Mi to wygląda na jakiś bład odczytu przez co czarne linie zostały poczytane jako jakieś wgłebienia, w czym może być problem? Wszystkie parametry mam dobrze ustawione, najwyższą/najniższą wysokość, pliki Tga i Gnd.
o ile pamiętam to siatkę wyłączało się wybierając: Modify-Gird i wybierało się Neither ,a co do legendy sam jestem ciekaw :). U Jamala w instrukcji trzeba by było zobaczyć czy coś jest na ten temat.
siatkę wyłączało się wybierając: Modify-Gird i wybierało się Neither
W mojej instrukcji tylko powyższego zadania brakowało (u mnie już było bez siatki, dlatego to przeoczyłem).
Legenda nie gra roli. Wystarczy wziąć większy obszar. Swoja drogą nie wiem jak wyłączyć legendę. Ja jej nie wyłączałem. Ona tez wpływa na takie kwiatki. W miejscu w którym jest legenda wysokości, były takie dziury. Ale u mnie były dużo głębsze i regularne jak napisy w legendzie. Linia nie biegła przez ten teren, dlatego teren z legendą usunąłem w geodecie.
Panie i panowie - ja mam problem związany z HOGiem, ale z inną częścią tworzenia mapy realnej. Mówię tutaj o mapach sztabowych. Nie mam pojęcia jak je odpowiednio zmniejszyć, a potem do tego dobrze je wpasować. Z wpasowaniem nie widzę zbyt dużego problemu (w końcu jakoś znajdę sposób), ale zmniejszenie do pasującej skali do dla mnie istny koszmar. Jeśli chodzi o mapy sztabowe to używam tych co są w instrukcji Jamala, Postępuję zgodnie z instrukcją, ale niestety cały czas coś mi się nie zgadza...
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 151 Skąd: Kielce
Wysłany: 31-01-2011, 19:27
Najprostszy sposób: W Microdemie wygenerowanie dwóch map, jedna standardowa, druga z zostawioną jednak siatką o określonej odległości od siebie (może być jeden kilometr). Na mapach sztabowych również znajduję się siatka. Wystarczy tak wyskalować mapy sztabowe w razie potrzeby obrócić itd. aby ich linie zgrały się z tymi z Microdema. Jeśli obydwie siatki zgrywają się ze sobą (na całej powierzchni mapy)!!! mamy pewność idealnego wyskalowania naszych map sztabowych. Wtedy przesuwamy mapę sztabową tak żeby zgrał się jakiś interesujący nas punkt z mapą wysokości, sprawdzamy kilka(naście) charakterystycznych punktów, wszystko powinno się zgadzać. Pamiętajmy jednak, że mapy Microdema nie sa narzędziem idealnym, trochę pracy w geodecie nas jednak czeka.
Ps. Ułatwiajmy sobie skalowanie, korzystając z prostych zależności, z liczenia "na krzyż". Przykładowo mapa sztabowa ma odległości kolejnych linii siatki 114x112 pixeli od siebie- wiemy że jest to jeden kilometr, który powinien mieć 100 pixeli. Cała mapa ma 2430x2380 pixeli. Liczymy więc:
114 100
2430 x
112 100
2380 y
obliczamy x i y i uzyskujemy wartości jakie ma mieć po pomniejszeniu obraz z mapami sztabowymi. Jednak taka uwaga, mapy mogą być krzywe, więc wzory te dotyczą już wyprostowanych map!
Pomógł: 63 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2011, 19:29
Usunąłem te linie ale nadal mam to samo, te zagłebienia sa w miejscach, w których są jakieś linie (ale nie zawsze) np. wysokościowe, obramowanie jeziora. Co to moze być?
