Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 15-03-2013, 11:51
@rkw: Ale ja nie zrobiłem błędu: niebieskie z żółtym pasem. To było malowanie popularne w latach 90 ubiegłego wieku, dzisiaj rzadko zachowało się na fotografiach.
Pomógł: 10 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 229 Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 15-03-2013, 14:56
Cytat:
@rkw: Ale ja nie zrobiłem błędu: niebieskie z żółtym pasem. To było malowanie popularne w latach 90 ubiegłego wieku, dzisiaj rzadko zachowało się na fotografiach.
Masz rację, przejrzałem "Cztery dekady PTKiGK Rybnik" i rzeczywiście, widnieją tam zdjęcia z lat 90-tych gdzie można zobaczyć rybnickie T448p w niebieskim malowaniu, wiec to raczej mój błąd, zwracam honor.
Drodzy państwo, miłe panie i panowie mam zaszczyt przedstawić dwa wagony typu REKO kolei DR ,autorem siatki 3d jest Kilanziom .Wagony posiadają widoki nocne przez co świetnie pasują do DRowskich Ludmił .
Kolejnym pojazdem który niebawem wyląduje w DL jest maszyna serii 120 o numerze 081-5 .Maszyna ta przeszłą dość dużą przebudowę którą zajął się oczywiście Kilanziom .Gagrin otrzymał otwierane drzwi ,widok nocny i działający wentylator ,Cechami charakterystycznymi tej maszyny są typowe dla niemieckich Gagrinów wyższe obudowy tłumika konstrukcja wentylatora i syreny ukryte pod zgarniaczami
_________________ Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 23-05-2013, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2013, 19:13
Cytat:
i syreny ukryte pod zgarniaczami
A ja np. o tym nie wiedziałem, stąd zdziwienie, iż starsze maszyny dostarczane kolejom DR nie posiadają syren w miejscu, w którym zwykle rodzina M62 miała je zabudowane.
Pomysł z wagonami REKO rzuciłem jakiś czas temu jako kontynuację wątku rozbudowywanej ostatnimi czasy z bardzo ciekawym efektem floty pojazdów kolei wschodnioniemieckich DR. O ile powstała ciekawa grupa liniowych ciężkich maszyn, brakuje wciąż jakichś sensownych możliwości zestawiania składów. W sytuacji gdzie mamy 3 wagony, jest to już możliwe. Warto przy tym pamiętąć, że wagony REKO były jednym z najbardziej wyraźnych symboli kolei w NRD. Powstały w latach 1964-1965, a po ich kanciastej sylwecie nie od razu można się domyślać, iż w rzeczywistości są modernizacją boczniaków budowanych w pierwszej ćwierci XX w. Eksploatowano je w ruchu krajowym na terenie całego NRD oraz stacji przygranicznych. Na emeryturę odeszły wraz z końcem kolei DR w 1994 r. Część w późniejszym okresie poddawano jeszcze modernizacjom, przebudowywano i sprzedano za granicę. Model przeszedł drobny lifting, polegający na wprowadzeniu widoku nocnego i nowszego skryptu.
Polecam obejrzeć kartkę z historii prezentującą wagony REKO w czasach ich codziennej eksploatacji na sieci DR długo przed 1990 r:
syreny miały ukryte pod zgarniaczem gdzieś koło gwizdawki ,różniły się się także typem syren ,posiadały one takie same trąbki jak Ludmiły więc nie buczały już tak pięknie jak nasze st44
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3930 Skąd: Opole
Wysłany: 23-05-2013, 20:57
Będą ładne zabawki do pobrania. Kiedy w latach 70-tych byłem w Szczecinie, miałem możliwość odwiedzić DDR na dowód osobisty i jechać takowym wagonem. Nigdy nie przypuszczałem że to przebudowane boczniaki. Sądziłem że to ichnia produkcja na potrzeby kolei lokalnych. Kursowały także w ruchu przygranicznym. Koledzy z za Odry na pewno ucieszą się z tej produkcji. Będą mieli porządnie zrobione wagony, a nie paintową produkcję.
Cześć .W końcu udało mi się uporać z taborem DR ,przed państwem rodzinka maszyn M62 DR
Jako pierwszą przedstawiam wam 120 204 ,jest to typowa niemiecka Beerka ,cechami charakterystycznymi są : obudowa wentylatora, brak dużej kratki wentylacyjnej na czołach ,stary typ tłumika i listwa ozdobna
Drugi wóz to bardzo spracowany egzemplarz ,maszyna 120 128 od 204 odróżnia ją jedynie obudowa wentylatora ,ciekawostką jest to że w Polsce taki typ wentylatora posiada tylko kilka maszyn w tym ST44-R009
Kolejnym diabełkiem jest 120 020 ,maszyna ta odróżnia się mocno od swoich kolegów ,posiada typowo niemiecką poręcz na przodach większy tłumik i bardziej wysunięty przedni pomost
Jako ostatnią przedstawiam maszynę 220 289 wygląd i numeracja odzwierciedla lokomotywę zaraz po zjednoczeniu kolei niemieckich czyli w trs figuruje w maszynach DB
_________________ Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 24-06-2013, 17:38, w całości zmieniany 1 raz
Marek, przyjrzyj sie oknom bocznym. Spodziewam się że materiał taki jak ludmiłach, zajebista sprawa. Ale to wg mnie da radę spokojnie wyciągnąć, spasuj te boczne po prostu bo mocno to gryzie po oczach. http://wstaw.org/m/2013/06/24/220.jpg
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2013, 21:22
Marek, jak to właściwie było z tymi tłumikami? Kwestia tłumików w maszynach rodziny M62 to dość poważny temat, który dotyczył wszystkich odbiorców pierwszych egzemplarzy, nie tylko DR.
