

Dzięki za ożywienie tej kabiny. Przyznam, że robiąc ją nie miałem doświadczenia w modelowaniu i teraz zrobiłbym ją lepiej. W każdym razie, dobrze, że jakiś pożytek z niej jest. ;-)
_________________
Pozdrawiam, Patryk.
http://www.patrykos.kolej.org.pl/ / https://www.facebook.com/PatrykosTrainz/
 
 
 
detlaw
super user


Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 101
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2012, 14:56   

Jedna sprawa mnie trapi.Jak chce wgrać wszystkie elementy to jest ok do ostatniego etapu
"- wstawić zawartość pliku "do configu.txt" tam gdzie nazwa wskazuje ;-) (stare wpisy skryptu z configu wykasować)
"
Nie do końca to rozumiem,bo nie wszystko w configu lokomotywy pokrywa mi się z tym co należy wkleić do configu.
Czy moglibyście mi rozjaśnić ta część? Zazwyczaj sam potrafię wszystko zrobić,ale teraz nie byłem w stanie.Ewentualnie na PW,żeby nie zaśmiecać wątku.
Ostatnio zmieniony przez detlaw 21-12-2012, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
P3t3r
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 163
Skąd: Bronisławów
Wysłany: 21-12-2012, 15:02   

Usuwasz linijki class i script z configu.
 
 
 
detlaw
super user


Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 101
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2012, 15:06   

i to wszystko?? :D
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-12-2012, 15:22   

Tak. Sekcja soundscript nie występuje w oryginalnym configu, więc ją po prostu wstawiamy. Ona definiuje dźwięki przetwornicy i sprężarki. Natomiast "class" i "script" to definicje skryptu, i je trzeba zastąpić.
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 22-12-2012, 10:39   



Taki oto mam problem ze skodą. Robię co należy, włącza się dźwięk przetwornicy po czym dźwięk nagle się urywa, a sama lokomotywa nie chce ruszyć.
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
P3t3r
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 163
Skąd: Bronisławów
Wysłany: 22-12-2012, 11:11   

W lokomotywach ze starym skryptem (su46.gs) efekty (corony świateł) są inaczej ponazywane niż w tych ze skryptem lsc. Zdaje się przez to nie działa.



EDIT: po zmianie nazw coron działa.
Ostatnio zmieniony przez P3t3r 22-12-2012, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1721
Skąd: Legnica
Wysłany: 22-12-2012, 16:20   

Linijka 761 to rzeczywiście odwolanie do coron, i tu mogla wyjść niezgodność nazw. A linijka 452 to wczytywanie tabelki właściwości. Na pierwszy problem, tak jak napisał p3t3r powinna pomóc zmiana nazw coron (wg schematu pb0,pb1,pb1,pc0,pc1...itp p -przód, t - tył, b - białe, c-czerwone, 0 - lewe, 1 - prawe, 2 - górne), a na drugi skopiowanie sekcji "string-table" z jakiejś maszyny opartej na LSC.
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 22-12-2012, 16:29   

A może to kwestia źle dobranej skody? Spróbuję zrobić to z inną skodą.
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
P3t3r
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 163
Skąd: Bronisławów
Wysłany: 22-12-2012, 16:56   

Ale co to znaczy źle dobrana skoda? Zły kolor czy niefajne erpe1? :-P

Otwierasz config lokomotywy, jeśli światła nazywają się pc1, pc0, pb0 itp itd (tekst po lewo na skrinie z mojego poprzedniego postu) robisz to, co w instrukcji Adamstana. Jeśli nazywają się 0, 1, 2 itp itd (tekst po prawo) zmieniasz nazwy na te, które są po lewo i tyle. Sprawdziłem, działa:
Ostatnio zmieniony przez P3t3r 22-12-2012, 16:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group