Najprostszy sposób: W Microdemie wygenerowanie dwóch map, jedna standardowa, druga z zostawioną jednak siatką o określonej odległości od siebie (może być jeden kilometr). Na mapach sztabowych również znajduję się siatka. Wystarczy tak wyskalować mapy sztabowe w razie potrzeby obrócić itd. aby ich linie zgrały się z tymi z Microdema. Jeśli obydwie siatki zgrywają się ze sobą (na całej powierzchni mapy)!!! mamy pewność idealnego wyskalowania naszych map sztabowych. Wtedy przesuwamy mapę sztabową tak żeby zgrał się jakiś interesujący nas punkt z mapą wysokości, sprawdzamy kilka(naście) charakterystycznych punktów, wszystko powinno się zgadzać. Pamiętajmy jednak, że mapy Microdema nie sa narzędziem idealnym, trochę pracy w geodecie nas jednak czeka.
Ps. Ułatwiajmy sobie skalowanie, korzystając z prostych zależności, z liczenia "na krzyż". Przykładowo mapa sztabowa ma odległości kolejnych linii siatki 114x112 pixeli od siebie- wiemy że jest to jeden kilometr, który powinien mieć 100 pixeli. Cała mapa ma 2430x2380 pixeli. Liczymy więc:
114 100
2430 x
112 100
2380 y
obliczamy x i y i uzyskujemy wartości jakie ma mieć po pomniejszeniu obraz z mapami sztabowymi. Jednak taka uwaga, mapy mogą być krzywe, więc wzory te dotyczą już wyprostowanych map!
Pozdrawiam
Dziękuję, więc już mam sposób na te mapy. Jak zwykle więcej pisania niż roboty - przydałoby się to dać do tutoriala :)
Usunąłem te linie ale nadal mam to samo, te zagłebienia sa w miejscach, w których są jakieś linie (ale nie zawsze) np. wysokościowe, obramowanie jeziora. Co to moze być?
HOG pobiera ukształtowanie terenu tylko z cyfrowej mapy wysokości. Mapami topograficznymi tylko malujemy naszą wygenerowaną mapkę. Może dajesz złe pliki tga do złych okienek w HOGu?
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 151 Skąd: Kielce
Wysłany: 06-02-2011, 12:26
Witam!
Udało mi się rozwiązać problem Camerona. Okazało się, że wszystko robił dobrze jednak jak na pierwszą generowaną mapę miał ciężki orzech do zgryzienia. Ale po kolei.
Po ściągnięciu odpowiednich map do Microdemu i uruchomieniu programu oraz wgraniu map otrzymujemy obraz:
Teoretycznie wszystko wydaje się w porządku, zmieniamy schemat kolorów na ChDC:
Warto zwrócić uwagę na czarne plamy na mapie (część z nich zaznaczyłem czerwonymi kółkami). Doszedłem do wniosku, że właśnie w tych czarnych plamach tkwi problem. Postanowiłem wyciąć mały obszar mapy, nałożyć jako teksturę również mapę wysokości aby dokładnie przyjrzeć się błędom. Okazało się, że dokładnie w miejscach „czarnych plam” w mapie znajdują się dziury w których poziom znajdował się dokładnie -36 metrów pod poziomem morza!!! W naszym przypadku, teren znajduje się na niewielkiej wysokości dziury nie są aż tak duże. Szukałem więc alternatywnych map, bez tych Bad sectorów. Niestety nie przynosiło to żadnych skutków, doszedłem więc do wniosku, że pomogę koledze w ten sposób, że już w Trainzie wyrównam te dziury i co prawda teren nie będzie w 100% realny, jednak przestanie straszyć dziurami.
Nakładając mapy sztabowe w Photoshopie odkryłem kolejną prawidłowość. Wszsystkie „czarne plamy” pokrywały się idealnie z miejscami w których znajdują się jeziora i zalewy. Przykład na kolejnym scrrenie:
Mapy do Microdema (wykonane w większości w latach 80-tych dwudziestego wieku) były wykonane podejrzewam dzięki satelitom. Wysyłały promieniowanie w kierunku ziemi, które odbijało się od podłoża „wracały” z powrotem do satelity. Mierząc czas powrotu fali można było w miarę dokładnie określić wysokość nad poziomem morza danych terenów. Odbicie fal od powierzchni wody prawdopodobnie podawało odczyt anomalny który satelita ignorowała zostawiając czarne plamy – błąd odczytu. Hog nie umie interpretować takich kolorów, więc zakodowane ma z pewnością, że kolor czarny odpowiada za najniższe możliwe położenie. Nasuwa się jednak pytanie, dlaczego w takim razie Hog poprawnie interpretuje rzeki, natomiast nie daje sobie rady z jeziorami. Podejrzewam, że wszystko zależy od pomierzch danego obiektu. Koryta rzeczne rzadko przekraczają kilkadziesiąt metrów szerokości, natomiast powierzchnie takich jezior są dość duże, przykładowo jezioro na zdjęciu ma wymiary2870 × 2220 m. Satelita z pewnością ignorował małe obszary na których nie było sygnału wyciągając średnią wysokość z punktów pośrednich – w przypadku rzek. Natomiast jeśli powierzchnia przekracza określony rozmiar, generowane są czarne plamy.
Gdy wiedziałem już gdzie leży problem postanowiłem przekopać Microdema aby go rozwikłać. Rozwiązanie znalazłem w zakładce, Modifity elevation. Znajduje się tam pod kategoria o nazwie missing.
Wchodzimy w nią (zaznaczone czerwonym kółkiem), pojawia się nam kolejne okienko:
Wybieramy w nim kolor który ma się pojawić w miejscu „czarnych plam”. Ponieważ jeziora, znajdują się w zagłębieniach terenu, zdecydowałem się wybrać kolor niebieski odpowiadający terenom położonym na małej wysokości nad poziomem morza. Nasz wybór akceptujemy ok., mapa zostaje poprawiona.
Dalej postępujemy tak jak w poradniku Jamala
Pozdrawiam: stmichal
Witam.
Tutaj jest coś o microdemie i wyłączeniu min. legendy tylko że ja nifersztejen :) - http://www.trainzdepot.ne...DEM_vorbereiten - i o ile jakoś mi to przetłumaczył translator, wychodzi, że trzeba prawym przyciskiem myszy kliknąć na "Legends / marginalia" i zrobić chyba tak samo jak się wyłącza siatkę (Grid) neither i ok. Nie sprawdzałem, ponieważ nie mam zainstalowanego w chwili obecnej microdema. Jak ktoś ma to niech spróbuje czy to działa i da znać. Reszta jak w instrukcji Jamala.
Pozdrawiam.
Nadpisanie polega na tym,ze stary plik zostanie zastąpiony nowym, tym przerobionym. Dostaniesz komunikat że plik taki juz istnieje i czy go zastąpić. Tak! Zastąpić.
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-11-2011, 08:53
Tylko, że ja tak robię. No i wyskakują takie kwiatki jak na screenie. Do tego czasem pojawia się kompletnie czarna przestrzeń, a czasem pojawia się mapa, na której nie ma tekstury mapy rastrowej (mimo tego, że na minimapce jest)
Ale czy ja dobrze widze ze ty korzystasz z siatki 5 metrów w geodecie? Jesli tak to Hog może się nie przydać. Musisz albo przełączyć na standardową siątkę 10 m tak jak jest w TRS2004 np. albo kupic program TransDem, który pozwala na swobodną zabawę z modelowaniem terenu w TS2009+.
Ostatnio zmieniony przez Jacek 10-11-2011, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
a czasem pojawia się mapa, na której nie ma tekstury mapy rastrowej (mimo tego, że na minimapce jest)
Pkt 3 strona 25. Wyraźnie jest tam napisane, co należy zrobić, żeby mapa topograficzna była widoczna w grze. Pamiętaj, że tutka robiłem pod TRS2004, więc ścieżka dostępu w TS2009 jest inna.
Jeśli koledzy wiedzą, niech powiedzą, gdzie mają znaleźć się tekstury z HOGa, bo ja swoje po prostu importowałem z wcześniejszego Trainza.
EDTI: A co tam: masz linka do pliku CDP. Spakowałem i otworzysz bez problemu, a tekstury załadują się właściwie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach