FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: mnich3001
2008-08-09, 18:47
Kursy szkolące maszynistów...
Autor Wiadomość
karolsek
nowy


Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Swarzędz k. Poznania
Wysłany: 2008-08-07, 08:54   Kursy szkolące maszynistów...

Może ktoś wie, gdzie i w jaki sposób kształceni są nowi maszyniści.
_________________
Okiem Maszynisty!!!
To jest to!
Youtube rządzi...
 
 
Tata Muminka
znawca



Pomógł: 86 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lut 2008
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2008-08-07, 12:48   

google.pl
 
 
 
lukazs
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-07, 13:34   

Bez technika elektryka to chyba nie ma co zabardzo marzyć o zawodzie maszynisty.
 
 
Absolwent 1974
super user


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Skąd: z kontowni
Wysłany: 2008-08-07, 20:33   

Bodajże w ubiegłym roku był plakat Kolei Mazowieckich na Dworcu Warszawa Śródmieście, zachęcający do Policealnego Studium, mieszczącego się w murach Technikum Kolejowego w Warszawie, przy ulicy Szczęśliwickiej (też tam uczęszczałem:)).
Tytuł absolwenta - Technik elektroenergetyk pojazdów szynowych.
Poza tym na stronie KM www.mazowieckie.com.pl prawie zawsze jest ogłoszenie o zatrudnieniu wyuczonych już mechaników, z dopiskiem "znajomość szlaków kolejowych województwa mazowieckiego mile widziana".
Ostatnio zmieniony przez Absolwent 1974 2008-08-07, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Grzegorz kk
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 29 Mar 2008
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-08-08, 08:53   

Hmm czyli dobry kierunek wybrałem jednak :D "Technik-Elektryk" :).
Pozdrawiam.
PS: Dzięki za info :).
 
 
Marcin S
super user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 01 Mar 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-08, 12:22   

Właśnie w tym roku szkolnym zaczne uczęszczać do tej "Kolejówki" ;) i jeśli na maszyniste to owszem Technik-Elektryk też, ale bardziej zbliżony jest dział na który ja się zapisałem a mianowicie Technik elektroenergetyk transportu szynowego.. ;)

Pozdrawiam
_________________
[kabel≠przewód]
 
 
 
mnich3001
Administrator


Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2008
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-08, 12:44   

Raczej ukończona szkoła/zawód nie ma tu za wielkiego znaczenia.

Ważne jest zdanie egzaminu, badania lekarskie. Ze zdaniem egzaminu może być problem, ale to tylko pieniądze & masa wiedzy.
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-08, 12:53   

Czyli można być lamą i pozytywnie zdać kurs i przejść badania lekarskie i zostać maszynistą ? Na co najbardziej naciskają podczas takich badań ?
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 55 razy
Wiek: 66
Dołączył: 16 Cze 2008
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2008-08-08, 13:12   

Wskazane jest średnie techniczne (elektryk lub mechanik). W przypadku średniego innego typu (np ogólniak) trzeba się zatrudnić u jakiegoś przewoźnika kolejowego bo przy zpisywaniu się na kurs wymagana jest praktyka przy obsłudze taboru i wyjechanie odpowiedniej ilości kilometrów na stanowisku pomocnika maszynisty. W obecnej chwili koszt takiego kursu wynosi około 2.000 złoty na jedno prawo kierowania (elektryczne lub spalinowe) lub około 3.000 złoty na prawo kierowania uniwersalne. Wiem to dlatego że wypełniałem ostatnio dzienniczki szkoleń kilku kandydatom na maszynistę. W przypadku absolwentów technikum kolejowego można zdać egzamin eksternistycznie (ale u różnych przewoźników to przebiega odmiennie).
Po skończeniu kursu dostaje się tylko świadectwo ukończenia a PRAWO KIEROWANIA upoważniające do pracy jako maszynista otrzzymuje się dopiero u pracodawcy (każdy przewoźnik wystawia własne prawo kierowania).
Zdążyłem jeszcze raz wyedytować
Słuch - pierwsza kategoria
Wzrok - pierwsza kategoria
Niski poziom cukru we krwi
Sprawy sercowe - prawidłowe ciśnienie krwi itp
Zaliczyć badania psychotechniczne w pracowni badań psychotechnicznych
Badania neurologiczne
Ostatnio zmieniony przez EU 04 2008-08-08, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-08, 14:14   

Można prosić szczegółowe informacje o badaniach psychotechnicznych ?

Te badanie wykonuje się w państwowej czy każdy przewoźnik ma swoich lekarzy ? Pytam pod kątem PCC czy innych ...
 
 
mnich3001
Administrator


Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2008
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-09, 18:17   

W Sopocie przy Dworcu PKP jest przychodnia kolejowa, bynajmniej tam była, jak już ją gdzieś przenieśli to zapytaj kolejarzy, gdzie się badają, do Sopoty to i z Braniewa przyjeżdżali. Jak Cię to bardzo interesuje to możesz się tam przebadać, oczywiście, za kaskę. Dowiesz się wszystkiego na miejscu (ceny).

A badania to:
- RTG płuc (co 2 lata),
- krew i mocz,
- neurolog,
- laryngolog,
- okulista,
- EKG.
i na koniec lekarz orzekający z uprawnieniami kolejowymi, który jak to z ludzi bywa, potrafi mieć swoje dziwactwa i „wiedzieć lepiej” czy też „swoje wiedzieć”. Nam np. karzą jeszcze wykonywać próbę wątrobową. Na ostatnich badaniach lekarka powiedziała mi, że większej głupoty nie widziała ... Całość reguluje jakaś ustawa chyba o transporcie kolejowym, w monitorze są nawet druki tych badać (2 kartki A4), można to wyszukać w sejmie, jest sporo do kopania: http://isip.sejm.gov.pl/s...=WDU20030860789 i szukać dalej w aktach wykonawczych ?

Zwykłe badanie do pracy w biurze i przy komputerze kosztuje ok. 70zł (krew, mocz, okulista, lekarz ogólny wystawiający "papier").

Pracownia psychotechniczna w Sopocie ma "renomę". Pracownia wcześniej znajdowała się w Gdasku na ul.3 Maja, szefową była mgr. Szczota. Dzisiaj w Sopocie pracownię prowadzi jej córka, też "niezła". Mnie raz wysłała do Szpitala Psychiatrycznego w Gdańsku na Srebrzysku na konsultację, na badaniach byłem "za wylewny" więc najlepiej na pytania odpowiadać krótko i zwięźle. Szczota kiedyś stanowiła 1 sito w czasie kiedy PKP na siłę pozbywała się pracowników i gdy wprowadzono badania takie jak dzisiaj a psychotesty co rok. Na badaniach 1/3 miała poprawki, to była prawdziwa rzeź niewiniątek. Po zmianach (rozsądnych) badania robi się co 4 lata. Psychotesty to już prawie na pamięć znałem. W Trójmieście jedną z uprawnionych przychodni do takich badań jest Pracownia psychotechniczna znajdująca się przy ul.Czarny Dwór numer zdaje się 24. Gdy tam trafiłem to myślałem, że to jakaś bajka. Na dzień dobry kawa czy herbata, luzik, nie to co u Szczoty gdzie strach było oddychać :).

Wykonuje się testy:
- osobowości prosta sprawa, bez limitu czasu. Na tym badaniu łatwo sprawdzić, co kto ma pod kopułą w prosty i szybki sposób.
- logiczne czyli takie tam łamigłówki w większości na czas. Fajnym badaniem na PKP był test na zapamiętywanie. Z magnetofonu leciała historyjka a potem w teście trzeba było napisać, co, gdzie, jak i komu. Na tych badaniach zawsze sobie notowałem ołówkiem na stole :) Testy są niby proste ale i tu widziałem różne rzeczy,
- sprawnościowe (refleks) na "maszynach", głównie 3 maszyny, "światła i guzik" czyli na czerwone światło dusimy guzik, liczy się opóźnienie w milisekundach, "guziki" gdzie jest 10 zapalających się strzałek z guzikami i gdy zapali się strzałka trzeba wciskać guzik, badanie na czas i "przekątna" gdzie mamy matrycę 10x10 przycisków i po 10 lampek w pionie i poziomie. na "polu" trzeba wcisnąć odpowiedni guzik jak zapalają się lampki. Ciężko mi to opisać. Badanie na czas. Na "maszynach" mamy po 1 próbie. Dla mnie to łatwizna, ale kiedyś byłem na takich badaniach (bad. wysokościowe) z takim kolesiem i niestety odpadł. Z żadną maszyną sobie nie radził. Potencjalnym kandydatom sugeruję gry komputerowe typu Quake :)
 
 
Pawel_15
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-09, 20:57   

Dzięki, powiedz jeszcze czy u prywaciarzy też tak ostro wymagają ? Ogólnie to liczy się dzisiaj ilość $ a nie zdrowie i ogólnie pracownik ...
 
 
mnich3001
Administrator


Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2008
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-09, 22:07   

Jak zostać pomocnikiem maszynisty jak i inne zawody kolejowe: http://isip.sejm.gov.pl/s...e=D20042152.pdf akt był nowelizowany, trzeba sobie doczytać nowelizację, jak i badania lekarskie z detalami :)

Tak więc, od pracodawcy niewiele zależy ...

I idąc dalej, bycie maszynistą czy też innym pracownikiem zatrudnionym bezpośrednio w ruchu kolejowym nie jest takie łatwe. Pomijając badania wstępne, trzeba posiadać dość sporą i specyficzną wiedzę by zdać egzamin. Ja sam pracuję jako ustawiacz, moja firma kilka miesięcy temu skierowała 2 mechaników (nie mylić z maszynistą) na szkolenie/egzamin, mi również proponowali ze względu na przygotowanie zawodowe ale odmówiłem z 2 względów. Dzisiaj pewnie bym już pracował jako pomocnik maszynisty. Ja jednak wolę biegać po torach :)
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 2008-08-09, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 55 razy
Wiek: 66
Dołączył: 16 Cze 2008
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2008-08-10, 07:13   

W związku z tym że z wiekiem pogarsza się stan zdrowia maszynistów ZZM wywalczyło nowe stanowisko "maszynista zakładeowy" dla takich maszynistów którzy nie mogą przejść w pełni badań okresowych (http://www.lex.pl/serwis/du/2007/1204.htm).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group