FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Projekt Ługańsk
Autor Wiadomość
Dostojny Kocur
znawca
świr



Pomógł: 36 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 1376
Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 06-03-2013, 18:07   

Tak zapytam - S200 i T448p to się ukażą? Kocur już nie istnieje...
_________________
www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
 
 
 
arczix
zaawansowany


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 622
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 15-03-2013, 11:51   

@rkw: Ale ja nie zrobiłem błędu: niebieskie z żółtym pasem. To było malowanie popularne w latach 90 ubiegłego wieku, dzisiaj rzadko zachowało się na fotografiach.
 
 
 
rwk2007 
trainz


Pomógł: 10 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 229
Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 15-03-2013, 14:56   

Cytat:
@rkw: Ale ja nie zrobiłem błędu: niebieskie z żółtym pasem. To było malowanie popularne w latach 90 ubiegłego wieku, dzisiaj rzadko zachowało się na fotografiach.


Masz rację, przejrzałem "Cztery dekady PTKiGK Rybnik" i rzeczywiście, widnieją tam zdjęcia z lat 90-tych gdzie można zobaczyć rybnickie T448p w niebieskim malowaniu, wiec to raczej mój błąd, zwracam honor.
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 23-05-2013, 17:42   

Drodzy państwo, miłe panie i panowie mam zaszczyt przedstawić dwa wagony typu REKO kolei DR ,autorem siatki 3d jest Kilanziom .Wagony posiadają widoki nocne przez co świetnie pasują do DRowskich Ludmił .


Kolejnym pojazdem który niebawem wyląduje w DL jest maszyna serii 120 o numerze 081-5 .Maszyna ta przeszłą dość dużą przebudowę którą zajął się oczywiście Kilanziom .Gagrin otrzymał otwierane drzwi ,widok nocny i działający wentylator ,Cechami charakterystycznymi tej maszyny są typowe dla niemieckich Gagrinów wyższe obudowy tłumika konstrukcja wentylatora i syreny ukryte pod zgarniaczami
_________________
Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 23-05-2013, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bzyk
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 621
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 23-05-2013, 17:49   

I kolejne świetne zabawki do piaskownicy :-D
_________________
"Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"

http://www.qdaty-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez Bzyk 23-05-2013, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2013, 18:13   

Cytat:
i syreny ukryte pod zgarniaczami


A ja np. o tym nie wiedziałem, stąd zdziwienie, iż starsze maszyny dostarczane kolejom DR nie posiadają syren w miejscu, w którym zwykle rodzina M62 miała je zabudowane.

http://www.bahnbilder.de/...-220-640045.jpg
http://www.bahnbilder.de/...678--680809.jpg
http://www.bahnbilder.de/...-333-681112.jpg

Pomysł z wagonami REKO rzuciłem jakiś czas temu jako kontynuację wątku rozbudowywanej ostatnimi czasy z bardzo ciekawym efektem floty pojazdów kolei wschodnioniemieckich DR. O ile powstała ciekawa grupa liniowych ciężkich maszyn, brakuje wciąż jakichś sensownych możliwości zestawiania składów. W sytuacji gdzie mamy 3 wagony, jest to już możliwe. Warto przy tym pamiętąć, że wagony REKO były jednym z najbardziej wyraźnych symboli kolei w NRD. Powstały w latach 1964-1965, a po ich kanciastej sylwecie nie od razu można się domyślać, iż w rzeczywistości są modernizacją boczniaków budowanych w pierwszej ćwierci XX w. Eksploatowano je w ruchu krajowym na terenie całego NRD oraz stacji przygranicznych. Na emeryturę odeszły wraz z końcem kolei DR w 1994 r. Część w późniejszym okresie poddawano jeszcze modernizacjom, przebudowywano i sprzedano za granicę. Model przeszedł drobny lifting, polegający na wprowadzeniu widoku nocnego i nowszego skryptu.

Polecam obejrzeć kartkę z historii prezentującą wagony REKO w czasach ich codziennej eksploatacji na sieci DR długo przed 1990 r:

http://www.tog-billeder.d...-0_Dres-jun.jpg
http://www.tog-billeder.d...-7_Dresd-ju.jpg
http://www.tog-billeder.d...7-2_Schwarz.jpg
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 23-05-2013, 18:27   

syreny miały ukryte pod zgarniaczem gdzieś koło gwizdawki ,różniły się się także typem syren ,posiadały one takie same trąbki jak Ludmiły więc nie buczały już tak pięknie jak nasze st44
_________________
Naked Truth
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 23-05-2013, 19:57   

Będą ładne zabawki do pobrania. Kiedy w latach 70-tych byłem w Szczecinie, miałem możliwość odwiedzić DDR na dowód osobisty i jechać takowym wagonem. Nigdy nie przypuszczałem że to przebudowane boczniaki. Sądziłem że to ichnia produkcja na potrzeby kolei lokalnych. Kursowały także w ruchu przygranicznym. Koledzy z za Odry na pewno ucieszą się z tej produkcji. Będą mieli porządnie zrobione wagony, a nie paintową produkcję.
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 24-06-2013, 16:37   

Cześć .W końcu udało mi się uporać z taborem DR ,przed państwem rodzinka maszyn M62 DR

Jako pierwszą przedstawiam wam 120 204 ,jest to typowa niemiecka Beerka ,cechami charakterystycznymi są : obudowa wentylatora, brak dużej kratki wentylacyjnej na czołach ,stary typ tłumika i listwa ozdobna


Drugi wóz to bardzo spracowany egzemplarz ,maszyna 120 128 od 204 odróżnia ją jedynie obudowa wentylatora ,ciekawostką jest to że w Polsce taki typ wentylatora posiada tylko kilka maszyn w tym ST44-R009


Kolejnym diabełkiem jest 120 020 ,maszyna ta odróżnia się mocno od swoich kolegów ,posiada typowo niemiecką poręcz na przodach większy tłumik i bardziej wysunięty przedni pomost


Jako ostatnią przedstawiam maszynę 220 289 wygląd i numeracja odzwierciedla lokomotywę zaraz po zjednoczeniu kolei niemieckich czyli w trs figuruje w maszynach DB
_________________
Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 24-06-2013, 16:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 24-06-2013, 17:17   

Rewelacyjne tekstury! Będę jeździć :)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 24-06-2013, 17:31   

REKO na hak i wymarzony skład! :mrgreen:
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 24-06-2013, 19:02   

Realizm powala, aż patrzę na ręce czy się nie pobrudziły :mrgreen:
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
PMT 
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 633
Skąd: Stąd
Wysłany: 24-06-2013, 19:19   

I nie trzeba dawać tekstur 4096x4096 dla każdej śrubki żeby wszystko wyglądało fenomenalnie!
_________________
#547220/#688894
PMT's Trainz Studio
Na warsztacie
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-06-2013, 17:12   

Marek, przyjrzyj sie oknom bocznym. Spodziewam się że materiał taki jak ludmiłach, zajebista sprawa. Ale to wg mnie da radę spokojnie wyciągnąć, spasuj te boczne po prostu bo mocno to gryzie po oczach. http://wstaw.org/m/2013/06/24/220.jpg
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2013, 20:22   

Marek, jak to właściwie było z tymi tłumikami? Kwestia tłumików w maszynach rodziny M62 to dość poważny temat, który dotyczył wszystkich odbiorców pierwszych egzemplarzy, nie tylko DR.

O ile mnie pamięć nie myli, pierwsza seria M62 dostarczanych kolejom DR, PKP, SŻD i ČSD przychodziła w ogóle bez tłumików. Na hałas dość szybko zaczęli się skarżyć mechanicy, ale też pozostali pracownicy stacji.

http://www.norma.fremo.pl..._44_003_194.jpg
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=10240
http://spz.logout.cz/foto...8mytna_pepo.jpg

Niemcy byli chyba pierwsi, którzy we własnym zakresie zaczęli 'coś robić' w tej materii. Opracowali we własnym zakresie tłumiki, dość rozpoznawalne po kanciatej sylwecie:

http://www.flickr.com/pho...-dfFkqM-dfF33S/

Wkrótce potem także czesi zaczęli montować własnej produkcji tłumiki. W międzyczasie trwała nieprzerwanie dostawa nowych maszyn z Ługańska a strona radziecka ochrzaniana przez odbiorców za hałaśliwość 'gagarinów' opracowała własny model tłumika, znany dobrze większości:

http://www.prototypy.cz/sergeje/fotky/781511e.jpg
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7413
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=6987

Zachowały go po dziś dzień m.in. lokomotywy modernizowane przez zakłady PESA.

Ługańsk zaproponował jeszcze w młodszych pojazdach rodziny M62U i 2M62U nieco krótszy tłumik innego typu, ale nie dotarł on w tamtym czasie do krajów Europy centralnej:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=6856

...dotarł za to obecnie, m.in. za pośrednictwem maszyn serii 2M62U użytkowanych po naprawach w Polsce a pochodzących ze wschodu.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 28-08-2013, 17:44   

Hej .W związku z zakończeniem prac nad nowym skryptem do lokomotyw z ogrzewaniem parowym postanowiłem (za namową kilana) zrobić nowego nurka .T478 .3.114 to bohater tego posta ,jest to lokomotywa w malowaniu fabrycznym z okresu lat 70tych .Dzięki Piotrowi maszyna zyskała charakterystyczne zaokrąglane tarcze zderzaków i niższe kominy wylotu spalin .Nie pytajcie kiedy będzie w DL bo tego nawet najstarsi górale nie wiedzą ,postaram się jak najszybciej sprawdzić czy wszystko w niej jest ok i puścić do naszego wspaniałego ludu chłopsko-robotniczego przez jakiś uploader .
_________________
Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 28-08-2013, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 08-09-2013, 16:47   

Cześć ,dziś trochę nowości i trochę aktualizacji staroci ,Dwa historyczne Gagariny z Czech doczekały się aktualizacji, zostały posadzone na najnowszym modelu z widokiem nocnym i otwieranymi drzwiami .

Kolejna nowość to T478.1.004 ,jest to bardotka z tak zwanej serii informacyjnej od pierwszej maszyny tego typu różni ją między innymi geometria dachu rozmieszczenie syren i poręczy,wielkie ukłony dla Kilana za przeróbkę siatki 3d

mam do was jeszcze jedno pytanie ,który z modeli M62 mojej produkcji według was najbardziej odstaje od obecnych standardów ,jest nowa siatka więc mogę poprawić warunek jest taki że ma to być maszyna z małymi rosyjskimi reflektorami.
_________________
Naked Truth
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2013, 20:43   

Te zmiany geometrii dachu najlepiej zilustrować odpowiednik obrazkiem,



Jedynka miała nieco gładszy profil dachu i większy spadek na krawędziach. Seria informacyjna (002-007) była wciaż wyoblona ale znacznie bardziej wysunięta na rogach i z ostrzejszym spadkiem. W produkcji seryjnej 008-230 było już tak, jak w maszynie #201 na trzecim planie.

Oczywiście różnic jest dużo więcej, czołownica, profil czoła, rama główna, pochylenie przednich szyb, miejsca mocowania uchwytów, położenie komina, układ poręczy, układ podwozia, sposób osadzenia reflektora czołowego i wiele innych. Już maszyna 004 była w tej materii znacznie odmienna od prototypu #001.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 08-09-2013, 20:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 03-10-2013, 15:50   

Hej .dziś mam dla was do zaprezentowania dwie aktualki i jedną nowość .

Aktualki doczekał się moim zdaniem kiepsko zrobiony M62-1077 ,poprawiłem mu wiele tekstur i zrobiłem od nowa teksturę dachu która była psuła wcześniej wygląd maszyny ,model został podciągnięty do najnowszego standardu z modeli historycznych kilana czyli : otwierane drzwi ,widok nocny, syreny 3D itp

Aktualki doczekała się także T478.1.236 ,oczywiście tu też mamy teraz otwierane drzwi widok nocny itp

Teraz nowość ,maszyna 751 105-8 . Model odzwierciedla mniej więcej teraźniejszy stan tej Bardotki (jeśli nasi kochani sąsiedzi jeszcze jej nie unicestwili) ,fotki dostarczył mi nasz kolega z za granicy Matej za co serdecznie dziękuję .
_________________
Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 03-10-2013, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2013, 17:17   

105ka to akurat z moich zdjęć, które Mates też ma. Łapałem ją 3 razy - w październiku i grudniu 2011 r. Na wiosnę 2012 r. maszynę odstawiono i stoi obecnie na terenie lok. Czeskie Budziejowice.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Bizon97
super trainz
robiący RP1 !


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 488
Skąd: z domu
Wysłany: 03-10-2013, 22:22   

Piękne maszyny :D
 
 
 
SuziS 
super trainz


Wiek: 30
Dołączyła: 02 Wrz 2008
Posty: 415
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 19-10-2013, 15:17   

Hej ,Przygotowałem dla was jeszcze jednego Gagarina DRu jest to już chyba ostatnia maszyna z serii historycznych wozów DR .Przed państwem Br120 162-3 w trs i w oryginale .
_________________
Naked Truth
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-10-2013, 15:29   

To chyba najlepszy wózek z epoki DR jaki zrobiłeś, zaraz po DR 120 128 :)

Gratulacje znakomitej roboty :)
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-10-2013, 15:44   

Witam, mam problem z Gagarinami CSD oraz DR, wszystkie wymagają zależności o kuidzie:
-10167 (gen 1044, autor auran). Jest ona błędna w TS2012, błędy są krytyczne i jest ich mnóstwo. Można coś z tym zrobić? Co to w ogóle jest?

Pzdr.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2013, 15:55   

Mati, weź sobie podstaw kabinę od gagarina. Jest dostępna w którymś z wozów ĆSD na trainzart. Np. w T679.1 578, <kuid:216332:6109>

Do wszystkich pasuje. Manualnie se podstaw i tyle.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group