O ile mnie pamięć nie myli, pierwsza seria M62 dostarczanych kolejom DR, PKP, SŻD i ČSD przychodziła w ogóle bez tłumików. Na hałas dość szybko zaczęli się skarżyć mechanicy, ale też pozostali pracownicy stacji.
Niemcy byli chyba pierwsi, którzy we własnym zakresie zaczęli 'coś robić' w tej materii. Opracowali we własnym zakresie tłumiki, dość rozpoznawalne po kanciatej sylwecie:
Wkrótce potem także czesi zaczęli montować własnej produkcji tłumiki. W międzyczasie trwała nieprzerwanie dostawa nowych maszyn z Ługańska a strona radziecka ochrzaniana przez odbiorców za hałaśliwość 'gagarinów' opracowała własny model tłumika, znany dobrze większości:
Zachowały go po dziś dzień m.in. lokomotywy modernizowane przez zakłady PESA.
Ługańsk zaproponował jeszcze w młodszych pojazdach rodziny M62U i 2M62U nieco krótszy tłumik innego typu, ale nie dotarł on w tamtym czasie do krajów Europy centralnej:
Hej .W związku z zakończeniem prac nad nowym skryptem do lokomotyw z ogrzewaniem parowym postanowiłem (za namową kilana) zrobić nowego nurka .T478 .3.114 to bohater tego posta ,jest to lokomotywa w malowaniu fabrycznym z okresu lat 70tych .Dzięki Piotrowi maszyna zyskała charakterystyczne zaokrąglane tarcze zderzaków i niższe kominy wylotu spalin .Nie pytajcie kiedy będzie w DL bo tego nawet najstarsi górale nie wiedzą ,postaram się jak najszybciej sprawdzić czy wszystko w niej jest ok i puścić do naszego wspaniałego ludu chłopsko-robotniczego przez jakiś uploader .
_________________ Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 28-08-2013, 18:45, w całości zmieniany 1 raz
Cześć ,dziś trochę nowości i trochę aktualizacji staroci ,Dwa historyczne Gagariny z Czech doczekały się aktualizacji, zostały posadzone na najnowszym modelu z widokiem nocnym i otwieranymi drzwiami .
Kolejna nowość to T478.1.004 ,jest to bardotka z tak zwanej serii informacyjnej od pierwszej maszyny tego typu różni ją między innymi geometria dachu rozmieszczenie syren i poręczy,wielkie ukłony dla Kilana za przeróbkę siatki 3d
mam do was jeszcze jedno pytanie ,który z modeli M62 mojej produkcji według was najbardziej odstaje od obecnych standardów ,jest nowa siatka więc mogę poprawić warunek jest taki że ma to być maszyna z małymi rosyjskimi reflektorami.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2013, 21:43
Te zmiany geometrii dachu najlepiej zilustrować odpowiednik obrazkiem,
Jedynka miała nieco gładszy profil dachu i większy spadek na krawędziach. Seria informacyjna (002-007) była wciaż wyoblona ale znacznie bardziej wysunięta na rogach i z ostrzejszym spadkiem. W produkcji seryjnej 008-230 było już tak, jak w maszynie #201 na trzecim planie.
Oczywiście różnic jest dużo więcej, czołownica, profil czoła, rama główna, pochylenie przednich szyb, miejsca mocowania uchwytów, położenie komina, układ poręczy, układ podwozia, sposób osadzenia reflektora czołowego i wiele innych. Już maszyna 004 była w tej materii znacznie odmienna od prototypu #001.
Hej .dziś mam dla was do zaprezentowania dwie aktualki i jedną nowość .
Aktualki doczekał się moim zdaniem kiepsko zrobiony M62-1077 ,poprawiłem mu wiele tekstur i zrobiłem od nowa teksturę dachu która była psuła wcześniej wygląd maszyny ,model został podciągnięty do najnowszego standardu z modeli historycznych kilana czyli : otwierane drzwi ,widok nocny, syreny 3D itp
Aktualki doczekała się także T478.1.236 ,oczywiście tu też mamy teraz otwierane drzwi widok nocny itp
Teraz nowość ,maszyna 751 105-8 . Model odzwierciedla mniej więcej teraźniejszy stan tej Bardotki (jeśli nasi kochani sąsiedzi jeszcze jej nie unicestwili) ,fotki dostarczył mi nasz kolega z za granicy Matej za co serdecznie dziękuję .
_________________ Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 03-10-2013, 16:51, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2013, 18:17
105ka to akurat z moich zdjęć, które Mates też ma. Łapałem ją 3 razy - w październiku i grudniu 2011 r. Na wiosnę 2012 r. maszynę odstawiono i stoi obecnie na terenie lok. Czeskie Budziejowice.
Hej ,Przygotowałem dla was jeszcze jednego Gagarina DRu jest to już chyba ostatnia maszyna z serii historycznych wozów DR .Przed państwem Br120 162-3 w trs i w oryginale .
Pomógł: 63 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 19-10-2013, 16:44
Witam, mam problem z Gagarinami CSD oraz DR, wszystkie wymagają zależności o kuidzie:
-10167 (gen 1044, autor auran). Jest ona błędna w TS2012, błędy są krytyczne i jest ich mnóstwo. Można coś z tym zrobić? Co to w ogóle jest?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach